تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۳۵۳۶۹
برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران؛

اعتراض‌ها به کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی در انتخابات شوراها

۰
اعتراض‌ها به کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی در انتخابات شوراها
کبنا ؛کاندیداتوری دختر سردار شهید قاسم سلیمانی در انتخابات شورای شهر تهران و قرار گرفتن نام او در لیست اصولگرایان با انتقاد گسترده ای همراه شده است. 
کاربران زیادی از نرجس سلیمانی درخواست کرده اند انصراف دهد. 
 سهراب سلیمانی برادر شهید قاسم سلیمانی به حضور دختر سردار سلیمانی در لیست شورای ائتلاف واکنش نشان داد.
سهراب سلیمانی در اینستاگرام نوشت: «عزیر برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می پنداشتند ولی غافل از اینکه شما با خدا معامله کردی و عزیر مردمت شدی. انشاالله خداوند حافظ آبرویت خواهد بود. برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.»
اعتراض‌ها به کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی در انتخابات شوراها
فاطمه سلیمانی دختر دیگر سردار سلیمانی هم در پستی اینستاگرامی از تصمیم خواهرش برای حضور در شورای شهر انتقاد کرد. او نوشت: «بابا جانم صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته میشود که اگر حتی از اسم شما استفاده کردیم ما رو نمی‌بخشید...»
اعتراض‌ها به کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی در انتخابات شوراها
استوری فاطمه سلیمانی در واکنش به کاندیداتوری خواهرش 

در واکنش به پست  فاطمه سلیمانی، عباس صالحی وزیر ارشاد نوشت: "چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند."
فعالان اصولگرای زیادی از  این مسئله انتقاد کرده اند و خواستار کناره گیری نرجس سلیمانی از انتخابات شوراها شده اند. 
پرویز امینی از تحلیلگران اصولگرا در این باره نوشت: «سرکار خانم نرجس سلیمانی در عرصه ای وارد شدید که شهید سلیمانی به خوبی ان را می شناخت و از ان گریزان بود. تمامی جایگاههای قدرت در ایران چه برسد به جایگاه نازل شوراها در برابر تاثیر حقیقت شهید سلیمانی بر جان ملت ایران، پشیزی ارزش ندارد. این عرصه، عرصه شما نیست، از ان بگذرید.»
علی اکبر رائفی پور سخنران سرشناس اصولگرا هم در توئیت دیگری نوشت: «خواهر بزرگوارم سرکار خانم نرجس سلیمانی از حضرتعالی درخواست می کنم هر چه سریعتر خبر انصراف خود از کاندیداتوری در شورای شهر را به اطلاع مردم شریف ایران برسانید.»
برخی کاربران نگران سوء استفاده سیاسی از نام شهید سلیمانی اند. فردی نوشته است: «کاندیداتوری درانتخابات شورای شهر یکی از حداقل حقوق شهروندیِ آحاد مردم است. اما مسئله ای که حساسیتها را برانگیخته ودردناک است، سوء استفاده ازنام قهرمانان بزرگی چون حاج قاسم، در بازیهای کثیف سیاسی است.بی شک خواهرمان نرجس سلیمانی باید ارزش بیشتری برای مکتب سلیمانی قائل شوند.»
بسیاری از این انتقاد کرده اند که او هیچ سابقه ای ندارد و تنها دختر سردار سلیمانی بوده است. وحید اشتری در این رابطه نوشته است: «جسارتا کسی می‌داند نفر بیستم لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای شورای شهر، دختر محترم حاج قاسم سلیمانی رزومه قبلی فعالیت‌ها و عملکردش چیست؟»
اعتراض‌ها به کاندیداتوری دختر شهید سلیمانی در انتخابات شوراها
اما عده ای هم به دفاع از نرجس سلیمانی و کاندیداتوری او پرداخته اند. کاربری نوشته است: «اینکه نرجس سلیمانی بشینه تو خونه و هیچ کاری نکنه که مبادا به آبروی شهید سلیمانی لطمه‌ای وارد بشه، روش یه انقلابی و خود شهید نبوده و نیست؛ ممکن هم هست که عملکرد خوبی از خودش بجا نذاره، اما هیچ‌وقت هیچ‌کجای دین‌مون توصیه نشده منفعل باشید تا پاک و درست بمونید!» 
عبدالرضا داوری فعال سیاسی اصولگرا هم نوشته است: "والله اصل و نسب و خاندان مهم است، والله اینکه سر کدام سفره بزرگ شده ای مهم است. تفکرات چپ زده و نفوذی، چهل سال است به بهانه اشرافیت ستیزی، خاندانهای بزرگ ایران که موتور توسعه جامعه ایرانی هستند را به لجن میکشند. به خانم نرجس سلیمانی که سر سفره حاج قاسم رشد کرده حتما رای میدهم."
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1