کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت خبر داد

آتش سوزی در منطقه شلال‌دون باشت

27 خرداد 1400 ساعت 10:04

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: بر اثر وقوع آتش سوزی در منطقه تفریحی وگردشگری شلال دان در بخش بوستان باشت عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه طعمه حریق شد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: بر اثر وقوع آتش سوزی در منطقه تفریحی وگردشگری شلال دون در بخش بوستان باشت عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه طعمه حریق شد.
به گزارش کبنانیوز، حمیدحسینی افزود به منظور اطفاء حریق و جلوگیری از شیوع این آتش سوزی نیرو‌های منابع طبیعی به همراه دستگاه‌های دمنده ساعت ۵ صبح به محل آتش سوزی اعزام شدند.
حسینی افزود: وجود علف‌های خشک و وزش باد کار مهار آتش را با مشکل مواجهه کرده است که امیدواریم به کمک نیرو‌های مردمی و دامداران منطقه هرچه سریعتر بتوانیم این آتش را مهار کنیم.
وی اضافه کرد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست پیگیری است.
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان گفت: جنگلهای کوه حاتم در مرز این کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان پس از سه روز در حال سوختن است.
محمد محمدی افزود: این آتش سوزی از ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه شروع شده است و همچنان ادامه دارد.
محمدی با بیان اینکه نیرو‌های دستگاههای اجرایی به منطقه اعزام و عملیات اطفاء حریق را شروع کردند، اضافه کرد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه با هماهنگی سازمان بحران کشور از سوی وزارت دفاع دو فروند بالگرد به محل آتش سوزی اعزام شدند.
وی اضافه کرد: کوه حاتم در مرز مشترک شهرستان‌های لنده و بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان واقع است که این آتش سوزی از سمت استان خوزستان به عرصه‌های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرده است.
محمدی با بیان اینکه بخشی از آتش سوزی در محدوده شهرستان لنده تقریبا کنترل شده و نیرو‌های در تلاش برای مهار آتش در محدوده شهرستان بهمئی هستند، ادامه داد: امروز تا ساعتی دیگر یک فروند بالگرد از شهر لیکک به محل آتش سوزی در شهرستان بهمئی اعزام می شود .
وی علت آتش سوزی را خطای انسانی دانست و گفت: هنور برآورد دقیقی از میزان خسارات این آتش سوزی ارائه نشده است.


کد مطلب: 435742

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435742/آتش-سوزی-منطقه-شلال-دون-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1