تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۶۲۹
دبیر ‌کمیته واکسیناسیون شهرستان گچساران خبر داد؛

40 درصد جمعیت بالای 18 سال گچساران واکسن دریافت کردند

۲
۰
40 درصد جمعیت بالای 18 سال گچساران واکسن دریافت کردند
کبنا ؛دبیر ‌کمیته واکسیناسیون شهرستان گچساران از تزریق واکسیناسیون به ۴۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان گچساران خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، روز شنبه (13 شهریورماه 1400) آرین غلامیان در این خصوص گفت: در مجموع ۵۰ هزار واکسن در نوبت اول و دوم تزریق شده است.
وی در ادامه در خصوص کمبود واکسن گفت: سهمیه واکسن ارتباطی با شهرستان و استان نداشته و وزارت بهداشت بر اساس برخی شاخص ها واکسن ها را در سطح کشور تقسیم که در استان نیز ابتدای هفته گذشته سهمیه خوبی به شهرستان گچساران اختصاص یافت‌. در همین راستا و بر اساس برنامه ریزی ها با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون دز شهرستان این سهمیه به اتمام رسید که در ادامه نیز با تعامل و نگاه مثبت مدیریت دانشگاه نیز سهمیه مازادی به گچساران اختصاص یافت که این موضوع باعث گردید تا دیروز واکسیناسیون نوبت اول و دوم هر دو نوع واکسن در شهرستان فعال باشد.
غلامیان در ادامه گفت: تمام شدن سهمیه واکسن در هر شهرستان و استان امری است طبیعی که در بسیاری از شهرهای کشور دو روز فرایند واکسیناسیون تعطیل شده است که در شهرستان ما برای جلوگیری از این موضوع واکسن برکت در حال تلقیح می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ادامه گفت: مردم عزیز به هیچ وجه نگران واکسیناسیون نباشند و به برخی اخبار غیر موثق و بدون تحقیق توجه نکنند. حدود شش میلیون و نیم دز واکسن امروز وارد کشور شده است و با تقسیم آن در شهرستان ها به زودی اجرای واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و کسانی که منتظر نوبت دوم هستند نیز در یکی دو روز آینده واکسن خود را دریافت خواهند کرد.
دبیر ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان در خصوص دیگر شاخص های بهداشت درمان در شهرستان نیز گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تست در شهرستان گچساران انجام شده که حدود ۳۰ درصد موارد بیماری را شناسایی کرده است که ۹۵ درصد بیماران بهبود یافته و شاخص فوت در شهرستان گچساران حدود۱.۲ موارد مثبت است که نصف این شاخص در میانگین کشوری است.
غلامیان در ادامه گفت: وضعیت تخت های بستری بیماران مثبت در حالتی ثابت و متمایل به کاهش می باشد. متوسط تخت های بستری در سطح شهرستان و استان به نسبت کشور با متوسط ۱۰۱ درصد نشان از وضعیت مناسب ما در مورد تخت های بیمازستانی ست به این معنی که هیچ بیماری نیازمند تخت نداشتیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان نرگسی توانستیم ۷۹ درصد بر تخت های ای سی یو شهرستان بیفزائیم و فضای فیزیکی و تخت های بیمارستانی مطلوبی را در این شرایط بحرانی به تخت های شهرستان اضافه نماییم، درصد بیماران نیازمند لوله گذاری در شهرستان و استان با متوسط درصد ۲ و نسبت به کشور با ۵.۵ درصد و اختلافی یک سومی با بالاترین درصد کشوری که ۱۲.۲ درصد میباشد نشان از موفقیت ما در نیاز های مراقبتی ویژه به نسبت بستری میدهد.
و قطعا با فراهم آمدن این فضا وتخت های بیمارستانی تا سال ها بعد مزایای راه اندازی این بیمارستان در اذهان خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا به دروغ از کادر درمان اسم و کدملی خانوادشون رو گرفتین برای تزریق واکسن..ولی با مراجعه خانواده ها به مراکز تزریق واکسن...براشون واکسن تزریق نشد...غلامیان پاسخگو باش
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اصلا مطلب نخوندی چی گفت فقط بلدید انتقاد کنید
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1