کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلامتی و تندرستی؛

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم؟

11 مرداد 1400 ساعت 12:37

لیموعمانی چاشنی خوشمزه‌ای است که در تهیه انواع غذا استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه لیموعمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.


لیموعمانی چاشنی خوشمزه‌ای است که در تهیه انواع غذا استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه لیموعمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذا استفاده می‌شود. در ادامه طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.
مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی
لیمو ترش شیرازی: یک کیلوگرم
سرکه: یک فنجان
نمک به مقدار لازم
طرز تهیه و دستور پخت لیموعمانی
۱. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید. بگذارید یک روز بماند و سپس آنها را با آب سرد خوب بشویید.
۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.
۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت یک دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آنها را آبکشی نکنید.
۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آنها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.
۵. لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.
۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.


کد مطلب: 437427

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437427/چطور-خانه-لیمو-عمانی-درست-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1