کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست حفاظت آب شهرستان مطرح شد:

اختلالات شبکه های آبیاری گچساران در دست بررسی است

3 شهريور 1400 ساعت 14:07

فرماندار گچساران گفت: اختلالاتی در شبکه های آبیاری ایجاد شده، سرقت هایی از تأسیسات آبیاری شهرستان صورت گرفته که در دست پیگیری و بررسی است.


فرماندار گچساران گفت: اختلالاتی در شبکه های آبیاری ایجاد شده، سرقت هایی از تأسیسات آبیاری شهرستان صورت گرفته که در دست پیگیری و بررسی است.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (3 شهریورماه 1400) فرماندار شهرستان گچساران در نشست حفاظت آب این شهرستان گفت: 32هزار و 225 هکتار کل اراضی شهرستان گچساران است. سطح زیر کشت امام زاده جعفر در فاز اول آبیاری، 3500 هکتار و در فاز دوم 3200 هکتار است.
علیرضا اتابک گفت: اراضی آبی شهرستان گچساران 17 هزار هکتار و اراضی دیم این شهرستان 16 هزار هکتار است.
اتابک بیان کرد: باغات شهرستان گچساران 3 هزار هکتار و آبیاری تحت فشار شهرستان 12 هزار هکتار است.
اتابک افزود: کشاورزان در کل زمین های دیم و آبی شهرستان گچساران نسبت به آبیاری زمین های خود مطالبه دارند.
فرماندار گچساران گفت: اختلالاتی در شبکه های آبیاری ایجاد شده، چندین بار تعمیر صورت گرفته، سرقت هایی از تأسیسات آبیاری شهرستان صورت گرفته که در دست پیگیری و بررسی است.
فرماندار گچساران به الگوی کشت در شهرستان اشاره کرده و گفت: کشاورزی باید بر اساس الگوی کشت انجام بگیرد و اگر کشت کشاورزان اشتباه است جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود.
شکوهی عضو هیئت مدیره تعاون روستایی سرابننیز نسبت به جانمایی ایستگاه پمپاژ امام زاده جعفر انتقاد کرده و گفت: جانمایی این ایستگاه اشتباه بوده و دو بار مورد هجوم سیل واقع شده و زیر آب رفت.
وی نسبت به عدم نظارت و نبود نیروی انسانی تخصصی شرکت های پیمانکار در این ایستگاه پمپاژ گفت: آب منطقه ای باید شرکت هایی را بکار بگیرد که از تخصص لازم در حوزه های مختلف برق و آب و مکانیکی، جوش، حفاری برخوردار باشند تا این طرح آبیاری مشکلات کمتری داشته باشد.
همچنین رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران نسبت به طرح پمپاژ آب امام زاده جعفر انتقاد کرده و گفت: این شبکه آبرسانی در حال حاضر با دو پمپ کار می کند و همین موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: کشاورزان گچساران به ویژه کشاورزان روستای سرابننیز با مشکل مواجه هستند.


کد مطلب: 438223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438223/اختلالات-شبکه-های-آبیاری-گچساران-دست-بررسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1