کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حکم ابراهیم رئیسی برای دومین رقیب انتخاباتی‌اش؛

قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

8 شهريور 1400 ساعت 22:44

امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.


امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی را به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

پیش از این، رئیسی، محسن رضایی دیگر رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهوری، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرده بود.


زندگی نامه قاضی زاده‌هاشمی
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰) پزشک، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مشهد در دورهٔ هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر، عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در دورهٔ یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و نیز نمایندهٔ مجلس بوده است. وی اکنون با حکم رئیس جمهور به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده است. وی متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت ، وی همچنین از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود.
او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این جبهه درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود اما از جبههٔ پایداری جدا شد. قاضی‌زاده هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون است.
 


کد مطلب: 438432

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438432/قاضی-زاده-هاشمی-رئیس-بنیاد-شهید-امور-ایثارگران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1