تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۴۳۷۰۴۱
در دیدار منتخبین شورای شهر مادوان با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دادستان یاسوج دست روی مشکلات مادوان گذاشت / ملک‌حسینی: شهر مادوان باید عادلانه ساخته شود / نیت‌تان خالصانه باشد / طایفه گرایی سرعتِ توسعه‌ی کهگیلویه و بویراحمد را کاهش می‌دهد / شکوهی: توجه به زیرساخت‌های مادوان ضروریِ است

۳
۰
دادستان یاسوج دست روی مشکلات مادوان گذاشت / ملک‌حسینی: شهر مادوان باید عادلانه ساخته شود /  نیت‌تان خالصانه باشد / طایفه گرایی سرعتِ توسعه‌ی  کهگیلویه و بویراحمد را کاهش می‌دهد /  شکوهی: توجه به زیرساخت‌های مادوان ضروریِ است
کبنا ؛منتخبین مردم شهر مادوان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
به گزارش کبنا، ولی شکوهی‌مقدم از منتخبین ششمین شورای اسلامی شهر مادوان در این دیدار به بیان دغدغه‌ها و مطالبات و مسائل موجود در شهر مادوان پرداخت و ضمن تشکر ازملک‌حسینی دادستان یاسوج، اظهار داشت: بنده با توجه به شناخت ده ساله‌ای که از شما دارم، می‌توانم بگویم که شما یکی از قاضیان دلسوز و مردم‌دار و باایمان هستید.
 وی گفت: ما مدیون نظان جمهوری اسلامی هستیم. نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی در مناطق محروم و روستاهای کشور ارائه داده و یکی از برنامه‌های آن رسیدگی به محرومین بوده است. اما عمق محرومیت در شهر مادوان همچنان پابرجاست.
منتخب مردم شهر مادوان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خطاب به ملک‌حسینی دادستان یاسوج، افزود: با توجه به جمعیت، مادوان حق دارد که به شهرستان تبدیل شود. از حضرتعالی تقاضا داریم که پیگیری کنید تا مشکلات مادوان به پایان برسد.
 شکوهی‌مقدم تصریح کرد: 70 درصد مردمِ ساکن در شهر مادوان مهاجرانی هستند که از گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم امکانات رفاهی مجبور به مهاجرت به این شهر شدند. این افراد وقتی به این‌جا مهاجرت کردند فکر می‌کردند که علی‌آباد شهر است.
 وی افزود: سرمایه‌ی آن‌ها کفایت نمی‌کرد که در شهر زندگی کنند؛ ازاین‌رو مجبور به حاشیه‌نشینی شدند.. متأسفانه آن‌ها به جایی آمدند که امکاناتش از روستاهای خود هم کمتر بود. ولی متأسفانه به دلیل نرخ پایین زمین و اجاره، به این‌جا مهاجرت نمودند؛ مادوان به همین خاطر است که مهاجرپذیر می‌باشد. 
منتخب مردم مادوان در شورای شهر، با اشاره به مشکلات شهر مادوان اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های مادوان، نیاز ضروریِ این شهر است؛ نبود امکانات ورزشی در مادوان یکی از مسائل اساسی است. اگر امکانات ورزشی در مادوان مهیا شود، مطمئناً آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.
 وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اساسی در مادوان، وجود معارض آب آشامیدنی است که حتماً باید به آن توجه شود تا مشکل آن حل گردد.
 شکوهی‌مقدم یکی دیگر از مشکلات مادوان را نبود نهادها و ادارات در این شهر برشمرد.
وی افزود: ساکنان شهر مادوان برای پرداخت فیش برق مجبور هستند به شهر یاسوج بیایند. علاوه بر مشکلاتی که برای خود مردم مادوان به خاطر رفت و آمد پیش می‌آید و علاوه بر هزینه‌ی رفت و برگشت، باعث افزایش بار ترافیکی در شهر یاسوج هم می‌شود. افزون بر این موارد، افرادی که برای کارهای اداری به شهر یاسوج رجوع می‌کنند، معمولاً مایحتاج خود را هم در شهر یاسوج تهیه می‌نمایند. که همین امر باعث کسادی بازار کسبه‌ی شهر مادوان می‌گردد.
 وی در پایان گفت: اگر نهادها و ادارات در مادوان وجود داشتند هم بار ترافیک کم می‌شد و هم این مشکلات رفع می‌شدند.
 سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به بیان برخی مسائل پرداخت.
وی گفت: ما امروز به عنوان یک استان در سطح ملی حرف برای گفتن داریم؛ امروز فرزندانی از همین استان در اقصی نقاط کشور مشغول به خدمت هستند.
 ملک حسینی در ادامه افزود: متأسفانه ما در این استان مشکلات و مصصیبت‌هایی داریم که سرعتِ توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد را کاهش داده‌اند. یکی از این آفت‌ها طایفه‌گرایی است.
وی خطاب به منتخبین شورا اظهار داشت: شما در مادوان، در یک روستای بزرگ قرار دارید که اسم شهر را روی آن گذاشته‌اید.
دادستان یاسوچ افزود: حاشیه‌نشینی یکی دیگر از مصیبت‌های استان است.
وی ادامه داد: ما توسعه‌ی متوازن نداشته‌ایم؛ مشکلات فرهنگی و اجتماعیِ متعددی در مادوان وجود دارد.
 ملک حسینی با اشاره به این‌که کار در مادوان، کار سختی است، تصریح کرد: چون مادوان قبلاً روستا بوده و الأن تبدیل به شهر شده، برخی از موضوعات شهری در آن پیش‌بینی نشده است؛ مثلاً در آن‌جا جاده‌ی 12 متری را نمی‌شود عریض کرد و به 20 متر رساند.
 دادستان یاسوج خطاب به منتخبین شورا اظهار داشت: به نظر من مهم‌ترین مسئولیت شما این است که فرهنگِ شهرنشینی را در آن‌جا گسترش دهید.
وی افزود: طوایف خوب هستند، اما اگر طایفه‌گرایی تبدیل به عاملی برای انتصابات شود، این یک آفت است.
 وی با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه‌ی خدمات افزود: در شهر مادوان نباید یک خیابان رشد کند و بقیه‌ی خیابان‌ها رشدی نداشته باشند؛ همه‌ی مناطق در شهر مادوان باید عادلانه رشد کنند.
 دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که خبر خوبی برای مردم شهر مادوان دارد. به گفته‌ی ملک حسینی: پیگیری‌هایی انجام شده و مجتمع قضایی شماره دو را در مادوان انشاالله افتتاح خواهیم کرد.
 وی در پایان خطاب به منتخبین شورای مادوان گفت: شبانه‌روز دعا کنید که نیت‌تان خالصانه باشد. جا بیندازید که این شورا فراطایفه‌ای است؛ این را باید در عمل ثابت کنید. رضای خدا را در نظر بگیرید و با خلوص نیت برای مردم خدمت کنید. مشکلات شهر را دسته‌بندی کنید و ببینید کدام مشکل در اولویت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سیاسا
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شکوهی پیگیر
Iran, Islamic Republic of
چراچادر نیزنه. تا الگو بشه برای نسل ما لطفا تذکر بدید
Iran, Islamic Republic of
یکنفرش چی نبلدن بخصوص این. که اصلا چی نبلده از شورا و شهرداری اخ و بخت مادوان
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1