کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسبت به سال گذشته؛

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 4.4 درصد کاهش یافت

30 تير 1400 ساعت 9:17

اين نتايج حاكي از آن است كه در بهار ١٤٠٠، به ميزان ۳۳,۳ درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر استان از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادی حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۲.٤ درصد كاهش يافته است.


اين نتايج حاكي از آن است كه در بهار ١٤٠٠، به ميزان ۳۳,۳ درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر استان از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۲.٤ درصد كاهش يافته است.
 به گزارش کبنانیوز، علي شهابي نسب رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام كرد: بررسي نرخ بيكاري افراد ١٥ ساله و بيش‌تر در بهار ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد كه ٨,۲ درصد از جمعيت فعال استان (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند،كه نسبت به ميانگين كشوري  (ميانگين كشوري ۸,۸ درصد ) شش دهم درصد كمتر است.
وی افزود: بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري حاكي از آن است كه اين شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۴.۴ درصد كاهش يافته است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان افزود: شيوع بيماري كرونا و به تبع آن، برگزاري مجازي كلاس‌هاي درسي مدارس و دانشگاه‌ها، باعث شده كه بسياري از محصلين و دانشجويان نسبت به گذشته زمان كمتري را به موضوع تحصيل اختصاص دهند و فرصت اين را داشته باشند كه در مشاغل فصلي (كه با توجه به شرايط اقليمي استان، درصد قابل ملاحظه‌اي از مشاغل را به خود اختصاص داده است) مشغول به‌كار شوند كه اين امر موجب تبديل وضعيت اين افراد از حالت غير فعال به فعال (شاغل) مي‌شود.
 وي ادامه داد: بررسي ها نشان مي دهد كه بخشي از بنگاه ها و موسسات خدماتي كه در بهار ۱۳۹۹ به دليل وخامت شرايط كرونا در كشور و استان تعطيل بودند در بهار ۱۴۰۰ فعال شوند  كه اين امر باعث گرديد كه تاثير كاهشي روي نرخ بيكاري داشته باشد.

 


کد مطلب: 437020

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437020/بیکاری-کهگیلویه-بویراحمد-4-درصد-کاهش-یافت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1