تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۳۷۱۵۵
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

امام جمعه وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست / متعلق به مردم است/ در کارهای فرهنگی ضعف عملکردی است باید بپذیریم / استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شورای تأمین به معضل وجود اسلحه در دست برخی ورود کنند

۹
۰
امام جمعه وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست / متعلق به مردم است/ در کارهای فرهنگی ضعف عملکردی است باید بپذیریم / استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شورای تأمین به معضل وجود اسلحه در دست برخی ورود کنند
کبنا ؛رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هر چیزی که بین مردم و امام جمعه جدایی بیندازد پرهیز می‌کنیم.  نماز جمعه اساسش مردم است، امام بدون مردم نمی‌شود. حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) امام به حق بود اما چون مردم نبود، 25 سال خانه نشین شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات مختلف آنها پاسخ داد.
حجت الاسلام و المسلین عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رسانه‌ها گفت: از شماها یک درخواست دارم و آن این است که رسانه‌ها کار به جناح‌ها نداشته باشند. گاهی من می‌بینم که رسانه‌ها در مطالبشان هوای یک جریان سیاسی را دارند که بهتر است رسانه‌ها مستقل عمل کنند.
حجت الاسلام عبودی در پاسخ به سئوالی، اظهار داشت: جایگاه امام جمعه و ستاد نماز جمعه ایجاب می‌کند که توجه اساسی‌شان به مردم و نگاهشان هم به مردم است.
وی افزود: اگر روحانیت دین را تحصیل کردند، برای شخص خودشان نبوده، بلکه باید این دین را به مردم آموزش دهند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: نماز جمعه اساسش مردم است، امام بدون مردم نمی‌شود.
حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) امام به حق بود اما چون مردم نبود، 25 سال خانه نشین شد.
همه کار ما برای مردم بود. اگر مردم نباشند نمی‌توانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم. لذا اساس و محور نماز جمعه را مردم می دانیم و در این جهت به هیچ گروه و قشر خاص توجه نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: مردم از نظر سیاسی سلیقه متفاوت دارند. ضمن احترام برای سلایق مختلف، اساس کار را مردم می دانیم و باید مردم داری کنیم.
امام جمعه‌ای موفق است که بیشتر مردم داری کند و و مردم را پای ارزش‌های الهی حفظ کنند. از هر چیزی که بین مردم و امام جمعه جدایی بیندازد پرهیز می‌کنیم. روند نهاد امام جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد همین خواهد بود.
وی با بیان اینکه امام جمعه به عنوان یک شخص دیدگاه سیاسی دارد و مطالبه به حقی نیست که دیدگاه سیاسی نداشته باشد، افزود: اما توصیه ما این است که امام جمعه دیدگاه سیاسی را در امورات دخیل ندهند. دقیقاً درست همانند؛ مقام معظم رهبری، نگاه ما نگاه معظم است.. نگاه سیاسی ندارد و همه جناح سیاسی را حرمت و احترام می‌کند و نقد و پیشنهاد می‌دهد. شاید هم گلایه کند.
حجت الاسلام عبودی گفت: از هر ابزاری استفاده می‌کنیم که حضور مردم را در مصلی ها بیشتر کنیم.
حتی گاهاً در مصلی ها خلاقیت و جذابیت‌های را ایجاد می‌کنیم به ویژه برای جوانان که بیشتر جذب نماز جمعه شوند.
وی افزود: قبل از شیوع کرونا، برخی از ائمه جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه، صبح‌ها در مدارس حاضر می‌شدند، و ضمن ارائه نکات دینی و آموزنده، سئوالاتی را مطرح می‌کردند و به افراد برتر در پایان هفته هدایایی را می‌دادند و برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می‌شدند، تشکیل پرونده می‌دادیم.
 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی که آیا ائمه جمعه دغدغه فعالیت فرهنگی در مراکز تفریحی و کافی شاپ ها را دارند، اظهار داشت: حضور در همچنین مکان‌های ظرافت خاص خودش را دارد. هر جایی طلبه و روحانی نمی‌تواند حضور پیدا کند.
البته در رابطه با مردم هر جایی وظیفه خودمان می دانیم که حضور پیدا کنیم. بعضی مکان‌ها ظرافت خاص خودش را دارد. برای همچنین جاهایی باید فکری شود و در شورای فرهنگی عمومی در این زمینه باید راهکاری پیدا کنیم.
وی افزود: در چنین مکان‌های باید قانون رعایت شود. کار فرهنگی کردن یک چیز است و دستگاه‌های مربوطه باید ورود کنند و این مکان‌ها را ملزم به رعایت قانون کنند. البته قائل به خشونت و گیر و بدند نیستیم. این‌ها مردم ما هستند. بعضی کارها از روی غفلت است. و جوانان گاهاً از روی غفلت کاری را انجام می‌دهند. لذا باید با آنها حرف زده و محبت شود. فطرتشان پاک است. دستگاه‌های مربوطه نباید کار و وظایفشان را در چنین مکان‌های رها کنند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه باید قانون را در چنین کارهای پیاده کنند. دستگاه‌های فرهنگی محدودیت و معذوریت‌های خودشان را دارند، البته می‌شد که بهتر از این عمل می‌کردند.
او ادامه داد: در انجام کارهای فرهنگی، ضعف عملکردی داریم باید بپذیریم. ضعف‌ها باید بررسی شود که دلیلش چه بوده، نهادهای فرهنگی می‌تواند بیشتر از این کار کنند.
وی افزود: اعتقاد بنده بر این نیست که دستگاه‌های فرهنگی هیچ عملکردی نداشته‌اند. در ایام شب‌های قدر و ایام محرم و مناسبت‌های مختلف و دینی همین جوانان و نوجوانان را کی می‌آورد؟ عملکرد دستگاه‌های فرهنگی یکی از خروجی‌هایشان همین است.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی با اشاره به برخی از اتفاقات تلخ اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: چرا باید به راحتی در استان فردی یا افرادی اسلحه بر دارند و قتلی انجام بدهد. از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شورای تأمین و همه دستگاه‌های فرهنگی و مربوطه، روحانیون و ... باید به این مسئله ورود کنند و برای رفع این معضل هم افزایی داشته باشند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در انجام کارهای فرهنگی نباید موازی کاری صورت بگیرد. باید هم افزایی شود. فرهنگ همیشه زیر بنا است و در هیچ مقطع و دوره‌ای نباید به آن بی توجه باشیم.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص حضور مدیران در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: بحث حضور مدیران در نماز جمعه، اولاً مدیر باید خودش را پایبند به مسائل دینی بداند. نماز جمعه جایی هست که متعلق به مردم است. حضور مدیران در نماز جمعه ضعیف است. در بعضی مناطق فرماندار، بخشدار و فلان مدیر شرکت می‌کند. اما به صورت کلی حضورمدیران در خطبه‌های نماز جمعه ضعیف است. چرا، را باید از خود مدیران سئوال کرد، نه از من. در مجموع رضایت خاصی نداریم.
  حجت الاسلام عبودی به جوانگرایی در انتخاب ائمه جمعه گریزی زد و گفت: اگر چهره‌ها را نگاه کنید، بحث جوانگرایی مراعات شده، از این جهت در کشور جلو هستیم و باید حفظ شود. البته باید به پیشکسوتان احترام گذاشت. ما به جناح خاصی وابستگی نداریم.
اساس برای ما ولایت فقیه است و با همه وجود این را عرض می‌کنم. همه جناح‌های سیاسی برای ما قابل احترام هستند. اصل برای ما رضایت مردم است و رضایت مردم را رضایت خداوند متعال می دانیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا، نماز جمعه در تمام پایگاه‌ها برگزار و تعطیلی نماز جمعه نداریم.
 دنبال تخریب و تضعیف مسئولان در تریبون نماز جمعه نیستیم



 حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸، مرحوم آیت‌الله طالقانی در پیشنهادی به حضرت امام (ره) خواستار راه‌اندازی نماز جمعه در کشور شد، حضرت امام هم این مأموریت را به خود آقای طالقانی واگذار کردند و اولین نماز جمعه ۵ مرداد سال ۵۸ در دانشگاه تهران اقامه شد.
 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: در حال حاضر ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد و نماز جمعه در این پایگاه‌ها اقامه می‌شود.
 وی در ادامه سخنان خود گفت: شبهه‌ای در خصوص خطبه دوم نماز جمعه ایجاد شده، برخی تصور می‌کنند خطبه دوم نماز جمعه ساماندهی شده است و مطلبی به ائمه جمعه می‌دهند که در خطبه‌های نماز مطرح کند، ائمه جمعه در مسئله خطبه‌ها آزاد هستند، کسی مطلب ارائه نمی‌دهد و خود ائمه جمعه به مسائل و مطالب روز اشاره می‌کنند.
 وی با بیان اینکه تا سال ۸۹، ۳ پایگاه نماز جمعه در سطح استان برپا بود، افزود: در زمان حجت‌الاسلام پناهی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و استقلال دفتر نمایندگی، پایگاه‌ها به ۱۵ مورد افزایش یافت البته ۱۴ پایگاه فعال و نماز جمعه برگزار می‌شود، تنها دفتر سرفاریاب تعطیل است که به دنبال راه‌اندازی آن هستیم.
 این مسئول با بیان اینکه نماز جمعه هر هفته مرتبط برگزار می‌شود، گفت: با شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در مقطعی تعطیل شد اما طبق مصوبه ستاد کرونا، تعطیلی نماز جمعه نداریم اما نماز با شرایط خاص برگزار می‌شود.
 عبودی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا نماز جمعه در مناطق قرمز در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۰ نمازگزار برگزار شود، در مناطق نارنجی هم با حضور ۱۰۰ نفر و در فضای باز برگزار شود اما طی جلسه‌ای با حوزه علوم پزشکی اعلام کردیم با توجه به گرمای هوا زمینه برای برگزاری نماز در فضای آزاد وجود ندارد.
 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلوبه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مقرر شد نمازهای جمعه در خود مصلی‌ها با رعایت مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.
 وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه تحت نظر مقام معظم رهبری است، گفت: تاکید معظم‌له بر این است که نماز جمعه پلی میان مردم و مسئولان باشد و تریبون نماز جمعه محلی برای بیان مشکلات مردم باشد.
 عبودی با بیان اینکه در تریبون نماز جمعه دنبال جوسازی، مچ‌گیری، تخریب و تضعیف نیستیم، گفت: دفاتر ائمه جمعه پناهگاه مردم است و آنها برای هر مشکلی به ائمه جمعه مراجعه می‌کنند، ضمن اینکه اندیشه و بنا بر این است که مشکلات مردم رصد و با مسئول بخش، منطقه، شهرستان و استان در میان گذاشته شود.
 وی بیان کرد: پس از طرح مشکلات مردم اگر احساس شد مسئولی کم‌کاری و کم‌توجهی می‌کند با نهایت حرمت، ادب و احترام اما با صلابت در تریبون نماز جمعه مطرح و پیگیری می‌کنیم.
 عبودی عنوان کرد: علاوه بر این، تریبون نماز جمعه محل بیان خدمات نظام است حجم خطبه‌هایی که در آن زحمات و اقدامات مسئولان گفته شده و از آنها تقدیر و تشکر کردیم از بیان مشکلات بیشتر بوده است.
 مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی در خصوص تعطیلی نماز جمعه در سرفاریاب و همچنین عدم وجود این تریبون در بخش لوداب گفت: روند این است که به ابتدا مردم مطالبه می‌کنند که مردم هم تاکنون درخواست‌های زیادی برای راه اندازی نماز جمعه در این بخش را داشته‌اند که باید از نزدیک این بخش و ظرفیت‌های آن مورد ارزیابی قرار گیرد، ظرفیت‌ها سنجیده شود که آیا می‌توان در آنجا نماز جمعه برگزار کرد.
 وی گفت: نماز جمعه در هر منطقه‌ای آثار و برکاتی دارد که خود از نزدیک لمس کرده‌ام مطالبه مردم لوداب هم برای راه اندازی تریبون نماز جمعه مطالبه‌ای منطقی است که درک می‌کنیم اما به دنبال کار کارشناسی برای رفع این نقیصه در بخش لوداب هستیم.
 وی در خصوص بکارگیری مشاوران رسانه‌ای برای ائمه جمعه گفت: شورای سیاستگذاری معتقد به رسانه‌هاست و به همین خاطر مرکزی به نام مرکز ارتباطات و رسانه تشکیل داده شده و در استان هم امیدواریم که این پیشنهاد عملی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب عبودی یه فکری به حال پاتاوه کنید اعضای ستاد نماز تو این دوره استعفا دادن الان کارهای فرهنگی خیلی کم رنگ شده از روزی که آقای حاج آقا افشار و داوودی و دانسته رفتن همه چی ول شد
Iran, Islamic Republic of
این چند سال چقدر علیه بهترین نماینده تاریخ استان( تاجگردن ) حرف زدین و موضع گرفتین حالا میگین متعلق به جناح خاصی نیست
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت را رحمت کند جناب عبودی .
مسئولین کشوری. نظامی. امنیتی برای رضای خدا یکبار در طول عمرتان پیش از فاجعه علاج مشکل کنید.
اسلحه ها را جمع کنید . در یاسوج مرکز استان صدای رگبار رگبار رگبار .... بخصوص شب ها و نیمه شب ها.
چند نفر باید کشته شود تا فکر شما عزیزان تکان بخورد؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
خب اگر ایشون فراجناحیه اشکال ندارهذ،یه نشست هم با اصلاح طلبان بزاره..بالاخره اصلاح طلبی هم طیف فکری بزرگیه
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیز وبزرگوار روشنگری خیلی خوبی فرمودید ولی بعضی دربویراحمد بسیار ضعیف هستند ودرخیلی ازمواردیکطرفه صحبت میکنند امیدواریم شما بزرگواران نظارت بیشتری داشته باشید تابه این جایگاه لطمه وارد نشود
Iran, Islamic Republic of
بعد از مرحوم متقی کاشانی در گچساران نماز جمعه از رونق افتاد البته واقعا قبلا شهرهای دیگر بجز سه شهرستان بزرگ نماز جمعه نداشتند خوب الحمدالله نماز جمعه ها در همه شهرستانها از لحاظ کمییت برگزار شد مردم ما که همه شیعه و عاشق این فریضه مغفول مانده بودند اولش که نماز جمعه در شهرها و بخش ها برگزار گردید مردم با عشق و علاقه حضور پیدا کردند که واقعا جای سوزن انداختن نبود ولی عملکرد و سیاسی کاری مردم را از نماز های یومیه خود هم دلسرد کردند
نماز جمعه ای
Iran, Islamic Republic of
بله حاج آقای عبودی درست میفرمایید و عده زیادی رو باندی و جناحی کرده اند جایگاه نماز جمعه نباید باندی و جناحی شود که ضربه بسیار جبران ناپذیری به این فریضه مهم خواهد زد .حضور در همایش جوانان طرفدار رئیسی و با حضور هدایتخواه در اردوگاه کمیته امداد محمد آباد که کار بسیار اشتباهی است .این موارد از دید مردم پنهان نمی مانند و..
مطالبه گر
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا عبودی سلام علیکم
مدتهاست می خاستم بگویم که. متاسفانه از فهم و درک سیاسی فاصله بسیار زیادی دارند..پای سخنرانی هر کدام نشستم تمام مطالب تکراری و بی فایده و صرفا به احترام مجلس بخشی از وقتم را صرف گوش دادن می کردم اما پای منبر هر بچه روحانی غیر از استان نشستم لذت بردم...خواهش می کنم مباحث مطرح شده دارای مطالعه گردد تا همه اقشار مردم از استماع لذت ببرند..تشکر
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسول و اعضای محترم رسالت رسانه های نوشتاری و تصویری وسایتها اطلاع رسانی و انتشار افکار عمومی است که انتظار می رود پیشنهادات و انتقادات مردم را بیان کنید و واقعا انتقادات سازنده را بدون کم کاست بیان کنید
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1