کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان اعلام کرد

کشته شدن ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان

13 شهريور 1400 ساعت 14:10

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود جمعه شب اعلام کرد، در درگیری های مقاومت با طالبان ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۳۰ تن اسیر شدند.


سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود جمعه شب اعلام کرد، در درگیری های مقاومت با طالبان ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۳۰ تن اسیر شدند.

فهیم دشتی در پیام توییتری نوشت: در نتیجه حمله شبانه هشت هزار نیروی طالبان با ۳۵۰ خودروی نظامی پس از چهار ساعت درگیری به عقب رانده شدند.
سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در ادامه نوشت: آنها متحمل تلفات سنگینی شدند، زیرا ۴۵۰ تروریست از بین رفتند و ۱۳۰ نفر دیگر اسیر شدند.
دشتی تاکید کرد که نیروهای مقاومت به ولایت های بدخشان، کاپیسا و بغلان نزدیک می شوند.
به دنبال ادامه دار بودن روند درگیری ها، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان، روز جمعه طالبان و مقاومت در منطقه پنجشیر را به گفت و گو و مذاکره تشویق کرده است.
کرزی در پیام توییتری نوشت: متأسفانه به رغم تلاش اصلاح طلبان [سیاستمداران افغان] در روزهای اخیر، دشمنی ها و عملیات نظامی در پنجشیر آغاز شد که نگرانی های عمیقی را برانگیخته است و من فکر نمی کنم که پیامدهای آنها به نفع کشور و مردم باشد.
کرزی در ادامه نوشت: من از هر دو طرف می خواهم بپذیرند که جنگ نه تنها راه حل نیست بلکه زخم های رنج دیده افغانستان را تازه تر می کند و بدبختی به همراه دارد.
رییس جمهوری پیشین افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین به دشمنی ها پایان دهند و برای رسیدن به صلح و خوشبختی کامل وارد گفت‌وگوی صریح شوند.


کد مطلب: 438600

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438600/کشته-شدن-۴۵۰-تن-نیروهای-طالبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1