تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۷۶۹
شهردار دوگنبدان عنوان کرد

پدیده واگذاری غیر قانونی در لوای زمین های دولتی با کاربری های خدماتی به افراد سودجو درگچساران

۲
۰
پدیده واگذاری غیر قانونی در لوای زمین های دولتی با کاربری های خدماتی به افراد سودجو درگچساران
کبنا ؛شهردار دوگنبدان اظهار کرد: متاسفانه پدیده ای که در شهر دوگنبدان با آن مواجه هستیم واگذاری غیر قانونی و در لوای قانون زمین های دولتی با کاربری های خدماتی به افراد سودجو می باشد.
مسعود ظفری بیان کرد: بر اساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی و دیگر قوانین مربوطه‌، واگذاری اراضی دولتی با کاربری فضای سبز به اشخاص حقیقی و حقوقی تخلف بوده و مشمول مجازات قانونی می شوند.
ظفری تصریح کرد: افراد سودجو با نفوذ به اداره راه و شهرسازی و ایجاد رانت اقدام به خریداری غیر قانونی این اراضی می‌نمایند.
وی عنوان کرد: نکته قابل تامل اینجاست که با واگذاری این اراضی دولتی علاوه بر اینکه از سرانه های خدماتی اهالی کسر می شود ، خریدار با پرداخت مبلغ ناچیزی، مبلغ واریزی را به حساب اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز واریز نمی کند.
شهردار دوگنبدان خاطر نشان کرد: این به معنای واقعی تضییع حقوق شهروندی شهروندان گچسارانی در لوای قانون است.
وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های شهرداری ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در زمین‌هایست، که بر اساس طرح تفصیلی ابلاغی اداره راه و شهرسازی به عنوان فضای سبز اعلام شده است.
ظفری بیان کرد: انجام این مهم علاوه بر ایجاد فضای سبز ، حس پویایی و سر زندگی در محله ،می تواند عامل بازدارنده واگذاری غیر قانونی زمین های دولتی باشد.
وی افزود: یکی از این موارد فضای سبز خیابان شهید قاضیانی واقع در پانصد دستگاه پشت انبار جهاد است.
شهردار دوگنبدان عنوان کرد: که ده های ۶۰ و ۷۰ زمین شهری ،در واگذاری پلاک های مسکونی مجاور به اهالی ،قطعه مذکور را فضای سبز اعلام نموده و در طرح های تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ابلاغی راه و شهرسازی به شهرداری در سال های ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ نیز کاربری قطعه مذکور را فضای سبز مصوب و اعلام نموده است.
وی اضافه کرد: شهرداری دوگنبدان نیز بر اساس رسالت کاری خود اقدام به کاشت درخت در این فضای سبز کرده بود.
ظفری عنوان کرد: متاسفانه در تاریخ 1400/6/15 با حضور در محل و مشاهده تخلف صورت گرفته به اذهان اهالی محترم ، اداره راه و شهرسازی که متولی طرح تفصیلی بوده و می بایست مجری قانون باشد ،اقدام به قطع درختان ۸ساله و تخریب محل نموده به فرض محال در صورتی که اداره راه و شهرسازی حق فروش را داشته باشدمی‌بایست ابتدا خریدار پس از تغییر کاربری ملک در کمیسون ماده ۵ با مراجعه به کمیسیون ماده ۷شهرداری با اخذ مجوز اقدام به برچیدن درخت نمایند.
وی افزود: قطع درختان بدون مجوز مشمول مجازات قانونی می باشد و ماده ۱ این کمیسون(ماده ۷) قطع درخت را ممنوع اعلام کرده و همچنین ماده ۷گزارش ماموران شهرداری بعنوان گزارش ضابطین قضایی قلمداد می‌شود.
شهردار دوگنبدان بیان کرد: ماده ۶ برای کسانی که این قانون را زیر پا می‌گذارند مجازات نقدی و حبس تعزیری تا ۳ سالدر نظر گرفته شده و اهالی با عنوان اینکه زمین شهری پلاک مذکور را تحت عنوان فضای سبز اعلام و پلاک های مسکونی را تحت این عنوان به اینجانبان واگذار نموده اند،مورد اعتراض قرار گرفت.
ظفری عنوان کرد: بلافاصله با مشاهده تخلف صورت گرفته با دادگستری و دادستان شهرستان خواستار بررسی موضوع شدیم و طرح دعوی تحویل داده شد و تا حصول نتیجه ،جلوگیری از واگذاری غیر قانونی زمین در سطح شهر به افراد سود جو و برخورد قاطع با عاملین این تخلف در کنار شهروندان محترم خواهیم بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرکت خوبی بود خوشم اومد
فریدبَرزی
Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی این زمینخواران به عموم اطلاع رسانی نمی شود
سالها پیش وقتی کسی دزدی ،زنا یا کار زشتی به هر گونه ای انجام میداد اونو سوار یه گاو زردی میکردن و تو آبادی یا قسمتی از شهر بین مردم میچرخوندن
حالا میشه اینکار رو در دوران مدرنیته به شیوه ی مدرنی انجام داد میشه اسمشون رو سرفصل رسانه ها کرد البته با تصویرشون ...
اینکه بگیم مثلن آقای جیم یا آقای میم رو گرفتیم به جرم زمینخواری کاری از پیش نمیره و اون عالی جناب چند روز بعد با وثیقه آزاد میشه تازه اگر که زمینها ازشون باز گرفته شده باشه که بعید میبینم که چنین شده باشه
ما از شما شفاف سازی میخوایم و این حق مردم هست تازه این فقط جرم از نوع زمینخواری بود هزاران جرم و جنایت فساد و رانت و اختلاس و چپاول و زور گیری و زن ستیزی ، زن و کودک آزاری و ... و... و.... غیره هم هست
و دلیل همه ی این فسادها همه میدانند که فقر و نداری است اما در گزینه های کلان این فسادها چهره های شاخص و سرشناسی نقاب زده اند
چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

«نخبگان سیاسی آمریکا به جای اینکه در اتومبیل تاریخ روی صندلی راننده بنشینند، با گذشت ...
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
1