کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

روایت نگران کننده بیمار کرونایی از وضعیت اسفبار بیمارستان دهدشت؛ وای به روزی که بگندد نمک! / مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این تصاویر را حتما نگاه کنند

11 تير 1400 ساعت 15:08

روایت بیمارکرونایی بستری در بیمارستان دهدشت و انتقاد از وضعیت اسف‌بار وغیربهداشتی این بیمارستان و خرابی سیستم سرمایشی آن در شرایط کرونایی و هوای گرم دهدشت تلخ است و باور کردنی نیست.


روایت بیمارکرونایی بستری در بیمارستان دهدشت و انتقاد از وضعیت اسف‌بار وغیربهداشتی این بیمارستان و خرابی سیستم سرمایشی آن در شرایط کرونایی و هوای گرم دهدشت تلخ است و باور کردنی نیست.
به گزارش کبنانیوز از دهدشت، بیمارستان نهادی است بسیار ضروری که برای تداوم حیات و حفظ جان انسانها و بازگشت به تندرستی به تدریج در زندگی انسانها پدیدار گشته و همراه با تکامل علوم و فنون و مهارتها، پس از گذشت سالیان دراز به شکل امروزی درآمده است
بهداشت محیط بیمارستان شامل کلیه اقداماتی است که از انتقال عوامل بیماریزای محیط خارج به داخل بیمارستان و بالعکس جلوگیری می‌کند. در این راستا عوامل محیطی همچون آب، فاضلاب، زباله، هوا، غذا و ... باید به نحوی کنترل شوند تا علاوه بر ایجاد محیطی سالم و بهداشتی،‌ به بهبود بیماران نیز کمک نماید.
پاک و تمیز نمودن محیط بیمارستان یعنی کف زمین، دیوارها، سقف‌ها، شیشه‌ها، تخت‌ها، روی کمدها و سایر اثاثیه، همچنین نظافت توالتها، حمام‌ها و سینک باید به طور روزانه توسط پرسنل خدمات صورت گیرد.
روایت یکی از بیماران کرونایی در بیمارستان دهدشت بیانگر این نکته است که مدیریت بیمارستان دهدشت در بحث بهداشت محیط بیمارستانی در این شرایط کرونایی ضعیف عمل کرده و موجب نارضایتی بیماران شده است.
در حالیکه بیماران کرونایی برای نجات خود از این بیماری و بنا به تشخیص پزشکان در بیمارستان بستری می‌شوند اما نشان می‌دهد مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در بحث مدیریت بهداشت محیط بیمارستان غافل شده‌اند آن هم در قسمت نظافت وتعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و حمام و سیستم سرمایشی بیمارستان که بیماران علاوه بر رنج بیماری این شرایط سخت را هم تحمل می‌کنند.
تصاویر ارسالی از بیماران و روایت آنها از شرایط بسیار وخیم بهداشتی و سرمایشی بخش کرونایی بیمارستان دهدشت می‌طلبد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و همچنین فرماندار در این خصوص ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع نقص اقدام نمایند.
بیماران کرونایی در بیمارستان دهدشت که تنها بیمارستان چهارشهرستان کهگیلویه بزرگ است که البته خود دلیلی متقنی بر عدم توزیع عادلانه زیرساخت‌های بهداشتی در استان می‌باشد مجبور هستند این شرایط را تحمل کنند.
این بیمار کرونایی که به مدت یک هفته در بیمارستان دهدشت بستری بود در گفت وگو با کبنا بیان کرد با دیدن شرایط موجود واقعاً تعجب کردم که چرا مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به عادی‌ترین مسائل یک بیمارستان بی توجه هستند.

حمام این بیمارستان که در بخش کرونایی واقع بود محل انباری ضایعات بخش کرونایی بود در حالیکه بیماران کرونایی طبق توصیه پزشکان می‌بایست مرتب حمام و بهداشت را رعایت کنند و در طول یک هفته که در بیمارستان دهدشت بستری بودم از حمام خبری نبود.
این بیمار کرونایی در توضیحات دیگری منطبق بر تصاویر ارسالی بیان کرد در این شرایط وحشتناک کرونا و گرمی هوا متاسفانه سیستم سرمایشی بخش کرونایی خراب و ناقص بود و مجبور شدم از خانه جهت رهایی از گرما یک پنکه به اتاق محل بستری خود بیاورم.

وی یادآور شد در حالیکه مسئولان بهداشتی توصیه اکید بر رعایت بهداشت دارند اما توالت و روشویی بخش کرونایی بیمارستان دهدشت خراب و غیرقابل استفاده که خود این عامل موجب بروز و شیوع بیماری می‌شود.
وی بیان کرد علیرغم تماس با مسئولان بیمارستان ونماینده مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ولی اقدام خاصی تا زمانی که بنده بستری بودم انجام نشد وتماس و پیگیری‌های من نه برای شخص خودم بلکه برای این است که تنها بیمارستان دهدشت و شهرستان‌های اطراف و همچنین تعداد زیادی از مردم و شهروندان در این بیمارستان بستری هستند.
به مصداق ضرب المثل؛ هر چه بگندد نمکش می‌زنند/ وای به روزی که بگندد نمک
لازم است مسئولان شهرستانی و استانی تا بیمارستان دهدشت به جای اینکه محلی برای رفع شیوع امراض و بلیات باشد، با رعایت اقدامات لازم و بهداشتی یک مکان مفید برای رفع بیماری‌ها باشد.
این روزها که و بعداز انتخابات که شیوع وموج جدید کرونا شروع شده است لازم است با توجه به گرمی هوا و افزایش بستری بیماران نسبت به رفع نقایص و کمبودات بیمارستان دهدشت که هزینه زیادی هم ندارد اقدام لازم و فوری شود.


کد مطلب: 436428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436428/روایت-نگران-کننده-بیمار-کرونایی-وضعیت-اسفبار-بیمارستان-دهدشت-وای-روزی-بگندد-نمک-مسئولان-دانشگاه-علوم-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-این-تصاویر-حتما-نگاه-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1