کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

تفکری که برای همیشه از کهگیلویه و بویراحمد رفت

31 خرداد 1400 ساعت 12:12

این گفتمان فردگرایانه و منفعت طلبانه بعد از انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی رو به افول گذاشت و اکنون بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ آنگونه که پیداست چنین تفکری برای همیشه از استان کهگیلویه و بویراحمد رخت برخواهد بست.


داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی با اشاره به انتخابات اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد و دستاوردهای آن برای استان نوشت: مردم در خرداد ۹۲ به گفتمان تدبیر و امید رأی دادند و به دنبال راه چاره جدیدی برای حل مشکلات کشور بودند.
 حرف امروز ما در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و فراز و نشیب‌های آن در ۸ سال اخیر است هشت سالی که در آن روزهای سختی سپری و حوادث زیادی پشت سر گذاشته شد.
 بی‌شک هر کهگیلویه و بویراحمدی وقایع تلخ این هشت سال در استان را کاملاً درک کرده و همه باخبرند که خط سیر مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد در این هشت سال چگونه بود و البته باید دو سال آخر را کمی متفاوت‌تر از شش سال پیش از آن دانست.
از جمله اتفاقات تلخ ۸ سال اخیر که بخشی زیادی از مردم استان را نگران و گلایه‌مند کرد مربوط به استخدام‌های طایفه‌ای و فله‌ای بود که البته احکام سنگین قضایی همچون شلاق را برای برخی مدیران استان به همراه داشت.
 بکارگیری گسترده مدیران از سوی یک شخص و جریان خاص در استان که به نوعی به صورت کامل مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را قبضه کرده بود از جمله اتفاقاتی بود که در تاریخ چندین و چند ساله کهگیلویه و بویراحمد نمونه‌ای از آن دیده نشده بود.
 رویکردی که همانند استخدام‌ها و به‌کارگیری‌های گسترده طایفه‌ای قومی و منطقه‌ای به همراه چینش کاملاً یکدست مدیریتی از سوی یک فرد خاص در استان موجب شد دوباره بر کوس اختلافات منطقه‌ای اعم از گرمسیری و سردسیری دمیده شود و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که در نقطه به نقطه این استان کاملاً وابسته به هم بودند دچار اختلاف و تشتت شوند.
 دخالت عجیب و غریب و خارج از عرف و قاعده فرد خاص در امور مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد موجب حاکمیت فردی بر مدیریت‌ها شده بود و هرگونه صدای اعتراض سرکوب می‌شد.
 روزهایی را به یاد داریم که برخی مخالفان تک‌صدایی توسط گماشته‌های فرد و جریان خاص در استان به باد کتک و استهزا گرفته می‌شدند و اعتراض به چنین اقداماتی با دروغ‌ها و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی سرپوش گذاشته می‌شد.
 خوشبختانه این حاکمیت فردی منفعت طلبانه بعد از انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی رو به افول گذاشت و اکنون بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ آنگونه که پیداست چنین تفکری برای همیشه از استان کهگیلویه و بویراحمد رخت برخواهد بست.
 امروز وظیفه همه دوستداران و دلسوزان کهگیلویه و بویراحمد این است که آثار آن تفکر و گفتمان یکجانبه و فردگرایانه زدوده شده و آلام و دردهای مردم التیام بخشیده شود از مردم دلجویی و در سرنوشت جوانانی که نسبت به آنها اجحاف گردیده تحول و تغییری صورت گیرد.


کد مطلب: 435934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435934/تفکری-همیشه-کهگیلویه-بویراحمد-رفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1