تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۷
کد مطلب : ۴۳۷۷۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد

کابوس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم )

۲
۰
کابوس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم )
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت ۷۰ درصدی بیمارستان‌های معین کرونا در استان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید مکان‌های خود را برای بستری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا، آماده و معرفی کنند تا با مشکل مواجه نشویم.

   
فیلم) راهروهای بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مملو از بیماران کرونایی

 به گزارش کبنا، حسین کلانتری عصر روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در نشست ستاد کرونای این استان با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای است که باید از ظرفیت‌های خارج از بیمارستان استفاده کنیم افزود: ضروری است با افزایش تعداد نمونه گیری‌ها، بیماریابی کرده تا بتوانیم بر این پیک کرونا غلبه کنیم.
 وی با بیان اینکه افراد بیمار در صورت داشتن علائم، پیش از درگیر شدن ریه به مراکز درمانی مراجعه کنند اظهار کرد: مسئولان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افرادی که را که بهبود نسبی پیدا کرده‌اند ترخیص کنند تا شرایط برای بستری دیگر بیماران فراهم شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح واکسیناسیون در این استان خاطرنشان کرد: با وجود برخی مشکلات بیش از دو برابر استان‌های دیگر در زمینه واکسن مردم کهگیلویه و بویراحمد کار شده است.
 کلانتری خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: نیروهایی را که نیاز دارید هرچه زودتر به کارگیری کنید همچنین از ظرفیت بازنشسته‌ها و همکاران سابق خود استفاده کنید.
 وی از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و عنوان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از این اعتبار برای رفع کمبودها استفاده کنند.



 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لزوم محدودیت‌های کرونای و برخورد با متخلفان دستور العمل‌های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی با متخلفان کرونایی برخورد قاطع و بازدارنده کنند. باید محدودیت‌ها و من از ترددها در روزهای پایانی هفته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج مرکز استان با شدت و دقت بیشتری اعمال شوند.
 کلانتری با بیان اینکه سپاه از طریق نیروهای آموزش دیده بسیج در ایام محرم با امر به معروف و نهی از منکر از تخلف‌های کرونایی جلوگیری کند، بیان کرد: در ایام محرم نباید اجازه داد که در باغ‌ها و تالارها برنامه اجرا شود و نیروی انتظامی در این زمینه با متخلفان برخورد کند.
 شناسایی ۶۶۵ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد
 پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۶۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است، گفت: خوشبختانه تعداد تست‌های ما در استان بالا رفته و با توجه به روند افزایشی این کار ادامه پیدا می‌کند.
 وی اظهار کرد: با توجه به روند افزایش بیماری در استان اشغال تخت‌های بیمارستانی زیاد شده اما از این بابت مشکلی نداریم اما در زمینه نیرو کمبود احساس می‌کنیم چرا که نیروهای استخدامی هنوز به ما معرفی نشدند و فشار روحی و روانی در این ۱۸ ماه بر روی کادر درمان بسیار زیاد شده است و باید سعی کنیم بیماران کمتری داشته باشیم و تولید بیماری را در سطح استان کم کنیم.
 یزدان‌پناه افزود: مشکل اصلی ما مربوط به تخلفات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است که اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد به زیر ۵۰ درصد رسیده و هر روز شاهد هنجارشکنی در جامعه به دلیل نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری‌ها هستیم که باید محدودیت‌ها برگردانده شوند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ دارو، اکسیژن و سرم مشکلی ندارد همه چیز پیش بینی شده اما اگر نیروی استخدامی به این پیک می‌رسیدند وضعیت ما بهتر می‌شد.
 یزدان‌پناه تصریح کرد: بیمارستان نرگسی گچساران و بخش آی‌سی‌یو و سایر بخش‌های آن فعال شده که بیماران شهرستان کهگیلویه می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.
 وی ادامه داد: در این چند روز نیروهایی از شهرستان باشت به بیمارستان نرگسی گچساران اعزام شدند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم عنوان کرد: براساس قانون باید در فضای باز برگزار شوند چراکه نوع هندی کرونا به سادگی شیوع پیدا کرده و حتی یک نفر تا ۱۰ نفر را مبتلا می‌کند و ریه‌ها سریع درگیر می‌شوند.
 یزدان‌پناه تاکید کرد: پیشنهاد اینست که از ظرفیت مردم و گروه‌های بسیجی و جهادی برای مقابله با هنجار شکنی‌ها استفاده کنید و با کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود و باید در این زمینه پشتیبانی و حمایت قضایی وجود داشته باشد.
 ظرف ۵۰ روز می‌توانیم کهگیلویه و بویراحمد را واکسینه کنیم
 همچنین محمدمهدی بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: در واکسیناسیون هر روز بیش از ۲ درصد از جمعیت استان واکسینه می‌شود که ظرف ۵۰ روز می‌توانیم همه استان را واکسینه کرده و حتی این امکان وجود دارد که در زمانی کمتر یعنی در ۳۵ روز این کار را انجام دهیم.
 
وی افزود: در خصوص واکسیناسیون گروه‌های خاص برای مثال آموزش و پرورش باید امکانات آماده کند و کنترل ورودی‌ها را داشته باشند تا افراد غیر معلم مراجعه نکنند.
 بانشی اظهارکرد: در این زمینه باید حراست ادارات همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.
 کادر درمان خسته شده‌اند
 سردار حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: قدردان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان، پرستاران و پزشکان هستیم که با همه توان برای مقابله و پیشگیری از کرونا وارد عمل شده‌اند.
 وی افزود: همچنین نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این ۱۸ ماه به صورت شبانه روزی پای کار بوده و زحمات زیادی متقبل شدند و نیروهای آنها در این مدت بسیار دچار خستگی شده‌اند.
 خرم‌دل اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده مربوط به کمبود نیرو بوده که می‌توانند از نیروهایی که استخدام شده اما هنوز به کارگیری آن‌ها رسماً اعلام نشده از هم اکنون استفاده کنند و یا اینکه اگر بازنشسته‌ای در علوم پزشکی دارد به کار گیرند تا بتوان از ظرفیت آنها نیز برای مقابله با کرونا استفاده کرد و البته مشکلات بیمه‌ای و پرداختی آن‌ها مد نظر قرار گیرد.
 پلیس صاحبان باغات و تالارهای متخلف کرونایی را بازداشت کند
 همچنین سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ضمن اعلام جرم نسبت به هرگونه تجمعی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هر باغ و تالاری که بیش از ظرفیت اعلام شده مسافر پذیرفته یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند جرم مشهود است و پلیس نسبت به پلمب و بازداشت مسئول و صاحب تالار و باغ اقدام کند.
 عزاداری محرم در فضای باز و طبق پروتکل‌ها برگزار می‌شود
 همچنین حجت الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مراسم عزاداری محرم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مطابق منویات مقام معظم رهبری در فضای کاملاً باز و طبق ضوابط ملی کرونا برگزار می‌شود.
 وی بیان کرد: اکیپ‌های بازرسی برای نظارت و بازرسی از هیئت‌ها و مراسم عزاداری محرم در سطح استان ایجاد و راه اندازی کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دو ماه گذشته باغهای مجالس عروسی و تالارها رو بیخیال شده بودید هرشب مراسم داشتن با کنسرت موسیقی و دستمال بازی حالا نتیجه ش رو دیدین
Iran, Islamic Republic of
قدردانی از زحمات کادر درمان به چه صورت هست؟
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
فایل های مرتبط
1