تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۵۹۰۷
کبنانیوز گزارش می دهد

اعتراض تعدادی از کاندیداهای شورای شهر یاسوج / لزوم رسیدگی جدی هیئت اجرایی انتخابات و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اعتراضات / توضیح فرماندار بویراحمد درباره تأخیر اعلام نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج

۱۳
۰
اعتراض تعدادی از کاندیداهای شورای شهر یاسوج / لزوم رسیدگی جدی هیئت اجرایی انتخابات و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به اعتراضات / توضیح فرماندار بویراحمد درباره تأخیر اعلام نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج
کبنا ؛انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور گسترده مردم برگزار شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه «نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلال‌ها در آغاز ساعات اخذ رأی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.» با این وجود برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از اشکالات و ایرادات و تخلفات احتمالی در برگزاری انتخابات سخن می‌گویند و خواستار رسیدگی به آن هستند.
عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیر ستاد انتخاباتی دادگستری این استان از آغاز به کار سامانه پیامکی دریافت اخبار و گزارش‌های تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد.
حسنی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سامانه هوشمند بازرسی انتخابات راه اندازی شده است، افزود: علاوه بر بازرسان شعب، نامزدهای انتخابات و عموم مردم نیز می‌توانند اخبار و گزارش‌های خود از تخلفات انتخاباتی احتمالی را به شماره پیامکی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، ارسال کنند.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم می‌توانند گزارش‌های انتخاباتی را به شماره پیامک ۳۰۰۷۴۱۲۲۶۹۷۲ ارسال کنند.
سید عیسی حسنی با اشاره به اینکه گزارش‌ها به صورت مستقیم به این ستاد ارسال و و پیگیری می‌شود گفت: این شماره تلفن به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان فعال است.
دبیر ستاد انتخاباتی دادگستری استان افزود: ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند.
به گزارش کبنا، رسیدگی به شکایات و اعتراض‌ها باید از مراجع قانونی پیگیری شود و کاندیداهای شورای اسلامی شهرها باید این را مدنظر قرار دهند، که اعتراض و گلایه‌های خود را حتماً از کانال‌های قانونی تعریف شده پیگیری نمایند و از تجمع‌های بی مورد و غیر ضروری که احتمال شیوع بیماری کرونا و سوء استفاده از آن وجود دارد، جلوگیری کنند.
برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر یاسوج با ارسال نامه‌هایی به ایراداتِ در حین برگزاری انتخابات گلایه کردند و خواستار رسیدگی آن هستند.
سید محمد صادق قائمی نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در نامه‌ای که اصل آن در دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز موجود است، خطاب به مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد نوشت: «احتراماً ضمن تبریک به ملت شریف ایران بابت مشارکت مثال زدنی مردم در امر انتخابات، به استحضار می‌رساند متاسفانه روز (۲۸ خرداد) اتفاقاتی بسیار بد، زننده و غیرقابل باور در حوزه‌ی انتخابی شهر یاسوج و در ارتباط با انتخابات شورای این شهر افتاد که مسیر توانمندی و برنامه محوری را تبدیل به مسیرهای غیر مقبول نمود و این موضوع قطعاً آینده‌ی شهر را دچار خدشه‌ی فراوان می‌کند.»
در این نامه به تخلفات اشاره و مدعی شده است؛ «متأسفانه برخی از هیأت اجرایی و نظارت بر انتخابات به جانبداری از کاندیداهای خاص خود در موقع اخذ رأی مردم پرداخته و در کمال ناباوری موارد زیادی مشاهده گردید که برخی نمایندگان شما بر سر صندوق‌ها، نه تنها رعایت قانون را نکرده که با اقدامات غیر قانونی به دنبال دخالت مستقیم در روند رأی گیری به نفع کاندیدای مورد حمایت خود بودند و بارها و بارها شاهد تبلیغات کد کاندیدای خود و یا وارد کردن این کد در محل صندوق‌های اخذ رأی بودیم.»
همچنین نوشته شد؛ «از خرید آشکار رأی گرفته تا تبلیغات گسترده‌ی نامزدهای انتخاباتی در محل شعبه‌ی اخذ رأی و عدم نظارت و برخورد با این تخلفات بود که این عدم برخورد، سؤالات متعددی را در اذهان متبادر می‌سازد:
چرا علیرغم تذکرات و ارائه‌ی استنادات فراوان برخورد خاصی با احدی از این افراد صورت نگرفت؟
چرا نحوه‌ی چینش اغلب افراد هیات اجرایی و نظارت، محدود به طرفداران چند کاندیدای خاص بود؟
جناب آقای احمدی؛ همانگونه که می‌دانید مقام معظم رهبری آرای مردم را حق الناس دانسته و به راستی که جنابعالی و تیم برگزاری انتخابات شما در رعایت این حق الناس کمترین پیش بینی را داشته که باید در پیشگاه خدای متعال و ملت پاسخگو باشید.
حقیر و تعدادی از کاندیداهای ششمین دوره‌ی انتخابات شورای شهر یاسوج نسبت به روند برگزاری این انتخابات نهایت اعتراض را داشته و با توجه به اینکه یقیناً این تخلفات در روند انتخاب افراد اثرگزار بوده است، خواهشمندیم با توجه به مستندات بسیار زیاد طبق قانون برگزار شود، تا هم درس عبرتی شود برای صاحبان ثروت‌های کثیف و هم ریل گزاری ای برای برگزاری درست انتخابات در این شهر صورت پذیرد»
همچنین در این نامه که گفته می‌شود تعدادی از کاندیداها محتویات آن را پذیرفته‌اند؛ پیشنهاد داده شد که «فراخوانی صورت پذیرفته و از مردم درخواست شود که استنادات خود را در این حوزه، تحویل فرمانداری نمایند تا این موضوع برایتان بیشتر هویدا گردد.»
فتاح تامرادی یکی دیگر از کاندیداهای شورای شهر یاسوج نیز با ارسال نامه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار کبنا نیوز قرار گرفته، به برخی ایرادات و اشکالات اعتراض کرده و نوشته است؛ «با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از یکایک سروران، یاران و مردم مهربانم و حامیان گرامی که در این مدت به هر صورتی بنده را در مسیر مردم‌سالاری و خدمت به این مرز و بوم به عنوان کاندیدا در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج یاری و همراهی نمودند، صمیمانه اعلام می‌نمایم.
از اینکه حضوری نمی‌توانم قدردانی نمایم و امکانش میسر نیست، قلباً پوزش می‌طلبم و امیدوارم خداوند بزرگ عنایت فرماید تا بتوانم لطف و زحمات یکایک عزیزان را حضوری درجشن وسرورشان جبران نمایم.
در پایان این حق را برخودم وارد می‌دانم از چینش اعضای صندوق‌ها توسط هیات اجرایی و بعضی دست‌های کثیف پشت پرده مراتب اعتراض را بنمایم.»
 
عکس) حضور تعدادی از کاندیداهای معترض در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

اسماعیل یوسفی دیگر نامزد شورای اسلامی شهر یاسوج که روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها او را به عنوان منتخب مردم معرفی کرده بودند. امروز نیز با همراهی برخی هوادارانش جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع و نسبت به برخی از اقدامات اعتراض کرد.
سید حسین رازیان دیگر نامزد شورای اسلامی شهر یاسوج هم نسبت به برخی از اتفاقات در فرایند برگزاری انتخابات اعتراض کرد و اعتراض خود را به صورت مکتوب تحویل فرمانداری بویراحمد داد.
اردشیری دیگر نامزد شورای اسلامی شهر یاسوج هم در گفت‌وگو با کبنا، گفته اعتراض دارم و الان هم دنبال حق کسانی هستم که به من رأی داده‌اند.
خانم اخلاقی یکی دیگر از کاندیداهای شورای شهر یاسوج نیز گفته برای من 50 رأی ثبت شده، چنین چیزی امکان نداره، بخش زیادی از طایفه من یعنی حدود 200 نفر از آنها به من رأی داده‌اند.
به گزارش کبنا، نامزدهای شورای اسلامی شهر یاسوج از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هیئت اجرائی و نظارت خواسته‌اند که به شکایات و اعتراضات آنها رسیدگی جدی شود و حق را به حق دار بدهند.
 
عکس) حضور جمعی از هواداران اسماعیل یوسفی یکی از کاندیداهای شورای شهر یاسوج در جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد

دلیل تأخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج از زبان فرماندار شهرستان بویراحمد
تأخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج تا حدودی برخی شائبه و ابهاماتی را به وجود آورد که مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این باره به برنا توضیح داد و گفت: دلیل تأخیر در اعلام نتایج با توجه به الکترونیکی بودن فرایند انتخابات مشکل در زیرساخت‌های فنی اخذ رأی در یکی از شعب بوده‌است.
مجید احمدی در تشریح نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در دور ششم اظهار داشت: نتایج منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نتیجه قطعی شورای شهر یاسوج صحت ندارد.
احمدی افزود: یکی از کاربران سیستم اخذ رأی در یکی از شعب شهر یاسوج اطلاعات را به صورت کامل وارد ننموده و سه صندوق در این شعبه مجدداً بازشماری خواهد شد.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج نگران آراء خود نباشند و فرآیند بازشماری آرای سه صندوق مورد نظر با حضور مراجع ذیصلاح و هیأت نظارت و اجرایی صورت می‌گیرد.
احمدی در پایان گفت: فرمانداری شهرستان بویراحمد از آرا نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج صیانت خواهد کرد و در اسرع وقت نتیجه قطعی به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
ازمهره چینی روی صندوق هامشخص بودکه چه کسانی قبول خواهندشد
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
دانیال
Iran, Islamic Republic of
اگر دشمن نداشتیم باید به قدرت خود شک میکردیم
مردم خود می دانند نباید به جایی برسن
Iran, Islamic Republic of
لطفا بفرمایید چطور در چند صندوق سیار رای یکی از شوراها اینقدر زیاده
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد مردم برسد.ارا مردم چی می شود .مردم بی اعتمادند .بی اعتمادتر نشوند.
United Arab Emirates
سلام بر سید محمد کاظم نظری
رو سپیدش کردی فرماندار و نماینده مردم!!!!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام قان. قانون کجا بود تو مملکت فقط بايد طرف بخشی از قدرت نظام باشی نه مردم محروم
United Arab Emirates
سلام بر ابراهیم
معترض
Iran, Islamic Republic of
مگه اینجا اعتراض فایده داره؟ :(
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر در بعضی صندوقها کنترل نبود ،وضعیت هم از این بدتر بود که هیاتهای اجرایی چه کارها که نمی کردند.
Iran, Islamic Republic of
بدترین وبی مدیریت ترین انتخاباتی که تاکنون دیدم حق الناس چیزی نیست به این راحتی کسی جون سالم به در ببرد
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر سری بعد در انتخابات حاضر نشو
ارش
Iran, Islamic Republic of
ظلم به مردم -انتظار هم نباشید که این شهر پیشرفت کنه
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1