کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

یارانه‌ها را ۱۰ برابر و نفت را ملی می‌کنیم

7 خرداد 1400 ساعت 14:03

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: میزان یارانه‌ها را با اصلاح سیاست‌ها و بدون تغییر جدی در قیمت‌ها به ۱۰ برابر میزان کنونی افزایش خواهیم داد.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: میزان یارانه‌ها را با اصلاح سیاست‌ها و بدون تغییر جدی در قیمت‌ها به ۱۰ برابر میزان کنونی افزایش خواهیم داد.
 به گزارش کبنا، محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط اولین برنامه رادیویی تبلیغاتی خود در رسانه ملی افزود: دولت ما به یارانه‌های پنهان نظم می‌دهد و توزیع یارانه‌ها را واقعی خواهد کرد.
وی افزود: هم اکنون سالانه معادل ۱۳۸ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور توزیع می‌شود که دو برابر بودجه سالانه کشور است، اما از سویی نامطلوب توزیع شده و دهک‌های بالای جامعه سهم بیشتری از یارانه انرژی دارند.
محسن رضایی افزود: ۲۶ درصد یارانه بنزین و گازوئیل به دهک بالای جامعه و فقط دو درصد آن به نیازمندان واقعی می‌رسد که این امر نیازمند ساماندهی است و باید بنزین و گازوئیل به قیمت واقعی به دست دهک‌های بالا برسد و بقیه ۹ دهک دیگر جامعه نیز سوخت را با نرخ ترجیحی خریداری کنند.
به گفته نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فروختن بنزین به قیمت واقعی به دهک بالای جامعه موجب صرفه جویی ۴ میلیارد دلاری در هزینه‌های یارانه‌ای کشور می‌شود که می‌توان به ۴۰ میلیون نفر ایرانی ماهانه ۱۷۸ هزار تومان یارانه پرداخت کرد و ۴ میلیارد دلار دیگر نیز در نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی صرفه جویی خواهد شد که در نتیجه به هر ایرانی ۳۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که با ۹۱ هزار تومان یارانه فعلی به هر ایرانی ۴۵۰ هزار تومان یارانه بدون تغییر اساسی در قیمت کالاها یا کمبود بودجه دولت یا تغییر در ردیف‌های بودجه‌ای و فقط با مدیریت درست و بهینه پرداخت خواهد شد و یارانه‌ها ۱۰ برابر می‌شود.
   
نفت را به صورت واقعی ملی می‌کنیم
 رضایی همچنین در خصوص اقدام دیگر اقتصادی دولت خود گفت: با ملی شدن نفت در کشور دست اندازی دولت به این منابع آغاز شده و این امر موجب تحمیل گرانی عظیم بر دوش ملت ایران شد بنابراین ما با تأسیس صندوق شرکت ملی نفت تلاش می‌کنیم نفت را به معنای واقعی کلمه ملی کنیم.
وی افزود: مالکیت این صندوق به این صورت خواهد بود که ۳۰ درصد سهام آن بین مردم توزیع خواهد شد و ۴۰ درصد در اختیار دولت می‌ماند و ۳۰ درصد بقیه نیز به صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت، بنابراین هر ایرانی که متولد می‌شود از سهام عدالت انرژی جدیدی بهره مند می‌شود و سهامدار این صندوق ملی نفت ایران خواهد بود که پشتوانه خوبی برای هر ایرانی است.
 وی افزود: در سال ۹۲ با در دست داشتن اسکناس هزار تومانی نسبت به خطر اقتصادی که در کمین مردم و کشور بود هشدار دادم و گفتم کلید آقای روحانی منجر به از دست رفتن ارزش پول ملی می‌شود، اما امروز باید این هشدار را با در دست گرفتن صدهزار تومانی به مردم بدهم که برخی رفتارها خطرناک است و نسبت به خطر بزرگی که در کمین آینده اقتصاد کشور است، هشدار می‌دهم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید با تلاش و کوشش یک ایران بزرگ اقتصادی در کنار ایران قوی امنیتی تشکیل دهیم.
    
ظاهر مردم، آینه باطن مسئولان است
 رضایی در خصوص مسائل فرهنگی جامعه نیز گفت: ظاهر مردم ما باطن مسئولان کشور است و نمی‌توانیم از سیره علی علیه السلام تبعیت نکنیم، اما به مردم بگوییم علی وار زندگی کنند و خود مسئولان ما باید عامل به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند و این امر را از خود دولتمردان آغاز می‌کنیم.
وی افزود: برخورد ما با مردم باید صادقانه باشد و به جای شعار دادن برنامه بدهیم و ما این فاصله بین ملت و دولت را کنار می‌زنیم و از اتاق‌های دربسته خارج می‌شویم و با مردم زندگی می‌کنیم، چرا که معتقدیم اگر سفره دولت با مردم یکی نشود فرهنگ ما اصلاح نخواهد شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنین از تربیت نسل تازه حکمرانان در دولت خود سخن گفت و افزود: نباید اجازه بدهیم ایران از تربیت زمامداران شایسته غافل شود.
وی در خصوص برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی نیز افزود: این دولت مهمترین دولتی است که در ۴۰ سال اخیر شکل می‌گیرد و از رسانه ملی می‌خواهم تلاش کند این انتخابات جدی گرفته شود چراکه مشکلات بسیار بزرگی در همه عرصه‌ها پیش روی کشور است و مسایلی، چون ابر تورم‌های اقتصادی، بحران سالخوردگی و جمعیت و مسائل زیست محیطی و خشکسالی و تغییر اقلیم موضوعاتی است که باید در دولت بعدی فکری جدی به حال آن بشود.
  


کد مطلب: 434709

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434709/یارانه-ها-۱۰-برابر-نفت-ملی-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1