کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

آبگیری آبشخورهای حیات وحش مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد

25 خرداد 1400 ساعت 15:56

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: 10 آبشخور حیات وحش شهرستان های بهمئی و گچساران بازسازی مرمت و آبگیری شدند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: 10 آبشخور حیات وحش شهرستان های بهمئی و گچساران بازسازی مرمت و آبگیری شدند .
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، (صبح امروز 24 خرداد 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از بازسازی و تعمیر آبشخورهای حیات وحش دو شهرستان بهمئی و گچساران خبر داد و گفت: 6 آبشخور حیات وحش مناطق حفاظت شده شهرستان بهمئی و 4 آبشخور حیات وحش مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران که طی سنوات گذشته دچار آسیب شده بودند بازسازی و مرمت شدند.
سید اسدالله هاشمی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور و استان  و خشکسالی شدید امسال، تعمیر و بازسازی آبشخورهای حیات وحش، افزایش آنها و تامین آب در زیستگاه‌های این استان جزء برنامه های کاری این اداره کل است .
هاشمی افزود: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این مناطق را دربر می گیرد، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم های منطقه بوده تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان در حوزه مذکور مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه ها ایجاد نشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : یکی از مشکلات  2مناطق تحت مدیریت محیط زیست در این دو شهرستان کمبود منابع آبی در سطح این مناطق می باشد به همین دلیل مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخورها نقش اساسی در تامین آب حیات وحش در سطح منطقه را ایفا می کند .
هاشمی تصریح کرد: تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخورهای حیات وحش در این مناطق ادامه خواهد داشت .
 


کد مطلب: 435654

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435654/آبگیری-آبشخورهای-حیات-وحش-مناطق-گرمسیری-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1