کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسعه فرودگاه گچساران به کجا می‌رسد؛

آیا بازار پرواز هواپیماها در آسمان گچساران داغ می‌شود؟

8 مرداد 1400 ساعت 2:53

 فرودگاه شهرستان گچساران، بام نفتی ایران با تولید بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور رمقی ندارد و وعده مسئولان برای توسعه تنها در حد حرف باقی مانده است.


 فرودگاه شهرستان گچساران، بام نفتی ایران با تولید بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور رمقی ندارد و وعده مسئولان برای توسعه تنها در حد حرف باقی مانده است.
به گزارش کبنا، با اکتشاف و توسعه میادین نفتی در شهرستان گچساران محلی برای فرود بالگردها با هدف جابجایی کارکنان و مهندسان مشخص و بعدها عنوان «فرودگاه نفت گچساران» برای آن تعیین کردند.

 بیشتر بخوانید:

آیین افتتاح برقراری پرواز تهران-گچساران و بالعکس / سخنرانی سیدقدرت حسینی در این نشست: بنای صحبت نداشتم

واکنش دادستان به مسائل فرودگاه گچساران ( + فیلم )

فرودگاه گچساران زیر نظر شرکت ملی نفت ایران و از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران بود که تا سال 90 تنها یک پرواز به مقصد تهران و بلعکس در هفته داشت تا اینکه بعد از این سال، پروازهای این فرودگاه تا 4 روز در هفته افزایش یافت.
 برج مراقبت این فرودگاه قدیمی‌ترین برج مراقبت پابرجای کشور بوده و در واقع این فرودگاه کاملاً عملیاتی بوده و آشیانه هلیکوپتری آن دارای 2 فروند هلیکوپتر مستقر است که یک فروند هلیکوپتر اورژانس هوایی و یک فروند دیگر ویژه پروازهای شرکت نفت است.
 سال 95 در آئینی به یاد سرلشکر خلبان شهید ابراهیم امیدبخش نام فرودگاه نفت گچساران به فرودگاه شهید امیدبخش تغییر یافت و تاکنون این فرودگاه نتوانسته سهم خاصی در توسعه بام نفتی ایران داشته باشد و بسیاری از ساکنان این شهرستان و مهندسان نفتی از طریق فرودگاه شیراز، یاسوج و یا اهواز مسافرت می‌کنند.



 علیرضا اتابک فرماندار گچساران می‌گوید: توسعه فرودگاه شهید امیدبخش در دستور کار بوده و امیدوارم پیگیری‌ها منتج به نتیجه شود.
 انصاری فرد مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون فرودگاه گچساران 3 روز در هفته پرواز به مقصد تهران و بلعکس دارد که افزایش آن‌ها جزو برنامه‌های در دستور کار است.
 وی با اشاره به اینکه دو روز در هفته شرکت ماهان و یک روز نیز پارس‌ایر در فرودگاه گچساران پرواز دارند، افزود: برقراری پرواز گچساران-مشهد و بلعکس نیز پیگیری می‌شود.


کد مطلب: 437314

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437314/آیا-بازار-پرواز-هواپیماها-آسمان-گچساران-داغ-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1