تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۳۷۲۵۹
کبنا گزارش می دهد

لوداب همچنان در انتظار فریادگری در بیان مشکلات

۰
لوداب همچنان در انتظار فریادگری در بیان مشکلات
کبنا ؛تنها بخشی که از تریبون نماز جمعه بی بهره است.
به گزارش کبنا نیوز ؛ محمد امین سجادی از فعالان فرهنگی و رسانه ای در بخش لوداب ضمن تکریم پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، از نیاز مبرم این منطقه به استقرار تریبون نماز جمعه سخن به میان آورد.
و افزود ؛ به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر در بیش از ۹۰۰ شهر کشور تریبون نماز جمعه برقرار است و از رهگذر وجود چنین تریبون‌هایی بسیاری از مشکلات مناطق مختلف از جمله در مناطق محروم از همین تریبون بیان می‌شود و بسیاری از مشکلات این چنین برطرف شده است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از بخش های محروم ائمه جمعه زبان گویای مردم شده‌اند به نحوی که بهترین رسانه اکنون در چنین مناطقی ائمه جمعه شده‌اند و صدای رسای محرومین و مستضعفین هستند.
وی گفت؛ مردم بخش لوداب با توجه به ضرورت حضور امام جمعه و نیاز به برگزاری نماز جمعه در این بخش علی رغم پیگیری‌های مکرر، اما هنوز از این نعمت بزرگ بی‌بهره هستند. که شاید یکی از دلایل باقی ماندن بیشتر محرومیت‌ها در این بخش نبود تریبون نماز جمعه است. 
این فعال فرهنگی و رسانه ای اشاره کرد: نمازجمعه آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی دارد و  به فرموده امام راحل سنگری در پاسداشت ارزش‌ها است و همه وظیفه دارند که این موهبت الهی را تقویت کنند.
اقامه نمازجمعه در سال‌های پس از انقلاب در واقع از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی است که مهم‌ترین هدیه این فریضه عبادی و سیاسی را می‌توان به تبیین خط مشی سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و اجتماعی، افزایش انسجام اجتماعی، ارتقای آگاهی‌ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دانست.
سجادی گفت ؛ اگر به کارکر های چهار گانه نماز جمعه در ابعاد سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی دقت و توجه شود قطعا برگزاری چنین فریضه ای بزرگ در این بخش محروم که روزانه از محرومیت های بی شماری در آن سخن به میان می آید خالی از لطف نیست و چه بسا تنها راه نجات آن هم باشد.
در پایان سجادی از همه ی مسئولان و دست اندرکارن مربوطه درخواست کرد که ندا و فریاد این مردم محروم را لبیک گفته و در اولین فرصت ممکن زمینه ی برپایی این فریضه بزرگ عبادی و سیاسی را در این بخش شهید پرور فراهم آورند.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1