تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۳۵۴۴۴
در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مطرح شد

کاهش آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ نگرانی از متینگ‌های انتخاباتی

۰
کاهش آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ نگرانی از متینگ‌های انتخاباتی
کبنا ؛پس از گذشت 14 ماه، شاهد کمترین آمار بستری‌ها در استان هستیم، این رقم در کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده است، امیدوارم این آمار همچنان ادامه داشته باشد و نشست‌ها و متینگ‌های انتخاباتی وضعیت کرونا را در استان بدتر نکند.
به گزارش کبنا، ظهر شنبه (22 خردادماه) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.
حسین کلانتری،
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بیان داشت: همه دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم اما در فضای عمومی الزامات قانونی باید رعایت شود طبق دستورالعمل های بهداشتی برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای باز و با فاصله 8 متری بین افراد رعایت شود، ماسک استفاده شود و زمان برگزاری مراسم حداکثر برای 2 ساعت برنامه ریزی شود.
کلانتری ادامه داد: حفظ جان مردم است اگر غفلت کنیم ما را به یک خطر جدی مواجه می‌کند و وضعیت کرونا را دشوار خواهد کرد  برای حفظ آرامش و حقوق  شهروندان باید چهارچوب قانونی رعایت شود تا هدف اصلی جذب مشارکت محقق شود. اگر پروتکل‌ها، فاصلاه اجتماعی و استفاده از ماسک و تجمعات گروهی رعایت نشود بیماری کرونا در استان شیوع پیدا می‌کند.
وی در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی اظهار داشت: متاسفانه در پایانه‌های مسافربری با نقطه مطلوب فاصله داریم، آرامستان‌ها، جایگاه‌های سوخت و هتل‌ها باید به جد کنترل شود، همچنین تا اطلاع ثانوی ورودی‌های آبشار یاسوج چهارشبه و جمعه بعدازظهر تعطیل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن چیزی که حائز اهمیت است قانون خیلی کمک کرده که مشاغل و اصناف فعال باشند فقط با اصناف متخلف برخورد می‌شود به دلیل اینکه زندگی و معیشت مردم با مشکل مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه در هفته انتخابات هستیم اما نباید مبارزه با کرونا تحت شعاع قرار گیرد، گفت: اگر در تجمعات انتخاباتی غفلت کنیم آسیب می‌بینیم متاسفانه کاندیدای میاندوره انتخابات مجلس در گچساران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تخلفات گزارش شده در برابر با قانون برخورد خواهد شد.
پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست نیز با تشریح وضعیت شیوع کرونا در استان، بیان داشت: تا کنون حدود 285 هزار و 500 بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که از این تعداد حدود 18 هزار و 410 بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.
یزدان‌پناه افزود: هم اکنون حدود 160 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان تحت مراقبت هستند که از این تعداد حدود 61 مورد بستری با تست مثبت و حدود 8 بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند.
وی  بیان داشت: پس از گذشت 14 ماه، شاهد کمترین آمار بستری‌ها در استان هستیم، این رقم در کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده است، امیدوارم این آمار همچنان ادامه داشته باشد و نشست‌ها و متینگ‌های انتخاباتی وضعیت کرونا را در استان بدتر نکند.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 48 هزار و 858 نفر در استان به بهبودی کامل رسیده‌اند، گفت: تعداد 668 فوتی‌ با تست مثبت داشتیم که بیشترین آمار فوتی متعلق به شهرستان بویراحمد با 275 نفر ثبت شده و بیشترین شیوع بیماری در بهمئی اعلام شده است.
یزدان پناه در پایان گفت: تا کنون 39 هزار و 547 دز واکسن دریافت کردیم. 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1