کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

جان باختن 5 کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

1 خرداد 1400 ساعت 22:03

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید 19 استان به 660 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته پنج بیمار جان خود را از دست دادند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید 19 استان به 660 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته پنج بیمار جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 251 بیمار در بيمارستان هاي استان بستري مي باشند كه 116 نفر مبتلای قطعی و 24 نفر از اين بیماران در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 46097 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 423 نمونه  PCR دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود 34 درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی و از 131 نمونه رپید تست 8 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسمات عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.
يزدان‌پناه با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.


کد مطلب: 434462

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434462/جان-باختن-5-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1