کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت:

۳۳ پروژه جهش تولید برای استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شد

3 تير 1400 ساعت 16:01

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۳ پروژه جهش تولید برای استان تعریف شد که از این تعداد پنج طرح به بهره برداری رسیده و ۱۵ طرح تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.


جلسه کارگروه جهش تولید استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با محوریت رفع موانع و تلاش برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید در سال جاری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید حشمت اله صمیمی دوست در این جلسه گفت: پروژه های اقتصادی و جهش تولید در این استان با مشارکت بخش خصوصی و تلاش دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی در حال شتاب گرفتن است و دولت در این زمینه نقش تسهیل گیری، مانع زدایی و حمایت کننده را دارد.
وی سیستم بانکی را یکی از ارکان اصلی در زمینه جهش تولید به ویژه در استان ما برشمرد و گفت: بانک ها تسهیل کننده هستند و با کاهش محدودیت ها و با رویکرد تولید و کارآفرینی به سوی حمایت از بخش تولید بیش از پیش گام بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جلسات جهش تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی را از جلسات مهم استان عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز موضوع روند اجرای پروژه‌های جهش تولید مطرح شد که می بایست این پروژه ها طبق تفاهم نامه ها سرعت بگیرند.
صمیمی دوست اعلام کرد: قطعا آن بخشی از اشکالات موجود در منابع مالی که مشهود است از  طریق مرکز پیگیری می شود.
به گفته وی، ۳۳ پروژه جهش تولید برای استان تعریف شد که از این تعداد پنج طرح به بهره برداری رسیده و ۱۵ طرح تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.
معاون امور اقتصادی استانداری اعلام کرد: با توجه به تخصیص یارانه سود تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۸۷ میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری به استان، ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به معرفی طرح های جهش تولید به بانک های عامل اقدام کنند.
صمیمی دوست تاکید کرد: با توجه به تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف بودجه ملی به پروژه های عمرانی جهش تولید، دستگاه های مرتبط از جمله آب منطقه ای، جهاد کشاورزی در صورت هزینه کرد مبلغ اعلامی را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام تا مابقی اعتبارات از ردیف ملی جذب و تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه همه کارها در حوزه جهش تولید با برنامه ریزی و هدف گذاری به پیش می روند تصریح کرد: وقتی کارها هدف گذاری و با برنامه شده باشد، قطعا می توان به نتایج مطلوبی رسید.
به گفته معاون اقتصادی استانداری یکی از مشکلات طرح های گردشگری استان، عدم تعیین تکلیف زمین محل اجرای این طرح ها با منابع طبیعی بود که لازم است از مدیرکل منابع طبیعی استان به صورت ویژه تشکر و قدردانی نمایم، زیرا با همت مدیرکل و مجموعه همکاران آن اداره در سطح استان زمین محل اجرای هشت طرح گردشگری تعیین تکلیف و مشکلات آنها برای همیشه حل شد.
صمیمی دوست اعلام کرد: بعضی از طرح های جهش تولید پروژه های بزرگی هستند که با تلاش استاندار استان برخی از مشکلات انها در سطح ملی حل و فصل شد.
وی بیان کرد: تمامی فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان موظف هستند در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتبار کامل و مورد نیاز پروژه های جهش تولید را در نظر گیرند تا این پروژه ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.
وی تصریح کرد: در صورت بهره برداری کامل از پروژه های جهش تولید در استان زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر فراهم خواهد شد.


کد مطلب: 436070

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436070/۳۳-پروژه-جهش-تولید-استان-کهگیلویه-بویراحمد-تعریف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1