تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۳۶۳۲۷
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ایجاد اشتغال روستایی راهکار مقابله با قاچاق چوب / حفاظت پایدار از جنگل‌های استان نیازمند مشارکت مردم است / ضرورت آسیب‌شناسی تجاوز به منابع ملی 

۰
ایجاد اشتغال روستایی راهکار مقابله با قاچاق چوب
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار آسیب شناسی تجاوز به منابع ملی در محدوده مشترک بین شهرستان های بهمئی و بهبهان شد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی زاده در نشست تولید غیرمجاز زغال در شهرستان بهمئی که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحبوحه انتخابات این موضوع ذهن همه مسئولان را درگیر کرده بود تا سودجویان اجازه سوء استفاده از منابع ملی را نداشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های ستاد مدیریت بحران، مسئولان منابع طبیعی، نیروهای جهادی، دستگاه قضا، گروه های جهادی، سپاه و هماهنگی حوزه استانداری برای اعزام بالگرد، پشتیبانی و اعزام نیرو برای اطفای حریق در آن منطقه قدردانی کرد.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه «پیشگیری بهتر از درمان» شعار ما است، عنوان کرد: باید با تدبیر و برنامه‌ریزی از وقوع حوادث پیشگیری کنیم.
وی گفت: یکی از شاخصه های اصلی استان این است که ۹۰ درصد وسعت آن را جنگل ها و مراتع تشکیل می‌دهد و این مهم امتیاز اصلی این استان نسبت به استان های همجوار است.
حاجی زاده با تاکید بر اینکه حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی یک وظیفه همگانی است، گفت: ابتدا باید ریشه به وجود آمدن یک چالش را بررسی کرده و پس از انجام آسیب شناسی نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

وی افزود: در خصوص قاچاق زغال در منطقه بهمئی باید نشست تخصصی با حضور مسئولان شهرستان بهمئی و همچنین مسئولان شهرستان بهبهان استان خوزستان برگزار شود.
حاجی زاده تاکید کرد: اگر علت قاچاق زغال در این منطقه مسائل معیشتی است باید با رایزنی و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم را انجام داد.
وی، تصریح کرد: اگر پس از واکاوی علت اصلی قاچاق زغال سودجویی باشد باید حاکمیت وارد و با این افراد به صورت قاطع برخورد کنند.
معاون عمرانی استاندار، گفت: صیانت از جنگل‌ها و مقابله با حریق منابع ملی باید جزو اولویت‌های ستاد بحران، منابع طبیعی، محیط زیست و فرماندار باشد.
وی اظهار داشت: مدیرکل منابع طبیعی استان، مدیرکل بحران استانداری و فرماندار شهرستان بهمئی به صورت جد این مهم را پیگیری و طی دو هفته آینده با حضور منصور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نشستی در این راستا برگزار شود‌.
حاجی‌زاده هچنین خواستار انجام مکاتبه ای با معاونت امنیتی اجتماعی خوزستان شد.
حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه این موضوع یک آسیب اجتماعی است، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت تیم‌های بازرسی و گشت، گذرگاه که در آن محدوده محل تردد است باید به صورت مستمر کنترل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1