تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۷
امروز؛

نفس راحت مدیرکل منابع طبیعی پس از پایان آتش سوزی 7 روزه «نارک» و «خامی» گچساران / قدردانی مدیرکل از تلاش های خالصانه

۲
۰
نفس راحت مدیرکل منابع طبیعی پس از پایان آتش سوزی 7 روزه «نارک» و «خامی» گچساران / قدردانی مدیرکل از تلاش های خالصانه
کبنا ؛مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کهگیلویه وبویراحمد در پيامي از كليه نيروهاي منابع طبیعی استان و شهرستانها، ساير دستگاهها که در زمان وقوع آتش سوزی همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دارند قدرداني كرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (26 تیرماه 1400) مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان کهگیلویه وبویراحمد همراه با پایان آتش سوزی ها پیامی صادر کرده که این پیام به شرح ذیل آمده است:
طبیعت و حفاظت از آن ، نعمتی است بزرگ که خداوند به امانت در اختیار انسان قرارداده و آدمیان در برابر چگونگی بهره برداری از آن مسئول هستند .
لازم میدانم مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از حافظان منابع طبیعی که با اقتدار ، صلابت  از عرصه های منابع طبیعی حفاظت می کنند، صمیمانه تشکر نمایم
بی شک تلاش های شبانه روزی شما عزیزان و حافظان منابع طبیعی و تمامی تلاشگران عرصه خدمتگزاری به منابع طبیعی بی اجر نمی ماند. (اجركم عندالله)
اینجانب به همه همکاران عزیزم  بخصوص مدافعان طبیعت در استان کهگیلویه وبویراحمد خداقوت عرض می کنم و قدردان همه زحمات و تلاش های خالصانه و بی ریای آنها هستم و از همه خانواده های فهیم و صبور و موقعیت شناس منابع طبیعی که در این شرایط سخت  بیش از پیش حمایت و پشتیبانی کردند، نیز خالصانه تشکر و قدر دانی می نمایم.
بی تردید نقش بی بدیل دستگاههای اجرایی ، رئیس سازمان جنگل ها ،مراتع وآبخیزداری کشور، استاندار محترم استان و معاون عمرانی  استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان ، محیط زیست و جهاد کشاورزی، نماینده شریف مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، بخشدار و روسای ادارت شهرستان گچساران ، دستگاه قضایی از جمله رئیس دادگستری و دادستان گچساران ، نیروهای امنیتی، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، مرکز لرزه نگاری ، فرودگاه های گچساران و یاسوج،هلال احمر، تیپ ۴۸ فتح سپاه،سازمان های مردم نهاد،جوامع محلی و مردم منطقه،فرمانداران گچساران و باشت، فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان گچساران،بسیج، دهیاران ، شورای های اسلامی شهر و روستا ، نیروی نظامی و انتظامی ، اصحاب رسانه ، خبرنگاران ، صداوسیما، فعالان شبکه های اجتماعی و مجازی و همه ی دستگاه ها و افراد... در همراهی با منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و همیاری دستگاههای مختلف موجب امتنان است .
نقش علمی و فنی  سازمان های مردم نهاد (ngo ها) در عرصه های منابع طبیعی و زیست محیط بعنوان یک شاخص در توسعه پایدار، جهت کمک به کاهش انواع آسیب و آنومی های زیانبار در عرصه جنگل و مرتع که میلیونها سال برای انسانها و سایر موجودات طبیعی زندگی می آفرینند بی بدیل است . این کاراکتر پر اهمیت را که بعنوان سازمانهای مردم نهاد تلقی می شوند را در حوزه منابع طبیعی جدی بگیریم چرا که حساس سازی جوامع مردمی و محلی همراه با آموزش و اطلاع رسانی موجه و منصفانه در حفظ و حراست از منابع یک کار روشنگرانه، روشمند و پر ارزش است .مشارکت و نقش سمن ها، تشکل ها همراه با آموزش جوامع محلی یکی از راههای جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگلها و مراتع است.
جادارد که از ngo فعال (نهضت سبز زاگرس  و گروه سبزگامان گچساران)  و سایر گروههای مردمی که از نقاط مختلف استان و استانهای همجوار(خوزستان) بمدت ۷ شبانه روز در اطفاء حریق کوههای خامی و نارک و در این آتش سوزی جنگلها و مراتع که از مهمترین مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست در فصل تابستان به شمار می رود با از خودگذشتگی و ایثار همراه با تجهیزات خود در این عملیات خطیر شرکت داشتند نهایت تشکر و قدرانی بعمل می آورم. نقش این سازمانهای مردم نهاد در  عرصه های جنگلی که طعمه آتش نادانی برخی افراد سهل انگار شده بود بار دیگر ماندگارترین صحنه وحدت را به نمایش گذاشتند و با حضور صمیمی و یکدل خود چه در عرصه میدان آتش و چه در فضای مجازی امیدبخش بودند . اینجانب به نوبه خود این حضور پرمعنا و پرشور را ارج می گذارم و امیدوارم که در پیشبرد بلند مدت توسعه و اهداف پایدار با هماهنگی و عقلانیت چراغ راهی باشیم برای نسلهای آینده .
در پایان از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون برای سربازان‌ خط مقدم منابع طبیعی را دارم.
غلامحسین حکمتیان اصل
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر خسته نلاشید.
لازم بود قبل از وقوع یک حادثه به فکر چنین روزی بودین .
آتش سوزی در استان ک ب متفاوت تر از استاتهای دیگر هست چطور فقط در این استان این همه فاجعه درست می شه الاایحال اینکه بعصی از لستلنهای دیگر شرایط جنگی بیشتری نسبت به این استان دارند .
آیا شما این را به حساب ضعف در مدیریت خود ننی دانید؟؟؟
آتش به طور طبیعی مهار شد اگر چه این مدت افراد زیادی بودن و هزینه های هنگفتی شد اما نقش چندانی در کنترل آن نداشتند اگر تاثیر داشت که این قدر زمان نمی برد......
Iran, Islamic Republic of
آره باید نفس راحت بکشی چون دیگر جایی برای سوختن نیست .
ضعف خودت به خودت و برخی افراد کمک بزرگی کرد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1