کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس نامه معاون وزارت آموزش و پرورش؛

کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم سواد آموزی در کشور را کسب کرد

20 شهريور 1400 ساعت 10:20

بر اساس نامه معاون وزارت آموزش و پرورش به استاندار فعالیت های سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه چهارم کشور شد.


بر اساس نامه معاون وزارت آموزش و پرورش به استاندار فعالیت های سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه چهارم کشور شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در نامه شاپور محمدزاده معاون وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور آمده است: در ارزیابی از عملکرد فعالیت های حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان، کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های ۲۵گانه ملی، این استان حائز رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر و در مقام چهارم کشور قرار گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسب رتبه برتر کشور در حوزه سواد آموزی به رغم مشکلات زیرساختی در استان بیانگر تعهد، وظیفه شناسی و انگیزه متولیان این امر مقدس است.
احد جمالی افزود: ظرفیت شورای پشتیبانی به ریاست استاندار، مشارکت ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی منسجم از سوی حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش در شناسایی و جذب و آموزش بی سوادان نقش اساسی در ارتقاء شاخص سواد و کسب رتبه برتر عملکردی در سطح ملی داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس نامه معاون وزیر آموزش و پرورش و کسب این موفقیت ملی در راستای عمل به فرمان امام خمینی (ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع سوادآموزی از متولیان این امر در استان تقدیر می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: استان در ۱۸ شاخص از مجموعه ۲۵ شاخص جزء ۵ استان اول کشور و در ۸ شاخص نیز صاحب مقام اول کشور و در مجموع رتبه ۴ کشور را کسب کرده است.
هادی زارع پور افزود: در شاخص‌های شورای پشتیبانی، توانمند سازی، توزیع اقلام آموزشی، تبلیغ و ترویج و اطلاع رسانی، آموزش رایانه، خلاقیت و نوآوری و مشتری مداری معاونت سوادآموزی استان رتبه اول کشور را کسب کرده است.
وی ادامه داد: برای چهارمین سال متوالی است که عملکرد نهضت سوادآموزی استان در رده ۵ استان اول کشور قرار دارد که بیانگر تلاش و برنامه‌ریزی کارکنان خدوم حوزه سواد آموزی است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: برگزاری مسابقات تجارب آموزشی در فضای مجازی دوران کرونا ،انجام پژوهش و تحقیق، مشارکت در تهیه و تدوین کتاب سرباز وطن در موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی، ارائه برنامه‌های بازدیدهای دوره‌ای همراه با نظارت غیرحضوری و فعالیت با محوریت بومی در مراکز پیوند سواد و زندگی از خلاقیت‌های حوزه سواد آموزی است.
سید حمدالله خواهش نیک افزود: در بخش شناسایی و جذب با مشارکت بانک‌ها تسهیلات قرض الحسنه به برخی سوادآموزان ارائه و آموزش سواد زندانیان و همچنین آموزش رایانه با محوریت زنان و دختران روستایی و عشایری در استان انجام شد.



کد مطلب: 438862

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438862/کهگیلویه-بویراحمد-رتبه-چهارم-سواد-آموزی-کشور-کسب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1