کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

گچساران و باشت در انتظار تصمیم بزرگ تاجگردون

25 خرداد 1400 ساعت 18:40

تاجگردون یکسال قبل از انتخابات مجلس در سال ۹۸ در افتتاح خیابان بلادیان گفته بود حتی اگر ما در صحنه انتخابات باشت و گچساران نباشیم خود تعیین می‌کنیم چه کسی نماینده شود. و به نظر می‌رسد حالا آن لحظه تاریخی فرا رسیده باشد و وی بر سر یک دوراهی بزرگ باید یک تصمیم نهایی بزرگ بگیرد. تصمیمی که آینده سیاسی این حوزه انتخابیه و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مدیران به آن بستگی خواهد داشت.


متن ارسالی؛ سال گذشته در چنین ایامی گچساران و باشت در تب و تاب موضوع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون قرار داشت. پرونده‌ی اعتباری که توسط مجلس و با فشار و مدیریت علیرضا زاکانی رد شد تا گچساران و باشت در یک سال آینده بی‌نماینده و بی‌کفیل باشد.
رد اعتبارنامه بهانه‌ای شد تا برای دومین بار در تاریخ این حوزه انتخابیه انتخابات میان دوره‌ای برگزار شود. حالا یک سال پس از رد اعتبارنامه، گچساران و باشت در آستانه انتخابات میان دوره‌ای قرار دارد.
انتخاباتی که بر خلاف تمام‌ پیش‌بینی‌ها «جایی برای تاجگردون ها نیست». اگر چه در نقطه مقابل خصم اصلی تاجگردون ها یعنی سید قدرت حسینی نیز رد صلاحیت شد اما حضور برادر کوچکتر سید قدرت ضمن آنکه تأیید دیگری بر یک رقابت شبه انحصاری در این حوزه انتخابیه است یک حالت بسیار سخت برای تاجگردون هاست.
آن‌ها حالا بر سر یک دوراهی بزرگ قرار دارند عدم ورود و حمایت از نامزد خاص یعنی احتمال بالا در پیروزی رقیب تاریخی‌شان. حضور چهره‌ای که جوان است و حرف برای گفتن و عرضه خود خواهد داشت و بعید است به این زودی از عرصه سیاست کنار رود. اما در نقطه مقابل آنها نگرانند که در انتخابات رسماً ورود کنند و نتیجه خلاف خواستشان پیش رود و اینچنین شکست مضاعفی برای آنها ثبت شود.
برخی از نیروهای نزدیک به تاجگردون سکوت و بی طرفی را جایز نمی‌دانند آنها بر این باورند که همه اعتبار آن است که در این رقابت به کار گرفته شود و اگر قرار بر پیروزی سید ناصر حسینی باشد ذخیره اعتبار ارزش چندانی ندارد.
تاجگردون در دوران سختی قرار دارد، طیف تاجگردون در بدترین شرایط ممکن قرار دارند. آن‌ها نامزد اصلی خود یعنی ساسان تاجگردون را از دست دادند. تاجگردون با یک بحران‌ملی یعنی افشای مبلغ بالای فیش حقوقی‌اش مواجه شد و توسط چند نیروی ضعیف عضو هیئت رئیسه بیمه سرمد عزل شد. وی هم چنین از محسن رضایی حمایت کرده است که یک حمایت قومی بوده است و چندان به مذاق طرفدارانش خوش نیامده است و تا حدودی عدم‌پیروزی رضایی روشن است. و از همه سخت‌تر حضور یک حسینی بحرینی دیگر در عرصه انتخابات است. این عوامل تصمیم‌گیری را برای تاجگردون سخت کرده است وی در پیام برای هوادارانش به صراحت از کسی حمایت نکرد اما از دل آن پیام حمایت از هومن عسکری تفسیر شد. حمایتی که نتوانست چندان عرصه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد و حالا طرفداران وی و عسکری منتظرند تا وی در این مدت کوتاه مانده جدی‌تر به عرصه انتخابات ورود نماید و یک موج سنگین به سود نامزد مورد حمایت خود به راه بیندازد. تاجگردون یکسال قبل از انتخابات مجلس در سال ۹۸ در افتتاح خیابان بلادیان گفته بود حتی اگر ما در صحنه انتخابات باشت و گچساران نباشیم خود تعیین می‌کنیم چه کسی نماینده شود. و به نظر می‌رسد حالا آن لحظه تاریخی فرا رسیده باشد و وی بر سر یک دوراهی بزرگ باید یک تصمیم نهایی بزرگ بگیرد. تصمیمی که آینده سیاسی این حوزه انتخابیه و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مدیران به آن بستگی خواهد داشت.
 


کد مطلب: 435662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435662/گچساران-باشت-انتظار-تصمیم-بزرگ-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1