کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی؛

پزشکیان: نمی‌خواهیم دلایل‌عدم احراز صلاحیت محرمانه باشد

18 مرداد 1400 ساعت 12:18

پزشکیان گفت: ما نه دنبال پست، نه دنبال پول و نه مقام هستیم، این‌ها نیز نمی‌توانند از ما چیزی پیدا کنند که آن را عَلَم کنند، من خودم را بهتر از آن‌ها می‌شناسم، می‌توانند اَنگ بزنند، اما نمی‌توانند آن مسئله را ثابت کنند؛ حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رای مسئله قابل قبولی نیست.


مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که «علی لاریجانی خواستار برداشتن مهر محرمانه از نامه دلایل‌عدم احراز صلاحیتش شده است، آیا برای شما نیز نامه‌ای از طرف شورا در مورد دلایل‌عدم احراز صلاحیت‌تان ارسال شده»، گفت: برای من توسط شورای نگهبان نامه‌ای ارسال نشده است و هنوز هم منتظر اعلام دلایل‌عدم احراز صلاحیتم توسط شورا هستم، ما نمی‌خواهیم این دلایل محرمانه باشد بلکه آن را برای افکار عمومی اعلام کنند.
به گزارش کبنا به نقل از عصرایران، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای نگهبان شاخص‌های احراز صلاحیت را اعلام کند. حضرت علی (ع) در نامه‌اش به مالک می‌فرمایند «اگر مردم به تو شک کردند که قصوری داشتی در صحرا همه آن موارد را به مردم نشان بده»؛ من به شورای نگهبان می‌گویم اگر من مشکلی دارم آن را به صورت علنی برای مردم بیان کنید تا آن‌ها از آن مطلع شوند.وی با بیان اینکه این‌عدم شفافیت مشکلاتی را ایجاد کرده است گفت: مسئله‌ای که باعث ناراحتی من شده است این نیست که من در انتخابات آمدم یا نیامدم، مسئله این است که چرا ما نمی‌توانیم حضور حداکثری مردم را در صحنه داشته باشیم و با حذف نیروها، حضور حداکثری را از کشور می‌گیرند؛ حضور کاندیداهایی که صلاحیت‌شان احراز نشد می‌توانست درصدی از جامعه را پای صندوق‌های رای بیاورد، که این اتفاق نیفتاد.
نایب رئیس مجلس دهم، ادامه داد: ما نه دنبال پست، نه دنبال پول و نه مقام هستیم، این‌ها نیز نمی‌توانند از ما چیزی پیدا کنند که آن را عَلَم کنند، من خودم را بهتر از آن‌ها می‌شناسم، می‌توانند اَنگ بزنند، اما نمی‌توانند آن مسئله را ثابت کنند؛ حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رای مسئله قابل قبولی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که مهمترین دلایل‌عدم احراز صلاحیت‌های این دوره چه بوده است گفت: شاید این‌ها می‌ترسیدند برخی کاندیداها بیایند و این‌ها نتوانند رای آنچنانی بیاورند و رییس جمهور شوند، یعنی رای‌ها شکسته شود و رییس جمهور با رای بسیار پایینی رئیس جمهور شود و شاید اصلا فرد مورد نظرشان ریس جمهور نشود در نتیجه تصمیم گرفتند که اجازه ورود را به این افراد ندهند تا فرد مورد نظرشان با خیال راحتی رئیس جمهور شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در پیشگاه خدا و مردم باید مورد اعتماد و قبول باشیم حالا اگر عده‌ای نخواهند آدم را قبول کنند که مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ آن چیزی که ما را نگران می‌کند این است که چرا کاری کردیم که مردم پای صندوق نمی‌آیند و حضور کمرنگ دارند و آن‌هایی که می‌آیند نیز حضورشان برای ادای تکلیف و اعتقادشان است و به خاطر باور به انتخابات پای صندوق نمی‌آیند.
پزشکیان تصریح کرد: صدها نفر از ما فدای اسلام انقلاب و شهدا بشویم، اما اسلامی که واقعی باشد نه اسلامی که با آن آبروی دین و مذهب را برده ایم.
 


کد مطلب: 437677

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437677/پزشکیان-نمی-خواهیم-دلایل-عدم-احراز-صلاحیت-محرمانه-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1