کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد / بارش باران از یاسوج تا گچساران

25 تير 1400 ساعت 21:38

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: کاهش ۲ تا ۳ درجه ای دما در مناطق گرمسیری و کاهش ۵ درجه‌ای دما در مناطق سردسیری را خواهیم داشت.


مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: کاهش ۲ تا ۳ درجه ای دما در مناطق گرمسیری و کاهش ۵ درجه‌ای دما در مناطق سردسیری را خواهیم داشت.
به گزارش کبنا از گچساران، عصر امروز (جمعه 25 تیرماه 1400) ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح و سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.
 رضاکاکاوند مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: از فردا سامانه هواشناسی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شروع خواهد شد و در قالب افزایش ابر، وزش باد خواهد بود، در بخش‌هایی به ویژه در شرق و شمال شرق بارش خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از فردا بعد از ظهر تا سه روز پیاپی بارش را خواهیم داشت، افزود: مناطق سردسیر؛ یاسوج، سی سخت و همچنین شهرستان‌های گرمسیری همانند؛ گچساران و باشت و کل مناطق استان تحت تأثیر بارش هستند.



کاکاوند گفت: قاعدتا شهرستان هایی همچون لیکک و بهمئی کمتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و بارش کمی خواهند داشت. این سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر و شب فعالیت خواهد داشت و بصورت نقطه‌ای ایحاد روان آب و افزایش سطح آب رودخانه‌ها و برخی نقاط هم آب گرفتگی را خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع کاهش دما ۲ تا ۳ درجه در مناطق گرمسیری و کاهش ۵ درجه‌ای دما در مناطق سردسیری خواهیم داشت.
کاکاوند گفت: سرعت وزش باد در روزهای گذشته ۱۵ کیلومتر بر ساعت بوده که فردا با ورود این سامانه وزش باد تا ۵۰ کیلومتر هم خواهد رفت.
وی افزود: طی ورود این سامانه هوای استان تلطیف و خنک تر از قبل می شود.
 


کد مطلب: 436908

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436908/ورود-سامانه-بارشی-کهگیلویه-بویراحمد-بارش-باران-یاسوج-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1