تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۴۳۵۸۳۰
انتخابات 28 خرداد؛

حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری 1400

۰
حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری 1400
کبنا ؛از ساعت ۷ صبح امروز ۲۸ خرداد ماه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شده است.
مشروح حاشیه‌های انتخابات 28 خرداد 1400 به شرح زیر است:
اعتراض مردم در صف رأی  
در حالی که قرار بود فرآیند اخذ رای از مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از ساعت ۷ صبح امروز ۲۸  خرداد آغاز شود، اما گزارش‌های متعدد از برخی شعب حاکی از آن است که این مسئله با عدم تمهید شرایط لازم توسط وزارت کشور همراه است.
گزارش‌های خبرنگاران و مردمی حاکی است که در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان آن حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود!
در حوزه رای گیری مشهوری مانند جماران نیز اخذ رای با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد!
مشخص نیست که این مساله از کارشکنی‌های برخی مدیران در وزارت کشور نشأت می‌گیرد یا کاستی‌های مدیریتی در وزارت کشور عامل آن است.
مردمی که در صف رای گیری حضور دارند به این وضعیت معترض بودند.
 
گلایه مردم بندرعباس 
مردم بندرعباس در بسیاری از شعب اخذ رای از کندی فرآیند رای‌گیری و یا عدم شروع به موقع زمان رای گیری گلایه‌مندند.
شعب اخذ رای که قرار بود بنابر اعلام رسمی وزارت کشور از ساعت 7 صبح رای ‌گیری را آغاز کنند، این کار را تأخیر بیش از یک ساعته آغاز کرده‌اند و در برخی دیگر نیز تا زمان تنظیم این خبر هنوز رای‌گیری آغاز نشده است و دلیل آن نیز عمدتا ناهماهنگی و دیر تحویل گرفتن صندوق اعلام می‌شود.
استقبال مردم از همان دقایق اول برای رای‌دادن در بندرعباس بسیار بالا بوده اما در شعب دچار بی‌برنامگی‌هایی هستیم که سبب شده تا مردم بدلیل گرمای شدید هوا دچار ناراحتی گلایه شوند. / فارس
 
نام زاکانی و جلیلی همچنان در بین نامزدها
برخی از مردم از عدم حذف نام سعید جلیلی و علیرضا زاکانی از لیست کاندیداها در تعدادی از شعب اخذ رای خبر داده‌اند
d25dfa5d-3f6d-4119-98d8-30291c63363a
 
اعتراض همسر عطاءالله مهاجرانی به تأخیر در آغاز رأی گیری
جمیله کدیور نماینده مجلس ششم و همسر عطا مهاجرانی با انتشار توئیتی به تاخیر در فرآینده آغاز رای گیری اعتراض کرد.

6713fc2f-e5bb-4e82-8781-4807889da4dc
 
کندی فرایند احراز هویت و تجمع مردم در شعب اخذ رأی
کندی  سیستم کامپیوتری ثبت کد ملی و اخذ رای برای ۴ انتخابات در تهران، سبب تجمع در شعبه های اخذ رای شده است.

8da0ef8b-9550-420b-b000-eeb29fca9e53
 
پاسخ ستاد انتخابات کشور به تأخیر در اخذ رأی
 امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در خصوص برخی گزارشات مبنی بر کُندی دستگاه‌های احزار هویت و تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در شعب اخذ رأی گفت: دستگاه‌های احراز هویت به لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارند.
اینکه دستگاه‌های احراز هویت دیر به شعب اخذ رأی تحویل داده شدند، به لحاظ رعایت موارد امنیتی یک امر طبیعی است چراکه این دستگاه‌ها باید در نزدیکترین زمان به ساعات آغاز رأی گیری تحویل شعب داده شود.
در فرآیند جدید انتخابات، دستگاه‌های احراز هویت زمانی آغاز به کار می‌کنند که نماینده هیئت اجرایی و هیئت نظارت بری انتخابات به صورت همزمان در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند، و قفل دستگاه را باز کنند.
 دلیل تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در برخی شعب اخذ رأی ارتباطی به دستگاه‌های احراز هویت ندارد و ممکن است نمایندگان هیئت اجرایی و ناظر با تاخیر در شعبه حضور پیدا کرده باشند./مهر
ناطق نوری مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نشد 
 به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری که صبح امروز به منظور شرکت در انتخابات به حسینیه ارشاد رفته بود، دستگاه احراز هویت مستقر در شعبه وی را به دلیل اقامتش در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ندانست
photo_2021-06-18_07-51-37
طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افرادی مجاز به رأی دادن در انتخابات شوراهای یک شهر یا روستا هستند که بیش از یکسال از اقامتشان در آن حوزه انتخابیه گذشته باشد.
 حضور سالمندان در پای صندوق رای
 این بانوی سالخورده 82 ساله در دقایق نخست رأی گیری در شعب اخذ رأی حاضر شد و به خبرنگاران گفت: شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانم، سه برادرزاده‌ام شهید شده‌اند. اگر در انتخابات شرکت نکنم خودم را در برابر این سه عزیز مسئول می‌دانم.
5729de1d-53c2-4dd0-8620-db3c8bd4d9f4

photo_2021-06-18_09-00-02

photo_2021-06-18_08-57-33

حضور پیرمرد با ۱۱۵ سال در شعبه اخذ رای در شهرستان نجف آباد
5c67501e-9de5-4d14-ac18-dc78f0587930

تقاضای مهم شورای نگهبان از مردم
عباسعلی کدخدایی گفت: مردم می‌توانند در کنار هزاران ناظر مردمی شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف انتخاباتی آنرا از طریق ‎سامانه_مردم_ناظر مستقیما به شورا اعلام کنند.
رئیسی جنتی
 
سه سفارش مهم آیت الله جنتی به مردم
آیت‌الله جنتی پس از انداختن رای به صندوق گفت: سه سفارش دارم، اول مشارکت، دوم مشارکت، سوم مشارکت
امیدوارم مردم مثل همیشه پرشور در صحنه حضور داشته باشند و به دلیل حضور مردم، دشمن هیچ غلطی بکند.
 اتفاقات عجیب درباره رأی‌گیری از ایرانیان خارج از کشور
درحالی که گزارش‌های متعددی از عدم تمهید شرایط کافی برای رای‌گیری در همان ساعات اولیه (7 صبح) در برخی مناطق تهران و شهرستانها خبر می‌دهد،  روایت‌های ساکنین آمریکا نیز حاکیست که متاسفانه نگرانی‌ها و تذکر صریح رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چهارشنبه هفته جاری نیز تامین نشده و افراد مقیم در آمریکا و برخی کشورهای خارجی نیز شرایط آسوده‌ای برای رأی دهی ندارند.
گزارشهای حاکیست که مکانهای رای‌گیری در آمریکا که تعداد زیادی از ایرانیان در آنجا ساکن هستند از 55 محل به 27 محل کاهش پیدا کرده است و در ایالتی مثل کالیفرنیا فقط 4 صندوق تدارک دیده شده که عملاً دو صندوقش از مراکز تجمع ایرانیان دور است.
برخی ایرانیان می‌گویند که بعضی از صندوقهای تدارک دیده شده نزدیک به 106 کیلومتر با محلهای تجمع ایرانیان فاصله دارد.
 
توئیت یک کاربر افغانستانی خطاب به مردم ایران
48665356-2ee9-455f-bd6d-0b362a033aa9 (1)
 واکنش شورای نگهبان به مشکلاتی در روند اخذ رأی مردم
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره بروز برخی مشکلات در اخذ رأی مردم تصریح کرد: مشکلات موجود در روند اخذ رأی را دقایقی پیش در ستاد مرکزی پیگیری کردم و الان بسیاری از این مشکلات حل شده است. ستاد مرکزی اگر مشکل دیگری هم وجود داشته باشد، پیگیری خواهد کرد.
 
دو غافلگیری در ساعات اولیه آغاز انتخابات
حضور پرشور و دور از انتظار مردم در صف‌های رای‌گیری در ساعات اولیه صبح اولین غافلگیری انتخابات۱۴۰۰ بود به شکلی که در خیلی از شهرهای کشور صف‌های بزرگی تشکیل شده بود
دومین غافلگیری مربوط به اخلال در برخی از شعب رای گیری بود که سیستم‌های رای گیری با اختلال مواجه بود؛ این اختلال در عموم مناطق کشور حل شده است
 
کوچ علی لاریجانی از تهران
علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از شعب اخذ رای شهر ساری استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.
589d2ab9-ae59-4517-bc79-25e4b6ef5896
 
اعتراض وزیر احمدی نژاد به کُندی اخذ رأی 
باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد گفت: ما متوهم نیستیم اما وقتی از هفت صبح تا کنون در حوزه رای گیری هستی و هنوز سیستم راه نیافتاده چه فکر می‌کنید؟ آقایان! طوفان را با این بند و بست‌ها نمی‌توانید کنترل کنید. مردم پای صندوق‌ها بمانند و خسته نشوند. ان‌شاءلله به زودی گریبان همه مفسدان و ناکارآمدان گرفته خواهد شد.
 
ناهماهنگی‌های عجیب وزارت کشور 
نام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری در شعب، به صورت یکسان درج نشده، در برخی شعب نام وی سید ابراهیم رئیسی و در برخی دیگر سید ابراهیم رئیس الساداتی درج شده است.
217c2f6b-4ebb-4187-9114-e55905cdd897
 
 وقوع اختلال در ۷۹ صندوق رأی 
پرویز سروری کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد: به خاطر اختلالی که ایجاد شده با آقای محسنی‌ بندپی استاندار تهران تماس گرفتم و اعلام کرد در ۷۹ صندوق مشکل ایجاد شده که تا دقایقی دیگر برطرف می‌شود./تسنیم
 
ناخشنوی رئیسی از مشکلات به وجود آمده در رأی گیری
وضعیت کُندی اخذ رأی با اعتراض روبرو شده است؛ آیت‌الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز با اعتراض به این وضعیت خواهان اصلاح روند شده است./ تسنیم
 
بازگشت برخی مردم به خانه‌ بدون دادن رأی
علیرغم حضور گسترده و غافلگیرانه مردم در ساعات آغازین رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰، مدیریت بد مجریان انتخابات و تعلل در برخی حوزه‌ها در رای‌گیری از مردم و همچنین قطع برخی سیستمها، با انتقادات شدید سیاسیون و مردم روبرو شده است.
برخی مشاهدات نشان می‌دهد که به دلیل تعللها در رای گیری، بعضی از مردم که در صف حضور داشته‌اند به خانه‌های خود برگشته‌اند. 
مسئولان شورای نگهبان تاکید کرده‌اند که این موضوع در حال پیگیری است و مسئولان وزارت کشور گفته‌اند که بسیاری از موضوعات حل شده است.
کارشناسان و برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری از مردم درخواست دارند که به دلیل این کاستی‌ها صفهای رای را ترک نکنند. این موضوع به زودی قابل حل است.
خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز گزارش‌های متعدد ی را از تاثیرات این روند که موجب شده تا برخی مردم از رای دادن باز بمانند منتشر کرده‌اند./تسنیم
 
تاکتیک جالب روحانی برای مخفی ماندن رأی‌اش
حسن روحانی صبح امروز (جمعه) برای شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به ستاد انتخابات کشور رفت اما تیم تشریفات و حفاظت رئیس‌جمهور اجازه حضور هیچ خبرنگار و عکاسی را برای پوشش لحظه اخذ رأی وی ندادند.
به نظر می‌رسد ازدحام خبرنگاران و نگرانی تیم حفاظت رئیس‌جمهور از شیوع بیماری کرونا و سرایت به وی، دلیل این اقدام بوده است.
نکته قابل توجه دیگر اینکه، حسن روحانی هنگام نوشتن رأی خود، جعبه دستمال کاغذی را در مقابل خود گذاشت تا رأی وی از نگاه دوربین صداوسیما پنهان بماند./مهر
photo_2021-06-18_10-04-55
 
عکس گرفتن از برگه رای ممنوع
جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: عکس گرفتن از تعرفه انتخاباتی بعد از نوشتن نامزدها به دلیل شائبه خرید و فروش آرا قطعا تخلف است.از این دوره به کسی اجازه عکس گرفتن نخواهیم داد و برخورد خواهیم کرد.
 
ضدعفونی شعب اخذ رای هر ساعت یک‎بار
     

هشدار پلیس به انتشار پیش از موعد نتایج انتخابات 
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا اعلام کرد: فضای مجازی در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات نقش غیرقابل انکاری دارد از طرفی مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و مدیران نباید نتایج آرای نامزدها را پیش از موعد اعلام نتایج قطعی انتخابات در صفحات مجازی خود منتشر کنند. 
 
گله داشتم اما رای می‌دهم

photo_2021-06-18_10-35-23
 
رأی‌دهی ظریف در آنتالیا
وزیر امور خارجه کشورمان در شعبه اخذ رأی آنتالیا در ترکیه رای خود را به صندوق انداخت.
ظریف رای
 
داماد و دختر رئیس‌جمهور در صف رأی
دختر و داماد روحانی در صف رای حسینیه ارشاد
 
گزارش سی ان ان از انتخابات ایران 
سی ان ان در ویژه برنامه خود در باره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی انجام می شود که هم اکنون مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ در وین پایتخت اتریش در جریان است. آمریکا به واسطه دونالد ترامپ به طور یکجانبه از برجام خارج شده بود./ اخبار جهان
 
تهدید یک نماینده مجلس به شکایت از وزیر کشور
زهره الهیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفته است اگر مشکل نبود تعرفه ادامه داشته باشد شکایت نمایندگان از وزیر کشور قطعی است.
خانم الهیان گفته است در بعضی ار حوزه‌های رای‌گیری در تهران تعرفه با تاخیر ارائه شده و در ساعات اولیه تعرفه در این حوزه های رای‌گیری در تهران وجود نداشته است. این نماینده اصولگرا گفته است "به نظر می رسد سوء مدیریت در این رابطه وجود دارد."
 
چند نکته درباره تمهیدات بهداشتی برای مردم
photo_2021-06-18_11-30-14
 
استقبال ایرانیان مقیم ژاپن
ایرانیان مقیم ژاپن هم از ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی در پای صندوق های اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در سفارت ایران در توکیو دایر شده است حاضر شدند‌.
 
تیپ وزیر جوان در شعبه اخذ رأی
حضور آذری جهرمی به همراه خانواده پای صندوق رای در مدرسه تقوی‌نیا ازگل تهران حضور یافت.
4e118ca1-7570-453c-bef6-864ca0413dc8
 
۹۹درصد اوکی فقط یک درصد مشکل!
عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:در ابتدای کار به لحاظ فنی مشکلاتی پیش آمد که شاید در سطح کشور فقط یک درصد بودند به دستور وزیر کشور مشکل حل شد و رای‌گیری در حال انجام است.
 
تکذیب خبر ممانعت از رأی دادن ناطق نوری در انتخابات شورای شهر تهران
دقایقی بعد از مشارکت ناطق نوری در انتخابات برخی خبرگزاری ها و رسانه ها مدعی شدند که حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری موفق به رأی دادن در انتخابات شورای شهر نشده است و از رأی دادن او ممانعت شده است.
در همین رابطه رئیس دفتر ناطق نوری ضمن تکذیب این ادعا، گفت: ایشان در ابتدای ساعات رأی گیری در حسینیه ارشاد حضور یافته و در هر چهار انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، شوراهای شهر تهران و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رأی خود را به صندوق انداخته است.
 
توضیح رئیس ستاد انتخابات درباره مشکل ناطق نوری
رئیس ستاد انتخابات در ایران گفته که دستور داده اگر مشکل "آنلاین" در روند رای‌گیری ادامه داشت کارها "آفلاین" ادامه پیدا کند.
جمال عرف درباره مشکلی که برای علی‌اکبر ناطق نوری برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران پیش آمده گفته "در موارد مشابه که ممکن است شناسنامه عوض شده باشد" هویت افراد به صورت "آفلاین" احراز و رای گرفته شود.
 
واکنش جالب ناطق نوری هنگام رأی دهی
     

رأی دهی عراقچی در وین
photo_2021-06-18_12-16-30

پا ندارم اما پاکارم!
     

ادعای عجیب نماینده تهران در ساری!
     

رای‌گیری هلی‌کوپتری از مردم ساکن مناطق صعب‌‎العبور
     

آماده باش پلیس تا زمان اعلام نتایج
سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: در مجموع ۶۰۰ هزار نفر از همکارانم در سراسر کشور مشغول اجرای ماموریت خطیر تأمین امنیت انتخابات هستند و به لطف خداوند هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم. برآورد‌ها بیانگر این است که انتخابات با آرامش و امنیت کامل و حضور پرشور مردم انجام شود.نیرو‌های پلیس تا پایان زمان شمارش آراء و اعلام نتایج از طریق وزارت کشور در آماده باش کامل هستند.
 
حذف اثرانگشت از روند اخذ رای
موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، پروتکل های بهداشتی ویژه انتخاباتی تصویب و به استان ها و شهرستان ها ابلاغ کردیم.در شعب اخذ رای یک نفر ناظر بهداشتی وجود دارد تا پروتکل های بهداشتی را کنترل کند.علاوه بر ناظر بهداشتی، اثر انگشت را حذف کردیم تا به سلامتی مردم آسیبی وارد نشود.رای دهندگان از خودکار شخصی استفاده کنند، ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
 
رأی‌دهی همیشه جالب عروس و دامادها
 عروس و داماد اهل خانمیرزا چهارمحال بختیاری در انتخابات رأی دادند.
untitled

photo_2021-06-18_15-02-27

صندوق ویژه بیماران کرونایی 
دکتر علیرضا رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: افرادی که بیمار مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان بستری هستند، ‌وزارت کشور برایشان صندوق سیار می‌برد و در همانجا از آنها اخذ رای می‌کند. همچنین یکسری شُعب هم با همکاری وزارت کشور انتخاب شده‌اند که لیست آن در اختیار وزارت کشور است و امروز هم خواستیم که یکبار دیگر این شعب را اعلام کنند که این شعب مخصوص بیماران مبتلا به کرونا است. این موضوع دو خاصیت دارد؛ یکی اینکه بیماران مبتلا به کرونا که برای رای دادن مراجعه می‌کنند،‌ با سایر افراد سالم در یکجا نخواهند بود و دوم اینکه امکان مشارکت و رای دادن برای بیماران مبتلا به کرونا فراهم می‌شود.
 
بازداشت یک نامزد
فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: یک نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه چند نفر از حامیانش به علت اخلال در روند انتخابات دستگیر شدند. این نامزد و طرفدارانش، شهروندان را به رای دادن به خود دعوت می‌کردند که براساس قانون این کار اخلال در روند انتخابات است./ایرنا
 
مداحان مشهور پای صندوق‌ رای
photo_2021-06-18_15-24-08

درگذشت یک نامزد در نزاع دست جمعی
سرهنگ مجید رسول‌زاده معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت :یکی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی در روستای برزوهندان از توابع بخش مرکزی شهرستان شفت جهت وساطت بین پنج تن از اهالی این روستا که مشغول درگیری لفظی بودند، فوت کرده است.
معاون اجتماعی پلیس گیلان افزود: فرد متوفی نامزد ششمین دوره انتخابات این روستا و از اعضای شورای فعلی نیز بوده، این فرد در حین درگیری دچار استرس و اضطراب شده و بلافاصله جهت درمان به بیمارستان امام رضای شفت منتقل شد اما متاسفانه فوت کرد. پنج تن از افراد درگیری این ماجرا توسط نیروی انتظامی شفت دستگیر و جهت بررسی و تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته‌اند./ایسنا
 
 نظر نمایندگان نامزدها درباره تخلفات انتخاباتی
نماینده سید ابراهیم رئیسی: مسائلی که مربوط به اجراست متوجه شورای نگهبان نیست و باید وزارت کشور تمهیدات اجرایی را انجام می‌داد.
نماینده محسن رضایی: روند انتخابات بسیار خوب است. البته از سراسر کشور گزارشهایی داشتیم که به شورای نگهبان منتقل کردیم و منتظریم که نتایج بررسی‌های خود را به ما ارائه دهند.
نماینده عبدالناصر همتی: گزارشهای بسیار جزئی رسیده است که به شورای نگهبان منعکس کردیم و پیگیر موضوع هستند.
 
صندوق سیار رای در آسایشگاه جانبازان
photo_2021-06-18_15-43-25

یک‌کشته و شش زخمی انتخاباتی 
جمال ارشدی، فرماندار دیواندره در استان کردستان خبر داده که یک خودروی حامل صندوق سیار و نیروهای رای‌گیری در یکی از مسیرهای روستایی این استان واژگون شده و یک سرباز وظیفه جان باخته است. در این حادثه همچنین ۶ نفر هم زخمی شده‌اند. 
 
 ۴۹۷۴ گزارش تخلف انتخاباتی
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، از زمان آغاز رسمی فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۱۶:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۹۷۴ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که از این میان تعداد ۲۵۳۶ شکایت از عوامل اجرایی گزارش شده که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.
شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، عدم ارسال صندوق سیار به برخی مراکز بیمارستانی و روستاها، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است. 
 
نامه آیت الله جنتی به وزیر کشور 
دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای به رحمانی‌فضلی وزیر کشور خواستار رفع مشکل اخلال در فرآیند اخذ رای شد.
 
 
مشارکت حتی با سخت ترین شرایط جسمی

photo_2021-06-18_18-34-08

photo_2021-06-18_18-41-50

بوسه پیرزن تبریزی بر دست سرباز حوزه رای‌گیری
    


 حضور والدین مسیح علی نژاد در انتخابات
پدر و مادر مسیح علینژاد با حضور در شعبه اخذ رای روستای قمی کلای بابل رای خود را به صندوق انداختند.
photo_2021-06-18_18-39-49
 
چسب زدن خانم جوان روی تعرفه رای
یک خانم جوان بعد از حضور در شعبه اخذ رای و نوشتن رای خود با چسب نواری در حال پوشاندن اسم نوشته شده است./میزان
photo_2021-06-18_18-41-24
 
موج دوم مشارکت مردم پرشورتر از موج اول
گزارش‌های رسیده از سراسر کشور، صف‌های طولانی رأی در حال شکل‌گیری است و انتظار می‌رود مشارکت مردم در انتخابات در ساعات پایانی با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد 
 
دستگیری متخلفان خرید و فروش آرا
تعدادی از متخلفین در خرید و فروش آرا توسط اطلاعات سپاه شهرستان پردیس دستگیر شدند.
photo_2021-06-18_20-13-18
 
حال و هوای مزار حاج قاسم در روز انتخابات
▫️حضور مردم برای شرکت در انتخابات را در جوار قبر مطهر«سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» ببینید. / دانشجو 
     

کمبود برگه‌های تعرفه در ساعات پایانی رأی‎‌گیری!
با نزدیک شدن به غروب آفتاب و خنک شدن هوا بسیاری از مردم که به خاطر دمای بالای هوا به پای صندوق‌های رأی نرفته بودند، در حوزه‌های انتخابیه حضور یافتند تا در انتخابات مشارکت کنند اما گزارش‌ها از سراسر کشور حاکی است، بسیاری از حوزه‌های اخذ رأی با کمبود تعرفه مواجه شده‌‌اند.
 
تکذیب هر گونه گمانه زنی درباره میزان مشارکت
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:گمانه زنی های رسانه ای در باره میزان مشارکت فاقد هرگونه استناد و اعتبار است و از مردم و اصحاب رسانه درخواست میکنم صرفاً به اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند. میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفاً از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد.
 
کمبود تعرفه در شعب اخذ رای
سید اسماعیل موسوی گفت: خوشبختانه هیچ گونه کمبود تعرفه ای در شعب اخذ رای وجود ندارد و فرایند رای‌گیری به درستی در کشور در حال انجام است.با تمدید زمان رای‌گیری این فرصت در اختیار مردم کشورمان قرار گرفته که از فرصت تمدید ایجاد شده برای رای‌دهی به نامزد مورد نظرشان استفاده کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: در صورت درخواست استانداران باز هم تمدیدهای یک ساعته خواهیم داشت و البته این تمدیدها با هماهنگی ستاد انتخابات کشور با شورای نگهبان خواهد بود.براساس هماهنگی‌های انجام شده تا ساعت ۲۴ امکان تمدید وجود دارد و بعد از این زمان اگر افراد در داخل شعبه باشد، کار رای گیری از افراد داخل شعبه تا ساعت ۲ بامداد انجام می‌شود.
 
حمله منافقین به رای دهنده ایرانی در بیرمنگهام 
منافقین در بیرمنگام انگلیس به افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند، حمله می کنند.
    

افزایش ساعت کاری حمل و نقل شهری 
به منظور سرویس‌دهی بهتر به شرکت‌کنندگان در انتخابات ساعت کار متروی تهران تا ۱۲ شب افزایش یافت. ۱۲ ایستگاه دارای شعب اخذ رای هستند.
 
انتقاد صریح از پوشش کسل‌آور انتخابات در صداوسیما
محمدرضا یزدانپرست، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون در توئیتی نوشت:
مجریانی با پلاتوهایی مصنوعی و تکراری(ایران‌ایران کردن و نام اقوام را بردن و از سرخس تا خرمشهر و از جلفا تا گواتر گفتن و...). گزارشگرانی جوّگیر با مصاحبه‌هایی تکراری. انبوهی سرود ملی-میهنی تکراری که به‌جز چند استثنا، مابقی فاقد حداقل ارزش‌های هنری هستند و کیلویی تولید شده‌اند.
خودتان خسته نشده‌اید از این پوشش تلویزیونی کهنه و  تکراری انتخابات؟! دریغ از ذره‌ای تفاوت، نوآوری، خلاقیت و جذابیت! چقدر جای نویسندگان و اذهانِ ایده‌پردازِ خلاق، روزآمد و جسور در اتاق‌فکرهای پیش‌تولیدتان خالیست!
photo_2021-06-18_23-03-49
 
 صحبت‌های جالب یک پیرزن ایرانی با خبرنگار خارجی
500 خبرنگار خارجی از 226 رسانه بین المللی به ایران آمده اند تا حماسه مردم ایران در روز انتخابات 1400 را به جهانیان نشان دهند که صحبت‌های جالب یک پیرزن ایرانی با خبرنگار خارجی درباره دموکراسی در حسینیه ارشاد مورد توجه قرار گرفت.
    

ادعای شهادت مامور محافظ صندوق رأی
 روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور جمعه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر شهادت مامور محافظ صندوق اخذرای در یکی از شعب اخذ رای سراوان صحت ندارد و این موضوع تکذیب می شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1