تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۲۳۱
متن ارسالی

جوابیه شبکه بهداشت کهگیلویه به خبر دادخواهی خانواده «شهبازی فر» به بیمارستان دهدشت

۳
۳
جوابیه شبکه بهداشت کهگیلویه به خبر دادخواهی خانواده «شهبازی فر» به بیمارستان دهدشت
کبنا ؛بعد از انتشار مطلبی با عنوان«دادخواهی خانواده داغدیده از بیمارستان امام خمینی دهدشت» در سایت خبری کبنا نیوز،روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با ارسال متن به آن واکنش نشان داد،متن پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
در پاسخ به مطلب درج شده در پایگاه خبری کبنا نیوز با عنوان "دادخواهی خانواده داغدیده از بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت" مورخه یکم شهریور ماه جاری در خصوص پرونده متوفی زنده یاد دکتر حمید شهبازی فر، ‌که این عزیز سفر کرده از جنس نظام سلامت و مجموعه بهداشت و درمان بوده و متولیان سلامت شهرستان خود داغدار و عزادار عزیزی از اعضای مجموعه شان میباشند، بیان نکات ذیل لازم و ضروری است:
۱- صبح روز ۲۶ تیرماه جاری راس ساعت حدودا ۷/۲۱ صبح و پس از برقراری تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ دهدشت از سوی خانمی که به علت اضطراب و بیقراری صدای نامفهوم و مبهمی داشته و پس از دو یا سه تماس متوالی در نهایت آدرس اشتباهی به تیم اورژانس ارائه داده بود، بلافاصله تیم مربوطه فراخوانده و به محل اعزام میشوند که پس از رسیدن به محل آدرس اولیه و تماس مجدد از سوی شخص دیگری از همراهان بیمار مبنی بر اینکه "چرا هنوز تیم به محل نرسیده اند"، آدرس صحیح محل حضور بیمار دریافت شده و تیم اعزامی بدون درنگ به سمت محل جدید حرکت کرده که پس از گذشت ۵ دقیقه و سی و پنج ثانیه از برقراری تماس اولیه و علیرغم ارائه آدرس اشتباه به نقطه محل حضور بیمار رسیده ولی بیمار با ماشین شخصی به بیمارستان منتقل شده بود و این در حالی است که میانگین زمان استاندارد ماموریت های شهری اورژانس ۱۱۵ در کشور  ۸ دقیقه می باشد. شایان ذکر است فایل صوتی و دیگر مستندات مربوط به این امر موجود بوده و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.

۲- پس از انتقال بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره ) دهدشت و بر اساس گزارش تریاژ، نامبرده فاقد علائم حیاتی بوده که توسط پزشک اتفاقات به اتاق سی پی آر منتقل و عملیات احیاء توسط کادر درمان و با حضور متخصصین قلب و داخلی شروع شده و پس از  دو بار احیاء قلبی - ریوی و انجام اقدامات مشاوره ای ، تشخیصی و درمانی  لازم، بیمار به بخش آی سی یو  منتقل و تحت دستگاه ونتیلاتور قرار گرفت و روزانه توسط  متخصصین مربوطه ویزیت می گردید.
۳- صبح روز ۲۸ تیرماه متخصص نرولوژی گزارش مرگ مغزی را در برگه مشاوره ثبت کرد و حتی رابط تیم پیوند اعضاء نیز جهت بررسی امکان اهداء عضو با اولیاء به نتیجه ای نرسید و در نهایت تصمیم بر اعزام شد. در شیفت شب ۲۸ تیرماه اعزام بیمار پذیرش داده شد و  علیرغم وجود آمبولانس مجهز در بیمارستان دهدشت، بیمار راس ساعت ۴/۵۰ دقیقه صبح روز بعد جهت اعزام به آمبولانس خصوصی استیجاری توسط اولیاء بیمار منتقل شده که به علت ناقص بودن تجهیزات آمبولانس و همچنین افت فشارخون بیمار و ناپایداری شدید علائم حیاتی و به دستور پزشک متخصص داخلی به بخش برگردانده شد و مجددا تحت ونتیلاتور قرار گرفت و ادامه اقدامات درمانی از سر گرفته شد.
۴- نهایتا علیرغم تلاش و جدیت تمامی کادر درمان بیمارستان اعم از پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل بخش های مرتبط، ساعت ۱۷/۳۰ عصر مورخه ۳۱ تیرماه بیمار دچار ایست قلبی- تنفسی شده که عملیات سی پی آر انجام گرفت ولی موفقیت آمیز نبوده و بیمار در ساعت ۱۸ همان روز فوت نمودند.روحشان قرین رحمت الهی.
حال با توجه به شرح حال ذکر شده؛ ارائه چنین گزارشی در فضای مجازی که قبلا تحت عنوان "شهبازی نامه" مطرح شده و ادعاهای بی اساس و بدون سند و مدرک علیه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در آن عنوان شده است مایه بسی تعجب است.
اکنون این سوالات مطرح است که اولا با توجه به اینکه آمبولانس مجهز در بیمارستان وجود داشت کدام مقام و یا مسئول بیمارستانی از اعزام بیمار با آمبولانس امتناع ورزیده و این سخن بر اساس کدام مدرک مستدل می باشد.
با توجه به اینکه آمبولانس استیجاری به عنوان آمبولانس مجهز آی سی یو دار در نظر گرفته شده بود به چه دلیل تجهیزات لازم جهت اعزام و احیاء احتمالی در اختیار نداشته که این امر در نهایت منجر به بروز مشکل برای بیمار گردید و با توجه به اینکه تیم اعزام چنین آمبولانس هایی باید کاملا مسلط به احیاء بیمار تحت شرایط احتمالی باشند، ولی عدم مداخله به موقع و ناکافی بودن آن باعث شد متخصص داخلی بیمارستان فداکارانه روند احیای بیمار را مدیریت کرده و به دلیل نامناسب بودن شرایط موجود، بیمار را به آی سی یو منتقل نمود.
با توجه به نیاز بیمار به کپسول اکسیژن و به دلیل ناقص بودن تجهیزات آمبولانس اجاره ای و درخواست پزشک داخلی دو عدد کپسول اکسیژن در اختیار تیم احیاء قرار گرفت.
حال با تمامی این توصیف ها مشخص نیست که گلایه مندی و نشانه گیری انگشت اتهام اولیاء متوفی به سمت شخص مدیر شبکه و سرپرست وقت بیمارستان با چه نیت و اهدافی صورت میگیرد.

مجموعه بهداشت ودرمان شهرستان ضمن ابراز تاسف و تالم شدید خود به خاطر از دست دادن همکاری جوان و نخبه به دلیل حساسیت طرح موضوعات مرتبط با پرونده متوفیان در فضای مجازی و رسانه ای و تعهد به اصول رازداری و اخلاق حرفه ای از بیان برخی جزئیات مهم و تعیین کننده که متاسفانه منجر به بروز چنین پیشامد دردناکی شده است، امتناع ورزیده و با توجه به این مهم که پیش بینی میشد چنین ادعاهایی علیه کادر درمان مطرح شود و به علت نامشخص بودن تشخیص قطعی برای تیم درمانی، موضوع به پزشکی قانونی ارجاع داده (وفق مقررات)  و علیرغم مقاومت اولیاء متوفی، بررسی لازم توسط پزشکی قانونی انجام گرفته و متوفی تحت کالبدشکافی قرار گرفته و با توجه به عدم اعلام نتیجه نهایی علت فوت بیمار برای تیم درمانی همچنان مبهم می باشد. لذا با درک این مهم که خانواده متوفی تحت فشارهای شدید روحی و روانی ناشی از غم از دست دادن جوان نخبه خود می باشند انتظار می رود به جای فرافکنی و نشانه گرفتن انگشت اتهام های بی اساس خود به سمت مجموعه زحمتکش بیمارستان و مدیریت شبکه که شخصا به صورت مداوم پیگیر وضعیت متوفی بوده است و طی تماس های مکرر با والدین آن مرحوم   از آنان خواسته که در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نیاز احتمالی حتی فراتر از قوانین موجود آماده همکاری در راستای بهبود وضعیت بیمارشان بوده، در صورت وجود هرگونه ابهامی در مسیر ارائه خدمات به بیمار، مراتب را از طریق مراجع قانونی ذی صلاح پی گیری نمایند.
--------------------------------------------------------------------
 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه
نام شما

آدرس ايميل شما

نسیم
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها به چ دلیل هر چیزی که دستشون میاد رو میذارن به نظر من اصل فتنه همین شما رسانه ها هستی. که بدون دلیل و مدرک خبر میذارید خدات ازتون نگذره
پرستار دور از خانه
Iran, Islamic Republic of
روح جناب دکتر شهبازی شاد.
به دنبال این باشن که براچی جوان زیر سی سال در منزل دچار مرگ مغزی شدن.
همیشه کوتاه ترین دیوار برا زدن مجموعه ی بهداشت و درمانه.
خدا را شکر که سال هاست از دهدشت فرار کردم تا این رفتارها رو نبینم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقایون شبکه بهداست و مسئول دانشگاه علوم پزشکی
با بیانیه و دردنامه و پاسخنامه عمل و رفتار غیر انسانی و غیر متعهدانه رو توجیه نکنید و بهانه نیارید
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1