تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۳۶۷۱۲
یادداشت ارسالی؛

ذبح اخلاق سیاسی در تالار عروسی ستاره شهر یاسوج

۳۲
۷
ذبح اخلاق سیاسی در تالار عروسی ستاره شهر یاسوج
کبنا ؛انتخابات ۱۴۰۰ با تمام حرف و حدیث‌هایش به اتمام رسید اما این انتخابات با پدیده عجیب صدور فله‌ای احکام ستادی روبه رو بود. پدیده‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد صدور رگباریِ احکام ستادهای مردمی و چندین رئیسِ ستاد توسط مراجع و اشخاص مختلف همراه با عناوین متفاوت بدون کوچکترین توجهی به شایستگی و صلاحیت افراد بودیم. با وجود تبلیغات یک سال اخیر، اقلیتی به اصطلاح اصولگرای سنتی اما تمامیت‌خواه و انحصارطلب در بویراحمد که در انتخابات زمستان سال ۱۳۹۸که مقبولیت و محبوبیتشان برای مردم مشخص و اثبات گردید.
و اما در یک سال گذشته این گروه سیاسی مدعی بودند اگرچه مردم ما را کنار گذاشتند اما در دولت انقلابی و مردمی ۱۴۰۰، همه کاره و تصمیم‌گیرنده خواهیم بود!
 بعضی از گروه فوق با خلق و خوی انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی به تازگی پی برده‌اند در دولت مردمی ابراهیم رئیسی با شعار ضدفساد و ناکارآمدی، بر خلاف توهمات و تصورات دیگر جایگاهی ندارند و نمایندگان مجلس برای سهیم بودن در تقسیمات و تصمیمات دولت در اولویت خواهند بود و همین موضوع موجب گردیده فشار خون سیاسی آنان به شدت بالا رفته و از ترس ضربه مغزیِ سیاسی، تعادل خود را برای هر گونه تعاملی از دست بدهند و بر ریشه، ساقه، شاخه و تنه‌ی تنومندِ اخلاق و واژه‌ها تبر بزنند.
 بنابراین با وجود اتمام فعالیت و برچیده شدن ستادهای مردمی توسط ابراهیم رئیسی، حرمت ابراهیم رئیسی و دولتش را در همین ابتدا شکستند و در تالار سوپر لاکچری شهر یاسوج که همگان بخاطر عروسی‌های مجللِ همراه با رقص و هلهله آن را می‌شناسند همایش تجلیل از اعضای برخی ستادهای مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پرچم شورای ائتلافِ، بدون توجه به ستادهای اصلی و مردمی برگزار کردند. تا برای تبدیل نشدن به مُرده سیاسی، حداقل پوسترهایشان بر دیوارهای شهر باشد و نامشان در رسانه‌ها تَکرار شود و با خوش رقصی نظر مردم را جلب کنند تا از این به بعد شاهد نوع جدیدی از مَهوَشیسم در فضای سیاسی بویراحمد باشیم. یعنی رقاصی و عشوه گری سیاسی!!
گروه انحصار طلب و تمامیت خواه رانده شده از دولت رئیسی و پس زده شده از طرف مردم در ۹۸، برای تحت امر گرفتن نمایندگان دو نفر از این افراد را دعوت می‌کنند. البته عده‌ای معتقدند خوش رقصی سیاسی در تالار عروسی ستاره شهر با هدف گدایی قدرت بود!! و برخی از بزرگان سیاست میگویند هدف، تنها سنگ اندازی در مسیر نماینده بویراحمد برای زمین زدن ایشان است حتی اگر شده بویراحمد را به روز سیاه بنشانند چون احساس می‌کنند نماینده بویراحمد روزگار سیاسیشان را سیاه کرده است و ماهیت سیاسی و بی بصیرتی دینیشان برای مردم مشخص شده است.
 حجت السلام سید محمد موحد که مشاوران ایشان از روحیه‌یِ تمامیت‌خواهی، انحصارطلبی و عدم مقبولیت و محبوبیت این گروه در میان مردم پی برده‌اند اجازه نداده‌اند. جناب موحد حضور پیدا کند اما سید ناصر حسینی بحرینی با روحیه لطیف خود، به گمان ایجاد وحدت و احترام به همه آمد تا «او» با آن بصیرت مملو از حفره‌های سیاسی، پیش چشمان نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» باز مایه نگرانی خلق گردد و گچساران را شبیه خرمشهر آزاد شده بنامد و دوره جناب تاجگردون را دوره رانت، فساد و تبعیض بنامد، ژست دلسوزی برای مردم شریف گچساران و باشت بگیرد و چه راحت فراموش کرده مهمترین شعار انتخاباتی سال ۹۴ و دستاورد اتاق فکر وی، بازگشت عزت به بویراحمد به معنای بیرون کردن مدیران گرمسیری و به خصوص گچسارانی از این شهر بود!
 نابلد سیاسی که روزی ادعا می‌کند ایرانیان با این قدمت، از نسل ابراهیم هستند و روز دیگر بیان می‌کند ایرانیان چرا قدمت چند هزار ساله را فقط محدود به کوروش می‌دانند؟! و روز دیگری کوروش را باطلِ باطل‌ها می‌خواند!!
 از یک طرف این مفسر دینیِ، بارها بیان کرده حضرت موسی به جهت نداشتن تکبر حاضر نشد یک سگ را بدتر از خود بداند و آن را نزد خداوند ببرد و از سوی دیگر، ده‌ها مرتبه در جلسات مختلف، خودش و حامیانش را جبهه حق و دیگران را باطل و ناحق خوانده است. تاسف‌بارتر اینکه در مسجد امام علی (ع) ادعا نمود آمده‌ام تا حجت تمام شود و فردای قیامت نگویند اصلحی در انتخابات وجود نداشت!!
 قهرمان مملو از آمار و اطلاعات تاریخ صدر اسلام، در سال ۹۸ در مسجد امام علی ادعا داشتند علی رغم میل باطنی و تشخیصم با استخاره وارد کارزا انتخابات شدم آری؛ نمی‌داند هنوز تشخیص و استخاره جمع نقیضین هستند و استخاره مربوط به تحیر و بن بست و سردرگمیست و اگر تشخصیص داده‌اید نباید بیایید چرا استخاره گرفته‌اید!! با این ادعا از همان تاریخ، روح تمام مفسران دینی دلپیچک گرفته است.
 از یک طرف به پیگیر جمع‌آوری امضایِ طرح حقوق مادام‌العمر برای نمایندگان مجلس بود و از طرف دیگر برای بی‌عدالتی و تبعیض روضه می‌خواند.
مگر نمی‌داند برای خداوند نیات و دستاورد ملاک است نه بیان واژه‌های مقدس!! که بر اساس شواهد و آمار ضعیف‌ترین نماینده ادوار مختلف مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد ایشان بوده‌اند که از بهشت زمان احمدی نژاد، با وجود باغبانی این بهشت، دستاورد و آورده‌ای چندانی برای بویراحمد و استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌اند.
 از دیگر خوش رقصی‌های توام با تناقض‌گویی که قبلاً نیز شاهد آن بوده‌ایم، آنجاست که خانواده محترم کدخدایان و خوانین سابق استان، توسط آنان نفی می‌گردند، ارتباط با آن‌ها را ننگ می‌پندارند و چیزی نمانده به سلیقه خود هر فتوایی نسبت به این عزیزان صادر نمایند اما در هنگام انتخابات برای این خانواده‌ها خوش رقصی می‌کنند. و از واژه‌های خان مردم‌دار و کدخدای با خدا رونمایی می‌کنند و البته عده‌ای دیگر از همین جماعت که در پشت به این خانواده‌ها سنگ می‌زنند برای رسیدن به سقف آرزوهای خود و خانواده؛ برای وصلت به همین خان و کدخداهای سابق زنگ می‌زنند.
 این جماعت سال‌هاست در بویراحمد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا دین و مذهب در اسارت آنها است. و گاهاً بر اساس امیال خود دین و مذهب را تفسیر و تحلیل می‌کنند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند...
اما به نویسنده محترم کتاب "پایی که جا ماند"، آزاده‌ای که باید در همین ابتدا، کار خود را از اسارت رقاصان سیاسیِ نابلد و قاتل واژه‌های مقدس آزاد کند و دلخوش به این رقص‌هایِ سیاسی در تالارهای عروسی نباشد، زیرا ماهیت مجالس سیاسی همین است که تا با حرکات نادرست و ذبح اخلاق روزی رضایت یک بیننده را برای کسب نام و نانی جلب نمایند. اگرچه به نظر می‌آید تقابل دو نماینده سابق کهگیلویه و بویراحمد (هدایت‌خواه و تاجگردون) در این دو سه سال یک کینه شخصی است که ردپایی از اخلاق در تقابلشان وجود ندارد و ربطی به سیاست و رانت و این مسائل ندارد و فقط آن را سیاسی می‌کنند.
 جناب آقای حسینی بحرینی، فارغ از عملکرد برادر محترمتان به شما به عنوان یک آزاده که در این سال‌ها صدها خاطره از اسارت و جنگ برای نسل جوان تعریف کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود؛ نگاهی به سابقه این افراد بیندازید تا متوجه شوید ردپای این افراد و اطرافیانشان در کجاها به چشم می‌خورد و امیدواریم با همنشینی با این افراد، شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که بعدها مردم نجیب و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص حوزه انتخابیه گچساران و باشت، کتاب «پایی که جا ماند» را به رودخانه فراموشی بسپارند. آنوقت خود شما آنچنان به بایگانی تاریخ تبعید خواهید شد که گویی هیچگاه نبوده‌اید!! شاید در این مسیر اگر قصد دارید راه شهدا را ادامه دهید مجبور شوید حتی گاها از برادرتان نیز فاصله بگیرید.
 جناب حسینی کافیست به تصویر روز ثبت نام استاد در تهران در سال ۹۸ و افرادی که ایشان را همراهی می‌کردند توجه نمایید. آن تصویر نمونه واضح تمام دستاوردهای چندین ساله ایشان می‌باشد که کوچکترین ردپایی از علم و اندیشه در آن تصویر نبود. آری ردپای این جماعت مدعی اما تهی از اندیشه و اخلاق را باید در چند دهه اخیر در نخبه‌کُشی، برادرکُشی سیاسی، تهدید غیرمستقیم و تحت فشار قرار دادن مستمری بگیران نهادهایِ حمایتی برای کسب رأی، توزیع آرد برای کسب رأی، مافیای کنکور، املاک چند ده میلیاردی، بورسیه‌های سفارشیِ نورچشمی‌های معدل پایین عاری از سواد، پیمانکارپروری، آموزش‌کُشی و عقیم کردن نهاد آموزش و پرورش، فشار برای تصویب قوانین ظالمانه همچون حقوق مادام‌العمر و قراردادهای ننگین گازی و نفتی و ده‌ها مورد دیگر مشاهده کرد.

----------------------------------------
 دکتر آرمان حیدری اصل


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی تحلیل مزخرف و بی محتوایی بود
این روزها روشنگری از نان شب برای مردم واجب تر است
که هر کسی جرات و شهامتش را ندارد و خیلی از این سیاسیون به خاطر منافع خود و مصلحت اندیشی شجاعت ندارند که بگویند یه عده در داخل این کشور چه فساد هایی از جنس مالی و اداری و رانت و غیره دارند
دکتر هدایتخواه در هر زمانی به یک شیوه خودش را هزینه میکند انواع و اقسام توهین ها را به جان میخرد اما روشنگری لازم را انجام میدهد
محمد شمایلی
Iran, Islamic Republic of
عزیز تحلیل دان !!!!حق داری از این مکتوبه غش وروده هایت از خوشحالی قار قار کنند چون سخن حق تلخه
امیر کبیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این متن سراسر واقعیت..دلم برای نماینده گچساران میسوزه ،گیر چه کسانی افتاده
Iran, Islamic Republic of
کلا / لبریز بود، خودت و اربابانت سوخته شده اید ک این گونه دچار اضطراب شده اید فقط یک نمونه از شما بگم ک مردم ماهیت شما را بشناسن
لژ خانوادگی ع. استان
حقوق های نجومی
تغییرات طایفه ای ب نفع تازه ب دوران رسیده و نوکیسه های
و......
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاش می‌دانستم نویسنده که از ذبخ اخلاق گفته چقدر درهمین نوشته اخلاق راذبح کرده وآیا می‌داند قیامتی یا وجدانی هست تاسف بارتر خود رادکتر می‌نامد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چقدر برخی ها دوست دارند دارند دیده بشن
آقایان نقاد
رگباری نقد می کنند ولی در عمل رکورد شکنان بی عملی اند
مثلا که چی هر روزی یکی خودش رو مثلا با نقد چهره ها می خواد چهره کنه
این گونه بزرگ نمیشید حتی اگه جای بزرگی بهتون بدن
روش
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترحیدری با این بینش سیاسیشون
اصغر فانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت دکتر عزیز بسیار عالی و جامع بود.
طومار انحصار طلبان تمام شده و مردم دست آنان را خوانده اند...
طالبان
Iran, Islamic Republic of
( هر چند آنها در باطن هم همانند ، که در ظاهر هم‌ هستند) که میگوید هر چه من میگویم درست است و بقیه غلط
در قضیه گچساران هم ایشان نوکر و حرف گوش میخواهد و از زمانی که جعفری در دوره ی هفتم مجلس ، در بحث بودجه ی نفت تسلیم نشد اختلافاتش شروع شد
و اختلافش با جناب تاج هم به همین خاطر بود که تاج زیر بار این حضرات نرفته
اما . ، متاسفانه برای رسیدن به قدرت حاضر شد گچساران را به یاسوج‌ بفروشد از بحث بودجه تا انتقال دفتر مدیرعامل نفت به یاسوج که با مخالفت طیف حاج جعفری و مهندس فولادی مدیرعامل وقت نفت گچساران و وزیر نفت قرار گرفت
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کن بساطت را دکتردکتر
Iran, Islamic Republic of
اول و آخرش را بخون خودت میفهمی که چقدر چرت و پرت گفتی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب نورآبادی حد و حدود خودت را نگهدار. مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد به شما ارتباطی ندارد
فیروزی
Iran, Islamic Republic of
چند بار مطلب زدی چیزی نگفتیم. به نظرم دیگه ادامه ندهید به نفعتان باشه. دوره ی اصلاح طلبان تمام شده جناب حیدری. به همین زودی ها به حساب و کتاب تان رسیدگی خواهیم کرد. نگران نباش
Iran, Islamic Republic of
درود درود
Iran, Islamic Republic of
درود درود
United States
جواب ابلهان خاموشیست
Romania
الان شما جز خاموشان هستید؟؟
Iran, Islamic Republic of
اولا ادب ونزاکت را درگفتارت رعایت میکردی معلوم از اینهایی هستی . ...دوما جهت اطلاع اقای مثلا دکتر برسون بعد فهمیدن اقای رییسی جهت اتفاقی در احکام ستادها افتاده بخاطر بعضی ازمسایل سکوت کردن درضمن ابلاع خلقی پور را شخصا دستور دادن اقای مرتضوی (گزینه وزیرکشور )زدن سوما بنظرت از64درصدی که درانتخابات شرکت کردن وقریب 110هزارنفرش به ندای شمارای ندادن جمعیت اقلیتنن سوما جهت اطلاع اقای رییسی تاکنون هیچ مشورتی بانمایندگان نداشتن ونخواهن داشت چهارما شما که بارضایی بودین امارصندوقها درپایگاه رای شما قابل انتشاره پنجما احتمالا تا الان تواون ستارشهر نرفتی بندهخدا اون سالن جلسات بوده پس توچادر میگرفتن ششم بروفکر نان باش که با این خوش رقصیها خبری از پست نیست هفتما وقتی ابلاغ استاندار زدن میفهمی چه خبره
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
بشین سیت و شیراز گزینه استانداری ایارن
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سالن جلسات نیست سالن رقص هست عکس و فیلماشو تو اینستا میتونی ببینی
Iran, Islamic Republic of
اقا چ ربطی داره کلا خمو لرل باید همه جا گپ گپی بیم؟؟ اخه چ من کپر چ من ستاره شهر مه د یو بحث داره ایطو خشتو ایا بحث دراریت
سیاس
Iran, Islamic Republic of
اقای حیدری بسوز که سوز توهیچ غلطی نمیکند!!!
قلی
Iran, Islamic Republic of
استانداری سیتون
فردی که بازنشسته هست چطور میخاد استاندار بشه
آقای هدایت خواه بازنشسته هست .مگه قانون رو بلد نیستین.موحد را هم هدایت خواه درسرحد وگرمسیر نابود کرد.الان هم نوبت سید ناصر یکساله هست که بعدا 1000 رای هم نمیاره .منش ورفتار واخلاق حسنه اش با همدستی هدایت خواه .ضمنا آقای خلقی پور هم 35 سال خدمتش درآموزش وپرورش تموم هست .
حسین
Iran, Islamic Republic of
برو داداش فکری به حال شهرت کن بویراحمد دیگراز دست مفسدان اقتصادی خارج میشود برو جاده دوبانده.......
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز آرمان حیدری اقدام گروه فوق کاری بسیار پسندیده بوده وهست از اختلاف افکنی میان قومیتها وشهرستانها بپرهیزید تا با این حرکت تمام مواردی که گفتید بر میگردد به نماینده قبلی شما که مشکلات استان را دو چندان کرد وچنان ضربه ای به پیکر حیثیت استان زد که با آمدن سید ناصر عزیر شاید مقداری التیم داده شود برادر من از دروغ وفلسفه بافی بپرهیز ت .گ استان رو به زمین زد وسالها از هر نظر سر افکنده کرد امیدورایم با حضور سید ناصر اتسان شریف وارزشی گچساران یکبار دیگر آبروی از دست رفته اش را بدست بیاورد انچه عیان است چه حاجت به بیان است اجازه بدهید دین ودیانت حکمرانی کند دیگر خاموش باشید تعجب میکنم چطوری دکتر شدید واینقدر از داستان تاجگردون ودار دسته اش خبر نداری که اینگونه داستان سرایی میکنی و تحویل مردم میدهید بیشترین خیانت به مردم استان در تاریخ نمایندگان در دوره تاجگردون شد پروندش توی سراسر ایران پیچیده خاموش وساکت بنشینید وگندشو بالا نیارید تا فراموش شود حیف آقا سید ناصر ودکتر هدایت خواه نباشید که نامشان را بر زبا می آوری مواظب دنیا و آخرتت باش پسر خوب
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنگران !
کاش پایی که جا ماند قدمی با دنیای کثیف سیاست برندارد، هم قلم مقدس است و هم آزاده.ـ
بویر
Iran, Islamic Republic of
عالی بود واقعا . وو سال جبه بودم دو خاطره ندارم طرف ۳۰۰ صفحه خاطره نبشته معلومه یا الکیه یا مال دیگرانه
هادی
Romania
متن سراسر عقده و تنفر از گروه انحصارطلب بقول شما.
۸سال طایفه گرایی و حالاهم ادامه طایفه گرایی واقعا
پررویی نجومی بیداد میکنه
گودر زی /نور اباد
Iran, Islamic Republic of
سلام حیدی دیگه کیو چند
Iran, Islamic Republic of
واقعا هدایت خواه هدایت نشده در لفافه در اوج بد اخلاقی و بی اخلاقی برای جبران ناکامی های خود یه پا در گچساران و یک پا در یاسوج در اوج اختلاف افکنی و ایجاد شکاف و دو دستگی در جامعه هست اگر مردم اگاه و بیدار به هوش نباشند. از مردم عزیز و بصیر و غیور استان کهکیلویه و بویراحمد جهت رضای خدا و حفظ برادری و حسن همجواری و همزیستی و از دانشجویان عزیز و بزرگوار که امید و آینده سازان این استان محروم می باشند تمنا داریم که حتی از درس گرفتن خوداری فرمایید..
باشت
Iran, Islamic Republic of
اگه تاریخ را بخوانیم.در کل زمان مشغول رقابت و دشمنی با باوی بودند مستندات تاریخی از زمان اسد خان تا حالا را مرور کنید مشخصه و سلاحشان هم تفرقه بین باوی و بویراحمد یا تفرقه بین باوی و کهگیلویه یا تفرقه بین باوی و فارس یا تفرقه بین باوی و قشقایی بوده و هست پس منطقی فکر کنید یک جلسه ای بوده از پیشکسوتان دفاع مقدس سی ناصر هم شرکت کرده هر کس مختاره شرکت کنه مگر دیگران در همه جلسات شرکت نمیکردند و نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم از یک جای می سوزد وحتی آتش نشان ها هم به دادش نرسیدن ،تو حرف از از اخلاق وگفتار نیک می زنی وتفرقه می افکنی خودتو وزن کردی؟
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1