تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۳۷۲۶۷
در همایش امور فرهنگی و وقف استان مطرح شد

گلایه امام جمعه دهدشت از تعطیلی کار فرهنگی در بقاع متبرکه

۱
۲
گلایه امام جمعه دهدشت از تعطیلی کار فرهنگی در بقاع متبرکه
کبنا ؛حجت الاسلام علی وحدانی فر امروز در همایش استانی امور فرهنگی و وقف استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه برگزار شده بود، اظهار داشت: فرهنگ خمس و وقف در جامعه نهادینه نشده است برای تقویت فرهنگ جامعه دینی نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و نه مسکن کوتاه مدت است.
امام جمعه دهدشت افزود: نگاه به وقف در استان ما به ساختمان سازی محدود شده و امورات فرهنگی آنطور که باید مورد توجه نیست.
وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه با وجود توان مالی امام جماعت ندارند و کار فرهنگی برای زائر انجام نمی دهند گفت: اداره اوقاف توجهی به این مسئله مطلقا ندارد.
وحدانی فر تصریح کرد: هیات امنای امامزادگان از روحانی محروم است در مساجد هم امام جماعت را به پیش نماز تبدیل کرده و اجازه برنامه ریزی و اعلام نظر به امام جماعت داده نمی شود.این در حالی است که می بایست فضای بقاع متبرکه فضای فعالیت فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: کار فرهنگی در اوقاف و امور خیریه استان تعطیل است نسبت به رفع مهجوریت قرآن که دغدغه مقام معظم رهبری است و یکی از رسالت های اوقاف در تربیت 10 میلبیون حافظ قرآن تعیین شده است اقدامی صورت نمی گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به اتخاذ رویکرد جوانگرایی در هیات امنای مسجد کهگیلویه گفت: متاسفانه این کار مورد اعتراض اعضای مسن سابق قرار گرفته و اجازه خلاقیت به جوانان داده نمی شود.
وی همچنین از بلاتکلیفی انتصاب ائمه جماعت مساجد گلایه کرد و افزود: معلوم نیست متولی انتصاب امام جماعت اوقاف، سازمان تبلیغات، امام جمعه است یا توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام می شود؟ این مسئله باید روشن شود.
وحدانی فر گفت: مسجد یک پایگاه دینی معنوی است با وجود اینکه 24 نهاد در ارتباط با مساجد مسئولیت دارند اما می بینیم هیچ نهادی کاری انجام نمی دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Romania
خداروشکر...تنها دغدغتون همینه....
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1