تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۵۸
کبنا گزارش می‌دهد

استقبال چرامی‌ها ا از عیدغدیر ( + تصاویر )

۱
استقبال چرامی‌ها ا از عیدغدیر ( + تصاویر )
کبنا ؛عید غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است و شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته و مراسم مختلفی در گرامی داشت آن برگزار می‌کنند.
به گزارش کبنا از چرام؛ امسال و در سال ۱۴۰۰ استقبال از جشن عید غدیر در چرام رنگ و بوی دیگری گرفته و تکاپوی اصناف و اقشار مختلف مردم نوعدوست چرامی نشان می‌دهد سال متفاوتی برای عیدغدیر در چرام رقم خواهد خورد.
 برای اولین بار در شهرستان چرام اصناف و اقشار مختلف با استقبال ویژه در پویش مردمی به «عشق علی (ع)» آمادگی خود را برای خدمات رایگان و تخفیف ویژه در روز غدیر اعلام کردند.
به همین مناسبت در چند روز گذشته در فضای مجازی چرام؛ اصناف مختلف با اطلاع رسانی به مردم چرام آمادگی خود را برای برپایی این عید بزرگ اعلام کردند.
این حرکت خودجوش که در راستای تعظیم شعائر غدیر می‌باشد نشان از عشق و محبت مردم به مولا علی (ع) دارد که با شروع هر کاری و برخاستن از زمین و باز کردن درب مغازه و صنف خود یاعلی گویان برای رزق حلال تلاش می‌کنند.
 چرامی‌ها که همیشه پیشتاز مسائل فرهنگی بودند با استقبال ویژه از عیدغدیر ۱۴۰۰ نشان دادند که گرچه برخی نگرانی‌ها و اختلافات چهره چرام را خراش داده و در بیرون باعث نگاه‌های متفاوتی به این دیار شده است اما نشان داد چهره واقعی مردم متدین و فرهنگ دوست و ادب پرور چرام آن چیزی نیست که در چند وقت اخیر بنا به هر دلیل منعکس شده بلکه نوعدوستی و کمک به همنوعان به بهانه غدیر و ایجاد و اشاعه این حس مثبت در بین اقشار و اصناف مختلف مردم چرام نشان از پیوند عمیق این مردم با همدیگر را دارد.
 صنف‌های مختلف در این روزها برای خدمات رایگان اعلام آمادگی کردند کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی از حق خود و خانواده گذشتند تا بتوانند سهمی ولو کوچک در این پویش مردمی به عشق مولی علی و مردم چرام داشته باشند.
 این پویش مردمی استقبال از غدیر که برای اولین بار در شهرستان چرام راه اندازی شد و دفتر امام جمعه چرام با طراحی و عکس نوشته‌ها در تبلیغ و اطلاع رسانی این سنت حسنه نقش مهمی داشت موجب شد که باران رحمت و بارش مثبت و حس نوعدوستی در فضای شهر چرام منتشر و منعکس شود.
 در حالیکه کرونا از سال گذشته تاکنون کام همه مردم را تلخ کرده ولی اقدام و استقبال ویژه مردم چرام از این پویش مردمی در آستانه روز غدیر که موجب همدلی و همکاری اقشار مختلف مردم می‌شود از تلخ کامی ایام گذشته می‌کاهد.
 حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام با تشکر از صنوف و اقشار مختلف  مردم چرام که به استقبال عیدغدیر رفتن بیان کرد: شهرستان چرام ۱۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است و ۲ شهید گمنام که ما افتخار می‌کنیم ۱۳۸ شهید در این شهرستان به دفاع از نظام و انقلاب پرداختند.
 وی افزود: از لحاظ استقبال از مراسمات دینی و نماز جمعه در استان شهرستان چرام برتر است به لحاظ حضور مردمی و در بحث عیدغدیر هم ده‌ها صنف در شهر و روستاهای چرام اعلام آمادگی کردند که خدمات رایگان به مردم ارائه بدهند.
 امام جمعه چرام در ادامه بیان کرد: اصلاح ذات البین و چندین مورد بخشش قاتل و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و دهها کار خیر و خداپسندانه دیگر در زمان مختلف می‌باشد.
 وی افزود: می‌خواهم بگویم این واقعیت شهر چرام است و حقیقت شهر چرام آن نیست که در رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام و منعکس شده حقیقت شهر چرام این است که صنوف مختلف با علاقه خدمات رایگان و تخفیف ارائه می‌دهند به همشهریان خود و حقیقت شهر چرام این است که دو پزشک عمومی برای عید غدیر خدمات رایگان به مردم و همشهریان خود ارائه می‌دهند و این حقیقت شهر چرام است که انتظار داریم مردم با همدلی و مهربانی به مناسبت‌های مختلف به همدیگر کمک کنند و در این عید غدیر دلها را از کینه‌ها پاک کنند.
 وی در پایان افزود: این مردم چرام هستن که خودشان باید به همدیگر کمک کنند و با مهربانی و همدلی دست یکدیگر را بگیرند همین مردمی که در شادی و عزا کنار هم هستن مسئولان و ماها می‌رویم اما این مردم عزیز چرام هستند که در کنار هم زندگی می‌کنند قدر لحظه‌ها را بدانید و برای توسعه و پیشرفت چرام متحد و یکدل باشید ان شا الله.
 اسامی صنف‌هایی که به مناسبت عید غدیر به پویش خدمات رایگان و تخفیف به شهروندان چرامی پیوستند. این خدمات با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده در روز عید غدیر یعنی فردا پنج شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد و شهروندان چرامی می‌توانند استفاده کنند.
مهدی دیدگاه چاپخانه، بهرام جانی پور دوغ، مطب مامایی زینب ماندگار، آرایشگاه مهردادبهنامی، نانوایی سجادیاورزاده نان رایگان توسط خانواده زنده یاد حیدری، مطب دکترمحمدمهدی قاسمی، مطب دندانپزشکی دکترکیارش پاداش، تعمیرگاه مکانیکی خودرو وموتورسیکلت آقایان حامد دیدگاه، میلاد کرمی و باقرویسی
 دنیای کودک مصیب جمشیدی و مشاوره حقوقی رایگان  ایمان پرویزی
میوه فروشی طیارپور
نوشت افزاری بازی
میوه فروشی مجیدی
سوپرمارکت جمالی
تراکتور کشاورزی مهدی استیکیان
حجتی دو نوبت نان رایگان در نانوایی محمدپور
افشین امیری؛ خدمات رایگان دو سالن ورزشی امیرولی و تربیت بدنی  از ۸ صبح تا ۸ شب روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صورت رایگان برای ورزشکاران
خدمات کامپیوتری خانم رفیعی 
آژانس ۴۱۴۱ پیروز فتحی
اتویی شفیعی چرام
همچنین تعدادی ازشهروندان چرامی باراه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و  پخت غذاجهت کمک به نیازمندان به استقبال عیدغدیر رفتند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1