کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در یک برنامه زنده فضای مجازی:

چالش تاجگردون برای کاندیداهای میان دوره: چک لیست پروژه ها را می دهم / حاشیه آفرینی و خط و نشان کشیدن تاجگردون برای کاندیدای رد صلاحیت شده / شرط تاجگردون برای اعلام حمایت از یک کاندیدا / اگر مفسده داشتیم تعارف با ما نمی کردند

10 خرداد 1400 ساعت 22:57

شب دوشنبه غلامرضا تاجگردون و ساسان تاجگردون در لایو اینستاگرامی با مردم حوزه انتخابیه گچساران صحبت کردند.


شب دوشنبه غلامرضا تاجگردون و ساسان تاجگردون در لایو اینستاگرامی با مردم حوزه انتخابیه گچساران صحبت کردند.
به گزارش کبنانیوز، این گفت و گو را در ادامه می خوانید.
-ساسان تاجگردون در این نشست در خصوص فرایند ثبت نام خود گفت: بنده در موعد قانونی در 13 مهرماه استعفا دادم، اما در بررسی صلاحیت ها، دچار ابهاماتی از منظر شورای نگهبان شد. شورا با بررسی لازم عدم احراز تصمیم گرفت. این نشان دهنده عدم اشراف در موضوعی است. بنده در سه مرحله خدمت شورای نگهبان رسیدم و توضیحات لازم را ارائه دادم.
-گزارش هایی می دادند که بنده در سازمان مشغول به فعالیت دارم، بحث دو تابعیتی بودن و فرزند بنده مطرح شد، در توضیح این موضوع اینکه «اخذ ویزا در گذرنامه نشان از تابعیت نیست، ولی باز هم فضاسازی هایی ایجاد شد و ابهاماتی را برای عزیزان داشت.
-به عنوان یک ایرانی و مسلمان و در خانواده ای که زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی هستم افتخار می کنم و -به این تصمیم تمکین می کنم. در این 8 ماه وظیفه ام را انجام دادم، اینکه در انتخابات نیستم، معنایش این نیست که در نظام سیاسی اجتماعی نقشی نداشته باشم.
-مسیر ما مشخص است و توضیح خواهیم داد. من به عنوان فرزند این مرز و بوم، یک خط فکری برای پیشرفت و آبادانی گچساران و باشت دارم و به هیچ عنوان عقب نخواهیم کشید، خواهش دارم نگاه توسعه طلبی تان را هیچ گاه عوض نکنید، وظیفه مان است که در انتخابات شرکت کنیم و با افتخار فرد اصلح را در سه انتخابات موجود انتخاب کنیم.
-بنده ساسان تاجگردون داوطلب انتخابات میان دوره گچساران و باشت، حسب تصمیم شورای نگهبان مورد رد صلاحیت قرار گرفتم، در انتخابات شرکت می کنم و همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کنم.
غلامرضا تاجگردون در خصوص عدم احراز صلاحیت ساسان تاجگردون گفت: خیلی ساده و محترمانه از ایشان خواستند که نباشند، خواستند آقای تاجگردون در این دور نباشند.
چون عزیز دیگری را به دلایل متعدد رد صلاحیت کردند، از ایشان خواستند که نباشند.
-ما درک می کنیم، ولی پیرزنی و پیرمردی و یک جوان ممکن است این را درک نکند، می خواهم بگویم حواستان به دل شکسته این افراد باشد، افرادی تجربه اش را داشته اند. زمین می خورید، نه از طرف یک نفر، مفتضحانه به زمین می خورید. من به سهم خودم از مردم عزیز، خانواده ها و جوانانی که پای کار بودند و ایستادگی کردید، فروتنانه و خاضعانه سر تعظیم در مقابل شما فرود می آورم.
-ما دلمان به شما پیوند خورده، برای همین در کنار شما هستیم. در خوشی ها و سختی ها با ما بودید ما هم با شما هستیم.
   
-به مردم می گویم قهر با صندوق معنا ندارد، آقایانی که کاندیدا هستید، در این مدتی که دوره تبلیغات انتخاباتی هست، می خواهم چک لیستی بدهم که بدانیم در این دوره تا کجا پیش رفته ایم و آخر 4 سال آینده چقدر پیشرفت داشته ایم که همه چیز مشخص باشد.
-دوره ساده ای نیست، همه چیز پیچیده شده، انقلاب نماها انقلابی شده اند. ما پای صحبت های امام نشسته ایم، جبهه رفته ایم. مثل شما خیلی چیزها را زیر پا نگذاشته ایم.
-ساسان تاجگردون: بنده چون همیشه رفتار غیرسیاسی در کار حرفه ای خود داشتم، هیچگاه فکر نمی کردم چنین مشکلی برایم پیش بیاید و با عدم احراز مواجه شوم و حواشی ایجاد شود.
-غلامرضا تاجگردون: دوستان شورای نگهبان تماس گرفتند و صحبت هایی داشتند، گفتند ساسان تاجگردون انصراف دهد.
-کسی نباید احساس کند قیم مردم است، بلکه مورد اعتماد مردم باید باشیم.
-با علم به اینکه قیم مردم نیستیم، ما جمعی زیادی هستیم، که تصمیم می گیریم.
- کسی که صادقانه صحبت کند و بگوید در این دو سال به مردم به واسطه یک سری عریضه نویس ظلم شد.
ما چهل هزار نفر بودیم که الان کاندیدا نداریم.
-ما جمع زیادی هستیم، در مورد اینکه گفتم ما تعیین می کنیم که چه کسی باشد، کاندیداها قلبا بگویند که در این دو ساله به مردم ظلم شده و بیان و اذعان کند، صحبت هایشان را بشنویم، و اعلام حمایت می کنیم.
-آقای زینل زاده به احترام ما کاندیدا نشد، ایشان بی اخلاقی نکرد، هیچ تعرضی نکرد. در دوره های قبل آقای جعفری تعرضی نکردند، بی اخلاقی نکردند. ولی بعضی ها بی اخلاقی کردند.
در دوره هشتم بی اخلاقی شد، سکوت کردیم. حافظه تاریخی ما ضعیف نیست. ما از خاطرمان نمی رود.
- کسی گفته بود شکار از آن کسی است که خودش زده است. منظورشان این بود که انتخابات از آن خودشان است و باید برنده شوند.
با یک مثال توضیح می دهم؛ کسی که شکار می رود افرادی هم همراهش هستند، تربه بردار هستند و اگر میرشکار دلش بخواهد چیزی از شکار به آنها می دهد. دوستی که در انتخابات باعث اتفاقات شد، دیدی که حتی پاچه ش هم گیرت نیومد. دل مردم و آه مردم چیزی نیست که بتوانی از آن بگذری.
-بنده مفسده نداشتم، ساسان هم مفسده نداشت، اگر مفسده داشتیم تعارف با ما نمی کردند.
سوال یکی از مخاطبان در خصوص حمایت از هومان عسگری گزینه قشقایی: تاجگردون گفت: مهم این است که با هم باشیم، عداوتی با ایشان نداشتیم. با هم تصمیم می گیریم. در فضای سیاسی ترک و لر نداریم. تا روز جمعه به جمع بندی خواهیم رسید.
-شورای شهر را جدی بگیرید، کسی را انتخاب کنید که صاف و صادق باشد، مطالبه گر باشد.


کد مطلب: 434852

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434852/چالش-تاجگردون-کاندیداهای-میان-دوره-چک-لیست-پروژه-می-دهم-حاشیه-آفرینی-خط-نشان-کشیدن-کاندیدای-رد-صلاحیت-شده-شرط-اعلام-حمایت-یک-کاندیدا-اگر-مفسده-داشتیم-تعارف-نمی-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1