تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۳۶۹۶۸

آخرین اخبار زلزله 5/7 ریشتری در فارس / خسارت جزئی زمین‌لرزه به منازل روستایی

۰
آخرین اخبار زلزله 5/7 ریشتری در فارس / خسارت جزئی زمین‌لرزه به منازل روستایی
کبنا ؛
ساعت 19 و 4 دقیقه عصر یکشنبه ۲۷ تیرماه  زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق 11 کیلومتری زمین در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حادث شده و در استان های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد.
براساس اعلام مراجع مسئول، زمین لرزه عصر امروز در خشت، تنها خساراتی جزئی به برخی منازل روستایی وارد کرده و به حمدالله هیچ آسیب کلی مالی و خسارت جانی به دنبال نداشته است و همه دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات رسان در آمادگی کامل بسر می‌برند.

به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایسنا، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس، شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده خشت شهرستان کازرون خبر داد و به خبرنگاران گفت: پیرو وقوع زلزله در این منطقه تا کنون ۴ تیم به کانون محل حادثه اعزام شدند.
درویشی افزود: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تلفات به ما اعلام نشده و تنها خشارت جزئی به ساختمان‌های برخی منازل در روستاها وارد شده است.
او از انتقال تجهیزات و اقلام امدادی از انبارهای جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: اکیپ‌های امدادی به مناطقی که در معرض خطر و احتمال خسارت وجود دارد اعزام شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: تاکنون چهار پس لرزه دیگر باعث لرزیدن منطقه شده است اما تاکنون خسارت‌های جانی و مالی گزارش نشده است.

آمادگی کامل فرودگاه شیراز
مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه زمین لرزه در شهر شیراز نیز احساس شد، گفت: فرودگاه شیراز در اثر زلزله جنوب غرب استان آسیبی ندیده و آمادگی انجام پروازهای احتمالی امدادی را داریم.
غلامرضا کریم آقایی گفت: خوشبختانه هیچ یک از ابنیه و زیرساخت‌های فرودگاه شیراز در اثر زلزله آسیب ندیده و پروازهای فرودگاه طبق روال عادی برقرار است.
او تاکید کرد: فرودگاه بین‌المللی شیراز برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امداد و نجات آمادگی کامل دارد.
خسارت جانی گزارش نشده است
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعزام ۳ دستگاه آمبولانس به منطقه و آماده باش ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی احتمالی به مردم منطقه زلزله زده خشت خبر داد.
دکتر محمدجواد مرادیان گفت: خوشبختانه پیرو وقوع این زلزله و با تماس‌هایی که با مسئولان و معاونت‌های بهداشت در این منطقه داشتیم تا کنون گزارشی از فوتی و مصدوم نداشته ایم.
مرادیان با بیان اینکه بیمارستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی و کوه چنار به حالت آماده باش درآمدند و تیم‌های واکنش سریع اورژانس فارس به محل اعزام شده‌اند، افزود: هنوز گزارش کاملی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم هرچند زلزله‌ای با این قدرت امکان اینکه به برخی واحدها و همچنین زیرساخت‌ها خسارت وارد کند، وجود دارد.
ساعت 19 و 4 دقیقه عصر یکشنبه ۲۷ تیرماه  زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق 11 کیلومتری زمین در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حادث شد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس نیز گفت: بر اساس آمادگی‌های پیش‌بینی شده این شرکت در تامین و توزیع سوخت این مناطق در شرایط بحرانی، روند تامین و توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی در مناطق زلزله زده مطلوب است.
امیر بنی‌کریمی افزود: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در منطقه خشت  شهرستان کازرون در ستاد شرکت  پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مقابله با بحران تشکیل شد و این شرکت آمادگی کامل خود را برای تامین سوخت وسایل امدادی، اعم از خودروها و بالگردهای سازمان‌های امدادرسان در شرایط اضطراری اعلام می‌کند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: ذخایر سوخت مناطق زلزله زده در مرز استان فارس و بوشهر بسیار مطلوب است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1