کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد کرونا گچساران مطرح شد؛

مردادماه سیاه؛ فوت ۳۶ کرونایی در گچساران / کمبود سرُم نداریم

1 شهريور 1400 ساعت 11:00

فرماندار گچساران گفت: در این پیک خطرناک ۴۷۷۳۱ مورد تست گرفته شده که بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت کرونا بوده اند، ۱۰۸۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند و در مردادماه ۳۶ مورد فوتی در گچساران داشتیم. 


نود و سومین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان گچساران برگزار شد. 
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز دوشنبه (۱ شهریور ۱۴۰۰)، فرماندار گچساران گفت: در این پیک خطرناک۴۷۷۳۱ مورد تست گرفته شده که بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت کرونا بوده اند،  ۱۰۸۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند و در مردادماه 3 هزار و 27 نفر در گچساران مبتلا به کرونا شده اند و  ۳۶ مورد فوتی داشتیم. 
علیرضا اتابک اظهار کرد: در گچساران بیش از شهرستان های همجوار محدودیت اعمال می شود، در گچساران صفر تا صد محدودیت ها اعمال شد.
اتابک ضمن تقدیر از بازاریان گفت: بازاریان و اصناف بیشترین همکاری با کمترین تنش را داشته اند. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: مجموع بیماران بستری در بیمارستان های رجایی،نفت، نرگسی و بی بی حکیمه ۱۴۵بیمار مشکوک و بستری هستند که از این تعداد ۸۵ مورد مثبت قطعی و ۱۴ نفر در آی سی یو بستری هستند.
آرین غلامیان اظهار کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۷۳۱ تست در شهرستان گچساران گرفته شده که از این میزان بیش از ۱۴هزار تست مثبت کرونا بوده است.
غلامیان افزود: تاکنون ۱۰۸۹ مورد در قرنطینه به سر می برند، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷۶ فوتی و ۱۳ هزار و ۳۶۵ بهبودیافته داشته ایم.
غلامیان در خصوص آمار واکسیناسیون گفت: از ۳۶هزار و ۹۰۰ دز واکسن تاکنون ۲۸ هزار و ۶۴۲ دز در مرحله اول تزریق شده و ۸هزار و ۴۵۴ دز در مرحله دوم تزریق شده است. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران افزود: در مردادماه ۳۰۲۷ مورد کرونا مثبت در گچساران داشته ایم که حدود ۱۵۰۰ نفر آن در ۱۰ روز اخیر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند. 
غلامیان گفت: تمام مرگ و میرها از کسانی بوده که علائم داشته و با تاخیر مراجعه کرده اند و غالبا افرادی بوده اند که بالای ۶۰ سال داشتند و واکسن نزده اند.
رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران گفت: اکثر مرگ و میرها بخاطر این بوده که افراد دیر به بیمارستان مراجعه کرده اند، اکثرا میزان اکسیژن خون به زیر ۸۵ رسیده و بعد از آن مراجعه کرده اند. 
حسینی افزود: دارو و سرم موجود است و هیچ کمبودی نداریم، ولی سرم با نظر پزشک باید تجویز شود.
رئیس اداره صنعت،معدن تجارت در خصوص گشت های مشترک در بازار و اماکن گفت: در هفته اخیر ۲۴ مورد پلمب و ۲۳ مورد به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند. 
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران با انتقاد از شهرداری دوگنبدان گفت: برای غسل جانباختگان مرد کرونایی یک نیرو وجود دارد ولی برای جانباختگان زن کرونایی چند خانم بصورت جهادی غسل را انجام می دهند. 
وی گفت: شهرداری باید نسبت به این موضوع اقدام بکند و فردی را برای این کار استخدام کند.  
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: محدودیت های شبانه همچنان از ۱۰ شب تا ۴ صبح در دستور کار است.
سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: در هفته اخیر و از زمان شروع محدودیت ها، ۶۲۰ جریمه درون شهری داشتیم.
وی گفت: تاکنون ۴۵ مورد جریمه ۵۰۰ هزارتومانی در حوزه برون شهری داشته ایم و ۹۱۶ خودرو نیز برگشت داده شده اند.
وی افزود: ۶۵۰ مورد بازدید از صنوف صورت گرفته و ۷۴ مورد اخطار پلمب داده شده و ۲۴ مورد پلمب داشته ایم.
در ادامه جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار داشت:در راستای طرح شهید سلیمانی نیزحسینیه عاشقان ثارالله را در خدمت عزیزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دادیم و تلاش داریم که با همکاری شبکه بهداشت ودرمان گچساران مرکز جدید واکسیناسیون در مصلای نماز جمعه نیز برپا کنیم.
سرهنگ سعادت الله عزیزی افزود:همچنان بسته های معیشتی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان شهرستان در طرح کمک مومنانه کما فی سابق ادامه دارد، و در بحث بیماریابی و قرنطینه خانگی(توسط پایگاه های مقاومت بسیج) نیز دستورات لازم با همکاری مجموعه بهداشت و درمان به جهت راهنمایی افراد بیمار نیز صورت می گیرد.
 


کد مطلب: 438134

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438134/مردادماه-سیاه-فوت-۳۶-کرونایی-گچساران-کمبود-سر-م-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1