تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۳۵۹۹۱
دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

فساد میلیاردی برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد / تشکیل پرونده برای چند شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد

۴
۲
فساد میلیاردی برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد / تشکیل پرونده برای چند شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛دادستان عمومی و انقلااب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتخابات شورای شهر و فسادهای میلیاردی برخی مدیران توضیحاتی ارائه کرد.
 سید علی ملک حسینی ظهر روز سه شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: دستگاه قضایی یک نقش پیشگیری از وقوع جرم داریم که سعی کردیم آن را به نحو احسن انجام دهیم که امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه نمره قبولی داشته باشیم.
 وی اظهار کرد: تخلفات انتخابات همیشه مطرح است و در ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج ۱۱۹ نفر کاندیدا داریم کسی نمی‌تواند ادعا کند که می‌توانم انتخاباتی برگزار کنم اما این تعداد راضی باشند.
 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه در اعلام نتایج انتخابات شوریا شهر یاسوج یک روز وقفه ایجاد شد که حساسیت‌هایی را ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: مشکل اول در این خصوص انتشار لیست بدون هویت، نامعتبر، بدون مجوز و زودتر از موعد صبح روز بعد از انتخابات بود که هنوز منشأ این لیست مشخص نیست.
 ملک حسینی تصریح کرد: مشکل بعد که فرماندار شهرستان بویراحمد و معاون سیاسی و امنیتی استاندار در شبکه استانی توضیح دادند و من هم طبق گفته‌های آنها مطرح می‌کنم، آنچه که کارشناسان گزارش دادند این بود، ۹۵ صندوق بعد از پایان انتخابات اطلاعات آنها به وزارت کشور ارسال می‌شود و هیچ مشکلی هم نداشتند، یکی از صندوق‌های اخذ رأی در سطح شهر یاسوج پس از اتمام انتخابات، اطلاعات این صندوق مستقیماً به سامانه وزارت کشور ارسال می‌شود که برای تأیید تیک قرمز می‌خورد و مغایرت آماری نشان می‌دهد.
 وی ادامه داد: حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد برای آسیب شناسی و بررسی اشکال فنی اما نهایتاً با حضور هیئت اجرایی، هیئت نظارت، نماینده شورای تأمین شهرستان، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی صندوق مذکور بررسی، رفع مشکل اماری و ارسال می‌شود. یک شبهه‌ای ایجاد شد که این صندوق نتیجه انتخابات را تغییر داده است که به هیچ وجه در تغییر نتیجه انتخابات تاثیری نداشت چراکه از هر کاندیدا بین ۴۰ تا ۱۰۰ رأی در این صندوق بود. اختلاف لیستی که در فضای مجازی منتشر شد با لیست واقعی و رسمی که فرمانداری منتشر کرد برای هر کدام از ۱۰ کاندیدای اول بین ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ رأی اضافه شده بود.
 دادستان یاسوج تاکید کرد: سامانه انتخابات امنیت بالای دارد، اطلاعات ان از محل صندوق به سامانه وزارت کشور منتقل می‌شود و سطح دسترسی در استان در سطح مشاهده است.
 ملک حسینی با بیان اینکه برخوردهایی که در زمینه انتخابات با تعداد معدودی از جمله نماینده فرماندار یا اعضای صندوق بیشتر از جنس تبلیغ برای یک کاندیدای خاص بود، ادامه داد: در زمینه دستکاری در صندوق و روند امنیت انتخابات موردی نداشته‌ایم. ممکن است که کاندیدای از روند برگزاری انتخابات و تخلفاتی که در برخی از صندوق‌ها بود اعتراضات و شکایاتی داشته باشند که طبق قانون در مهلت مقرر به هیئت اجرایی تحویل دهند و پیگیری کنند.
 وی گفت: بازداشت‌های انجام شده در روز انتخابات بیشتر پیشگیرانه بوده‌اند، شب انتخابات از ساعت ۲۰ قضات ویژه انتخابات در کلانتری‌ها مستقر شدند، تخلفات را رسیدگی و قرارهای تأمین کیفری نیز صادر شد و هم اکنون هیچ شخصی مربوط به روز انتخابات یاسوج در بازداشت نداریم.
 دادستان یاسوج افزود: اما اتفاقی افتاد که برخی افراد معترض نسبت به نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج اعتراض داشتند و ما نیز بعنوان دستگاه قضایی طی جلسه‌ای ۵ ساعته، اطلاعات کارشناسی در حوزه‌های مختلف بررسی شد که امنیت صندوق‌های الکترونیکی مشکلی نداشت که از ۱۰ کاندیدای اول دعوت کردیم برای آنها توضیح دایدم و جلسه به خوبی پایان یافت و تقریباً در این حد قانع شدند که اگر اعتراضی دارند از طریق قانوین اقدام کنند که متاسفانه یک بحث هیجانی در جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد ایجاد شد و عده‌ای اقدام به سنگ پرانی کردند. رویه ما تکریم ارباب رجوع و مردم است که حضور بعضی از مردم جلوی فرمانداری ناشی از همین رویه بود اما رفتار هنجارشکنانه و انجام اقداماتی که امنیت را خدشه دار کند با برخورد قانونی مواجه می‌شود بالاخره فرمانداری یکی از نهادهای امنیت است و اگر کسی مشکل داشته باشد به فرمانداری مراجعه می‌کند، عده‌ای فراتر از قانون امنیت مردم را خدشه دار کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود البته سعی کردیم که در این برخوردها اینگونه نباشد که‌تر و خُشک با هم بسوزند.



 ملک حسینی تصریح کرد: در رابطه با این مسائل پس از انتخابات شورای شهر یاسوج ۵ نفر در بازداشت هستند و مابقی با قرار مناسب آزاد شدند، از مردم و کاندیدا اینست که به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، در فضای مجازی فیلمی پخش شد مبنی بر اینکه سه نفر در اعتراضات انتخابات شورای شهر یاسوج کشته شد که مشخص است این فیلم مربوط سه جوانی است که در گذشته دچار گاز گرفتگی شدند که به انتخابات یاسوج ربط دادند.
 وی اظهارکرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، شیرینی انتخابات که تمام دنیای زر و زور، تزویر و استکبار دست به دست هم داده بودند برگزار نشود، را با احساسات به کام مردم تلخ نکنیم. انتخابات ۱۴۰۰ با حضور باشکوه مردم برگزار شد و در زمینه اعتراضات قانون فصل الخطاب است.
 دادستان یاسوج تاکید کرد: تمام قضات استان کهگیلویه و بویراحمد را تیم بندی کردیم و از صبح روز انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان میدانی بیرون و داخل شعب را بررسی می‌کردند، افرادی بودند که تخلفاتی از جمله تبلیغات برای کاندیدای خاص قصد خرید و فروش رأی داشتند که بازداشت شدند و جهت پیشگیری تا پایان انتخابات در کلانتری نگهداری شدند و پس از اتمام انتخابات با حضور قاضی انتخابات تعیین تکلیف شدند.
ملک حسینی بیان کرد: هم اکنون مشکل امنیتی خاصی در حوزه انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم البته اعتراضاتی هست که در چاچوب قانون رسیدگی می‌شوند.
 وی عنوان کرد: در خصوص چند شورای شهر استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌هایی را مربوط به تخلفات قراردادها و برخی مسائل تشکیل داده‌ایم که دو شورای شهر استان حسابرسی نسبتاً کلی انجام شد و پرونده آنها در حال رسیدگی است و تعدادی افراد بازداشت شدند و با قرار وثیقه تا اتمام تحقیقات آزاد هستند. در رابطه با شورای شهر یاسوج نیز پرونده‌های در مراجع نظارتی و سازمان بازرسی و سایر دستگاههای نظارتی مطرح و در حال پیگیری هستند و به محض اینکه به ما اعلام جرم شود رسیدگی می‌شوند. پرونده‌های خرد و جزئی نیز داشته‌ایم که اکثراً رسیدگی شده و به دادگاه ارسال شده‌اند اما آنچه که مهم است پیشگیری است که در این راستا اقدامات ارزشمندی شروع شده است.
 دادستان یاسوج گفت: از طریق کمیسیون ماده ۳۸ معاملات شهرداری که مربوط به آیین نامه معاملات شهرداری است، از ظرفیت ماده سه قانون ارتقا سلامت استفاده شده و شهرداری را مکلف کردند که در سامانه شفافیت قراردادهای و معاملات خود را ثبت کنند که این کار شروع شده است.
 ملک حسینی افزود: اقدامات دستگاه قضایی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و ساز شهرداری‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت. تاکنون گزارش رسمی از دستگاههای متولی در خصوص اینکه فردی عمداً اقدام به آتش زدن منابع طبیعی و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کرده ارائه نشده است.
 وی در خصوص مبارزه با فساد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، یک پرونده مربوط به حوزه آب و فاضلاب به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و پرونده مربوط به توزیع آرد به مبلغ ۴ میلیارد تومان در حال رسیدگی هستند. در حوزه کارشناسان برخی ادارات در جهت مقابله با فساد برخوردهایی داشته‌ایم، احکامی صادر شده و پس از قطعیت از سوی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام می‌شوند.
 دادستان یاسوج تاکید کرد: با برخی از کارکنان متخلف ادارات برخوردهایی صورت گرفت و احکامی نیز در این خصوص صادر شد، در زمینه پرونده باند متخلف شبکه توزیع آرد کیفر خواست صادر شده و در رابطه با امور اراضی استان حکم بدوی صادر، احکام جزای نقدی، حبس و انفصال دائم و موقت از خدمت برای افراد مختلف صادر شده است. پس از قطعیت از سوی رئیس کل دادگستری استان اعلام می‌شود. در مورد برخی ادارات پرونده‌هایی در دادسرا داریم که در حال تحقیقات محرمانه قرار دارند، عده‌ای با قرار بازداشت هم اکنون در زندان هستند و افرادی با قرار تأمین مناسب کفالت یا وثیقه تا تکمیل تحقیقات آزاد هستند.
 دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در مرجع قضایی یکی از عناصر جرم بحث سوء نیت است کسی که مجوز قانونی گرفته و اقدامی کرده قطعاً در مراجع قضایی محکوم نخواهد شد اما گاهی موقع ممکن است که این مجوزها با زد و بند و خلاف قانون باشد که موضوع متفاوت است و دستگاه قضایی بعنوان فساد با این گونه موارد برخورد می‌کند.
ملک حسینی بیان کرد: در حوزه دادسراها و دادستانی‌ها یکی از وظایف و تکالیف ما احیاء حقوق عامه است که در همین راستا یکی از این وظایف این بود که طی سال‌های اخیر انجام شد، آسیب شناسی در این زمینه کرده‌ایم.
وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان در شرایط کرونایی گفت: سختگیرانه اعمال محدودیت‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم که به نوعی از مردم و مشاغل مختلف عذرخواهی می‌کنم چراکه این محدودیت‌ها بخاطر حفظ سلامت و جان مردم استان بعلت داشتن مشکلات زیربنایی و امکانات محدود بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیدبان
Iran, Islamic Republic of
تخلف درآموزش وپرورش هم هست پولهایی را به حساب مدارس شبانه روزی وهیئت امنایی واریز وسپس به طرق دیگر ازحساب آنها خارج می کنند
انصاف
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودتون باور میکنید ۱۸ ساعت یه استان درگیر باز کردن و شمردن یه صندوق باشند
اینقد به شعور مردم توهین نکنید هیچ کس باور نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
پس چرا اسامی پخش نمیشه تا ملت بدونن
Iran, Islamic Republic of
اون بی انصاف هایی که در شرکت / زد و بند کردن ، بی پولی و جیب خالی همکاران خودشون و پدران ما هر روز میدیدن و باز هم رانت خواری میکردن
اینقدر شرکت بهم ریخته که هنوز مطالبات سال ۹۸ پرداخت نشده .
از دستگاه قضا انتظار میره شدید برخورد کنه و با مصادره اموال غیرمنقول افراد موردنظر ، شرکت آبفای استان رو از بحران خارج کنه و به داد کارمندان زحمتکش شرکت برسه
واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال ...
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
1