کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

مشاهده سویه دلتا در کهگیلویه و بویراحمد / وضعیت بحرانی در استان و بی توجهی مردم/ حدود 368 بیمار جدید و مرگ 4 هم استانی

7 مرداد 1400 ساعت 23:39

از 704 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 45 درصد موارد (حدود 316 مورد) مثبت بودند و به ترتيب در بویراحمد، گچساران، بویراحمد و بهمئی بيشترين موارد مثبت را داشتند. همچنين از 209 نمونه تست سريع در استان انجام شد كه 25 درصد موارد (52 مورد) مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه و چرام بودند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 736 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه چهار هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (7 مردادماه 1400) دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 404 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 165 نفر مبتلای قطعی و 21 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 52258 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 704 جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 45 درصد موارد مثبت بودند و به ترتيب در بویراحمد، گچساران، بویراحمد و بهمئی بيشترين موارد مثبت را داشتند. همچنين از 209 نمونه تست سريع در استان انجام شد كه 25 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه و چرام بودند.
یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به مشاهده سویه دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد سرایت آن و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی تر نشویم.
به گزارش کبنانیوز، سیر صعودی بیماری کرونا و مدل جهش یافته دلتا در حالی است که بی توجهی مردم بیش از گذشته است، از طرفی برنامه ها و مراسمات عروسی در تالارها بدون ماسک و فاصله های بهداشتی برگزار می شود، باشگاه ها ی ورزشی نیز باز هستند و افراد قاعدتا بدون ماسک در این مکان ها حضور پیدا می کنند. در واقع، در هفته های اخیر، ستاد کرونا تصمیم قاطعی برای برخورد با افراد قانون شکن نداشته است و تنها موضوعی که در استان از جمله یاسوج و گچساران به خوبی و کماکان در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی اجرا می شود محدودیت های تردد از ساعت 10 شب به بعد است!


کد مطلب: 437310

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437310/مشاهده-سویه-دلتا-کهگیلویه-بویراحمد-وضعیت-بحرانی-استان-بی-توجهی-مردم-حدود-368-بیمار-جدید-مرگ-4-هم-استانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1