تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۳۵۷۱۹

رهبر انقلاب: عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم

۰
رهبر انقلاب: عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم
کبنا ؛رهبر معظم انقلاب فرمودند: گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است.
به گزارش کبنا نیوز، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات دقایقی پیش آغاز شد.
بیانات ایشان به‌صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما و هم‌چنین سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

گزیده‌ای از سخنان ایشان را در ادامه می‌خوانید:

** بحث امروز من صرفا درباره انتخابات است و کمتر از 48 ساعت دیگر یک رویداد سرنوشت‌ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد و آن عبارت‌است از انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا.
** قطعا سرنوشت کشور در برهه زمانی در همه زمینه‌ها، در اقتصاد، مسائل فرهنگی، امنیت و سلامت و غیره وابسته به عملی است که شما مردم ایران روز جمعه ان‌شاالله انجام خواهید داد و با حضور و رأی خود سرنوشت کشور را در واقع رقم می‌زنید، در همه مسائل عمده.
** کار بزرگ مردم در روز جمعه اول اصل مشارکت و ثانیا نوع مشارکت و نوع انتخابات خواهد بود و امیدواریم خدای متعال دل‌ها را هدایت کند و بتوانیم به بهترین وجه در این عرصه ظاهر بشویم.
 ** در یکی از سخنرانی‌های اخیر به ملت ایران عرض کردم که حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و سند متقن فکری است؛ صرفا مسئله سیاسی نیست و البته فواید سیاسی حضور مردم زیاد است و مهم‌تر از این‌ها، فلسفه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی است. در جمهوری اسلامی؛ جمهوری یک بخش و اسلامی یک بخش است و  اگر جمهور حضور نداشته باشند، جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند و البته از جنبه‌های سیاسی نیز ثمرات و برکات فراوانی دارد.
**  بعضی از حقایق است که باید نگاه به آن‌ها فراتر از نگاه‌های سیاسی باشد؛ مانند تشییع سردار شهید سلیمانی. انتخابات از این قبیل است. همه باید در انتخابات شرکت کنند؛ چون نظام اجتماعی کشور به این حضور نیازمند است و تاثیر می‌گذارد.
** دشمنان اسلام و ایران با انتخابات شما مردم مخالف هستند. بنابراین انتخابات یک عمل صالح است و کسانی که می‌خواهند عمل صالح انجام بدهند، انتخابات آن عمل صالح است.
** انتخابات نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه است. حضور مردم یعنی اینکه نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. این در اقتدار نظام و کشور تاثیر بی‌نظیر دارد و هیچ ابزار قدرتی، قدرت‌افزایی ندارد.
**  آن کسانی که با سفسطه‌گویی‌های گوناگون که برخی از آنها در روزنامه‌ها و فضای مجازی دیده می‌شود، دنبال تضعیف نظام هستند. آن‌ها می‌دانند که اگر حضور مردم و کشور ضعیف بشود، می‌توانند کشور را دچار ناامنی و تروریسم کنند و  بتوانند کشور را جولانگاه مزدوران خود قرار بدهند.
** اگر کاهش حضور مردم را داشته باشیم، از آن سو افزایش فشارهای دشمن را خواهیم داشت. این‌ها نسبت معکوسی دارند. اگر ما بخواهیم فشارهای دشمن چه فشارهای اقتصادی مانند تحریم از بین برود، راهش این است که حضور مردمی افزایش پیدا کند.
** همه مراکز قدرت های شیطانی و همه آنها که با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند، با انتخابات‌ها هم به شکل ویژه مخالفت می‌کنند؛ در همه انتخابات‌‌های ما همیشه اینگونه بود است که  ابرازهای سیاسی و رسانه‌ای آنها در خدمت تخریب ذهنی مردم نسبت به انتخابات و اگر بتوانند به نحوی دخالت در انتخابات بوده تا نگذارند شکوه و شوکت انتخابات ایران خودش را نشان بدهد؛ البته به کوری چشم آنها در طول این سالهای متمادی نه تعطیل شده و حتی یک روز به تاخیر افتاده است. 
** از مدتی قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات این تبلیغات سوء آنها وجود داشته است. شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم کشوری را پیدا کنیم که انتخابات آن این همه مورد هجمه دشمنان قرار گرفته باشد. در همین انتخابات پیشِ رو چند ماه است که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مزدورانی که زیر پرچم آنها مشغول به کار هستند دارند خودشان را می‌کشند تا انتخابات جمهوری اسلامی را به نحوی زیر سوال ببرند و  به نحوی انتخابات در ایران را مورد اتهام قرار دهند.
**هدف آنها این است که این انتخابات به آن صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نگیرد و مردم از نظام فاصله بگیرند، چرا که عدم حضور مردم در انتخابات به معنی فاصله گیری مردم از نظام اسلامی است. البته مردم به حرف آنها گوش نکردند  و تجربه نشان داده است که متن مردم، -حالا  البته برخی گروه‌های خاص را کاری نداریم که در مطبوعات و  فضای مجازی حرف آنها را تکرار می‌کنند-، ولی متن مردم نشان دادند که هر چه دشمن خواسته است عکس آن را عمل کرده‌اند و این دفعه هم به توفیق الهی همین خواهد شد و مردم با حضور خود به جمهوری اسلامی آبرو خواهند داد.
** مناظرات انتخاباتی نشان داد که انتخابات رقابتی است، درباره محتوای مناظرات پس از انتخابات صحبت خواهم کرد.
**  کشوری که به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود علیه انتخابات در ایران تلویزیون 24 ساعتی راه می‌اندازد.
** گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی را قبول دارم اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارم، راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است.
**  جوانهای ما منتظر نماندند که دستهای بخیل جهانی به ما واکسن بفروشند. از روز اول شروع کردند به تلاش کردن تا رسیدن به واکسن. حالا ما شدیم جزو 5-6 کشوری که در دنیا که توانستند واکسن را تولید کنند.
** جوان های ما در قضیه واکسن منتظر دست های بخیل نماندند. 
** چهار توصیه مهم رهبر انقلاب خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

_ تمهیدات بهداشتی را در شعب اخذ رای فراهم کنید.
_ مشکل کمبود تعرفه را حل کنید.
_ از شعب اخذ رای در خارج از کشور پشتیبانی کنید.
_  با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1