تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۳۸۷۳۸
با ارسال متنی

پاسخ رئیس راه و شهرسازی به ادعای شهردار دوگنبدان/ گندمکار خطاب به ظفری؛ در راه مبارزه با فساد جیغ های بسیاری به هوا خواهد رفت!

۳
۱
پاسخ رئیس راه و شهرسازی به ادعای شهردار دوگنبدان/ گندمکار خطاب به ظفری؛ در راه مبارزه با فساد جیغ های بسیاری به هوا خواهد رفت!
کبنا ؛سعید گندمکار،رئیس راه و شهرسازی گچساران با ارسال متنی به  پایگاه خبری کبنا نیوز نسبت به خبر « تیشه راه و شهرسازی به ریشه درختان درگچساران/شهردار:دستگاه قضا ورود کند» که در یکی از سایت های خبری منعکس شده بود واکنش نشان داده و جهت شفاف سازی و روشن شدن افکار عمومی، خواستار انعکاس و انتشار جوابیه در پایگاه خبری کبنا نیوز شده است.
در این خبر آمده است: که شهردار دوگنبدان مدعی شده  که اداره راه و شهرسازی در خیابان شفا(کوی پانصد دستگاه) به جهت واگذاری فضای سبز به افراد سودجو با لودر به جان درختان چندین ساله افتاده و آنها را از زندگی ساقط کرده است.
 
جوابیه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران به شرح زیر است.

بنام خدا
هیچ بی شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست . حضرت علی (ع )
شهروندان عزیز و مسئولان محترم گچساران

سلام
اخیرا شهردار محترم دوگنبدان با انتشار ویدئویی در خصوص رفع تصرف قانونی اداره راه و شهرسازی "گچساران " اتهامات کذب و ناروایی را به این نهاد نسبت داده که ضمن پیگیری قضایی مطالبی را برای روشن شدن افکار عمومی به شرح ذیل ارائه می شود .
1_زمین مذکور برخلاف ادعای عجیب شهردار محترم که مدعی در تملک شهرداری گچساران و دارای کاربری فضای سبز بوده در تملک اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران بوده در پلاک  راه  شهرسازی آن نیز موجود است . پیشنهاد می شود جناب ظفری مستندات قانونی ادعای خود را منتشر نمایند.
2_ شهردار محترم در این کلیپ ساختگی تاکید می کند که زمین مذکور در طرح تفصیلی شهر دارای کاربری فضای سبز بوده و اداره راه و شهرسازی حق فروش و یا واگذاری آن را ندارد. پیشنهاد می شود شهردار محترم دوگنبدان پس از چهار سال تجربه شهرداری قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها که در قالب ماده واحده بوده مطالعه نمایند .
در قانون ذکر شده به صراحت اعلام می نماید كليه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمانها، نهادها، شركت‌هاي دولتي يا وابسته به دولت و شهرداري ها و مؤسساتي كه شمول قانون بر آنها‌مستلزم ذكر نام باشد، مكلف مي‌باشند در طرح‌هاي عمومي يا عمراني كه ضرورت اجراء آنها توسط وزير يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي با رعايت‌ضوابط مربوطه تصويب و اعلان شده باشد و در اراضي و املاك شرعي و قانوني اشخاص اعم از ‌حقيقي و حقوق) قرار داشته و در داخل محدوده‌شهرها و شهرك ها و حريم استحفاظي آنها باشد، پس از اعلام رسمي وجود طرح، حداكثر ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به انجام معامله قطعي و انتقال‌اسناد رسمي و پرداخت بهاء يا عوض آن طبق قوانين مربوطه اقدام نمايند در غیر این صورت مطابق تبصره یک همین ماده واحده  ‌مالكين املاك واقع در طرح از كليه حقوق مالكانه مانند احداث يا تجديد بنا يا افزايش بنا و تعمير و فروش و اجاره و رهن و غيره برخوردارند.
شهردار محترم اظهار می دارد که این طرح مربوط به سال ۱۳۷۵ می باشد که بر فرض صحت گفتار ، پس مطابق قانون ۱۸ ماه پس از واگذاری زمین باید شهرداری برای مالکیت اقدامی می کرد و سند زمین اکنون به نام شهرداری گچساران باشد .
جناب ظفری باید بدانند که  که چنین اقدامی انجام نشده و مالکیت این زمین مستند به سند آن در تملک راه و شهرسازی گچساران می باشد و براساس حق مالکیت این اداره  می تواند از حقوق مالکانه خود دفاع نماید.
3_ شهردار محترم مدعی است که این زمین دارای تغییر کاربری فضای سبزاست که جهت اطلاع وی روند تغییر کاربری مستلزم فرایندهای قانونی است که در خصوص زمین فوق الذکر هیچگونه مجوزی در این خصوص صادر نشده است .
4_در طول دو ماه گذشته با مراجعه عده ای سود جو برای تملک این زمین ها دستورات لازم برای بررسی مجدد این واگذاری ها  داده شد که در مسیر بررسی های مجدد مشخص شد که  شهرداری گچساران در طول این سالها  هیچ گونه اقدام حقوقی برای تملک این ملک انجام نداده و تنها با کاشت چند اصله درخت ( کمتر از انگشتان یک دست )  که هیچ شباهتی  به پارک محله ای و فضای سبز نداشته و به نظر می رسد بیشتر به قصد تملک زمین کاشت شده بودند اقدام نموده است .
از آنجا که ضعف شهرداری گچساران در پیگیری حقوقی مالکیت این زمین زمینه ساز سوء استفاده زمین خواران و دست اندازان به اموال عمومی  و بیت المال را در این مورد خاص فراهم آورده بود و هرگونه انفعال از سوی اداره راه و شهرسازی می توانست تکمیل کننده این اشتباه فاحش و یک فساد بزرگ باشد بنا به حساسیت های ویژه در خصوص بیت المال و مبارزه با زمین خواران فاسد با هماهنگی های انجام شده با نهادهای مسئوال و ذی ربط ، مطابق قانون اقدام و دست طمعکاران به و زمین خواران صاحب نفوذ از بازو قطع گردید .
5_ جناب ظفری بخوبی و بیش از دیگران از حساسیت ها و اقدامات " راه و شهرسازی " در حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان آگاه است و البته نیک می داند که این گونه کلیپ های کذب ساختن و حقیقت را وارونه نشان دادن نه تنها خللی در عزم و اراده این نهاد در صیانت و حراست از بیت المال وارد نمی کند که البته  به یقین ما در انتخاب درست این مسیر می افزاید .
می دانیم مبارزه با فساد بخصوص فسادهای سازمان یافته هزینه های زیادی برای ما خواهد داشت و جیغ های بسیاری به هوا خواهد رفت اما آن را به جان و دل خریده و ذره ای در مسیر درست خود تردید نخواهیم کرد .
امید است همه ما به آیه شریفه ذیل که می فرماید "«رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا ...(می‌گویند) پروردگارا پس از آنکه ما را هدایت کردی دلهایمان را دستخوش انحراف مگردان....»  ( آل عمران . آیه 8 )  معتقد بوده و عمل نماییم .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رجا
Romania
احسنت بسیار زیبا مهندس گندمکار عزیز
Iran, Islamic Republic of
جناب گندمکار این کارها دوامی ندارد تصرف املاک عمومی تحت هر عنوانی جرم محسوب میشود زنده باشی دکتر ظفری
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اقای گندم کار چون شهرداری اقدام نکرد شما هم گفتید باید واگذار کنید به افراد نور چشمی کار شما خلاف هست ، درود بر دکتر ظفری که خاری شده تو چشم سودجویان
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1