کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبر در حال به روز رسانی/ روز دوم ثبت نام در وزارت کشور

حواشی حضور احمدی نژاد در خیابان فاطمی / احمدی نژاد: اگر تأیید صلاحیت نشوم، در انتخابات رأی نمی‌دهم (فیلم) / کاندیدای انتخابات سیزدهم: دفتر رئیسی کاندیداتوری او را تکذیب کرد / حضور بهروز وثوقی با ظاهری عجیب در وزارت کشور

22 ارديبهشت 1400 ساعت 11:33

صبح روز دوم، محمود احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.


دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. روز گذشته، 57 داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور برای ثبت نام رفتند.
به گزارش کبنانیوز، شورای نگهبان 4 مصوبه و محدودیت برای داوطلبان ثبت نامی ریاست جمهوری قائل شده، مبنی بر اینکه «داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند»، این مصوبات هنوز حواشی زیادی دارد و وزارت کشور حاضر نشد مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان جهت ساماندهی ثبت‌نام کنندگان را اجرایی کند. هر چند که شورای نگهبان گفته است مصوبه اش لازم الاجراست و ثبت نام از افرادی که مدارک کامل نداشته باشند اعتباری ندارد. 
از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

ثبت نام سومین زن داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری
یک فعال حقوق زنان با حضور در وزارت کشور در انتخابات ثبت نام کرد.
ثریا ملک‌زاده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 


اعلام حضور رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران
ساعت 1:50 ظهر) قدرت علی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام داوطلبی کرد.


لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری ثبت نام کرد

بهروز وثوقی راد، لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری هم برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد، بهروز وثوقی پای ثابت همه انتخابات های ریاست جمهوری در دوره های اخیر بوده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش: همراه شهید آیت‌الله بهشتی و مقام معظم رهبری عرصه های سیاسی را تجربه کردم

محمد عباسی وزیر اسبق آموزش و پرورش دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.
به گزارش کبنا به نقل از پانا، وزیر سابق ورزش و جوانان با اشاره به سوابق کاری خود گفت: من تمام سطوح کاری یعنی از یک کارمند ساده تا ادارات استانی و دولتی را طی کرده، سال‌ها به عنوان استاد دانشگاه بودم و تجارب داخلی و خارجی در سطوح مختلف را از صدقه این انقلاب الهی کسب کرده‌ام.
عباسی گفت: نظام اجرایی جای آزمون و خطا نیست تا کسانی که تجاربی نداشته و مورد آزمون و خطا قرار نگرفته‌اند وارد آن شوند.
وی ادامه داد: من معتقدم اول باید نگاه‌ها و نظرات مسئولین را تنظیم کنیم و باید به داخل توجه داشته باشیم نه کدخدا. همچنین اقتصاد سرمایه‌داری که سال‌ها فلاکت و مشکلات اقتصادی را برای ملت ما داشته، کنار بگذاریم و با همت افکار بلند و تمدن والای ایران و اسلام عزیز، مدل اقتصادی خودمان را که مدل مردمی اقتصاد است، اجرا کنیم.
وزیر سابق ورزش و جوانان افزود: من نگران عدالت اجتماعی که سال‌ها مورد غفلت واقع شده و همچنین وضعیت معیشت مردم، جوانان و کانون خانواده هستم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به نفع همفکران خود از عرصه رقابت کناره‌گیری خواهد کرد یا خیر؟ گفت: من به عنوان یک چهره سیاسی در حزب جمهوری اسلامی همراه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و همچنین مقام معظم رهبری، عرصه‌های سیاسی را تجربه کرده‌ام و یک نگاه و افکار انقلابی دارم به همین دلیل حضور افراد با نگاه‌های مختلف را یک فرصت می‌دانم و امیدوارم که ملت عزیز ایران از میان داوطلبان، بهترین را انتخاب کنند.
وزیر سابق ورزش و جوانان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای کشور دارد یا خیر؟ گفت: همه کسانی که وارد این عرصه شده‌اند، ضمن استفاده از تجارب خود برای برون‌رفت از چالش‌ها، برنامه‌هایی دارند؛ من نیز با همفکری دوستان، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ام که پس از تکمیل شدن، آن را ارائه خواهم داد.

وزیر پیشین نفت: دفتر رئیسی کاندیداتوری او را تکذیب کرد

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ثبت‌نام کرد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از خبرآنلاین، رستم قاسمی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری احتمالات درباره کاندیداتوری رئیسی را تایید نکرد.
او در پاسخ به سوالی درباره احتمال ائتلاف با دیگر کاندیداهای نظامی بعد از جلسه سه نفره ای که برگزار کردند، گفت: ما جلسه‌ای با برادران خودم آقای سردار محمد و سردار محسن رضایی داشتیم اما در مورد ائتلاف در آن جلسه بحثی به میان نیامد.
این کاندیدای ریاست جمهوری درباره احتمال انصرافش به نفع رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی از بزرگان نظام هستند و تا امروز هنوز اعلام کاندیداتوری نکردند و باید پاسخ به این سوال را به روزهای آینده سپرد.
او در پاسخ به این سوال که متکی سخنگوی شورای وحدت شب گذشته اعلام کرد که کاندیداتوری رئیسی قطعی شده است آیا این خبر را تایید می‌کنید یا خیر ادامه داد: بنده تا دیروز بعد از ظهر اطلاعاتی که داشتم این بود که یکی از مقامات دفتر رییس قوه قضاییه یعنی آقای رییسی این خبر را تکذیب کردند. در واقع گفته بودند اطلاعاتی که در رسانه ها در مورد رییسی گفته می شود صحیح نیست.
قاسمی در پاسخ به این سوال که یعنی گفته آقای متکی در این باره را تایید نمی کنید؟ اشاره کرد: شاید ایشان اطلاعات جدیدی دارند.

حسن سبحانی: با شعار «اقتصاد بدون ربا» آمدم

حسن سبحانی استاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار پنجم، ششم، هفتم مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از ایسنا، حسن سبحانی دیگر کاندیدای امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.
وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.
سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

قاضی‌زاده هاشمی با دخترش برای ثبت نام حاضر شد
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یازدهم ثبت‌نام کرد.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: با دخترم برای ثبت‌نام در انتخابات آمده‌ام تا بگویم با باندبازی سیاسی مخالفم.
بنا به روایت تسنیم، قاضی زاده گفت: با تاکید بر اینکه  مذاکره برای مذاکره هیچ ارزشی ندارد، طی سخنانی گفت:  این سوال که به نفع کسی کنار بروم را قبلاً خیلی‌ها پرسیدند اکنون شرایط حضور فردی است.
وی افزود: کسی می‌تواند کاندیدای ریاست‌جمهوری بشود که برنامه روشنی داشته باشد. یک تیم قوی به پای کار بیاورد و این تیم بتواند کشور را اداره کند.

احمدی نژاد ثبت نام کرد
حدود ساعت ۱۰ صبح روز دوم، محمود احمدی‌نژاد بصورت پیاده مسیر خیابان فاطمی به سمت وزارت کشور را طی کرد تا با هوادارانش دیدار داشته باشد، او برای پاسخ به ابراز احساسات خیل هوادارانش از نرده‌های‌ وزارت کشور بالا رفت.
-
احمدی نژاد در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

-
احمدی نژاد با گرفتن شناسنامه اش رو به خبرنگاران و عکاسان می گوید: خالص ساخت ایرانه

-
درگیری در داخل ستاد ثبت نام

-
محمود احمدی نژاد در نشست خبری: اگر تأیید صلاحیت نشوم، در انتخابات رأی نمی‌دهم و از کسی حمایت نخواهم کرد.
احمدی نژاد در مناظرات ریاست جمهوری در سال 88 به «کروبی» گفته بود حق ندارد انتخابات را زیرسوال ببرد.
وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم ثبت نام کرد
از چهره های شاخص ثبت نامی در ساعات اولیه دومین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در دولت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. خلیلیان پیش از این در انتخابات دور دوازدهم نیز ثبت نام کرده بود.


کد مطلب: 434081

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434081/حواشی-حضور-احمدی-نژاد-خیابان-فاطمی-اگر-تأیید-صلاحیت-نشوم-انتخابات-رأی-نمی-دهم-فیلم-کاندیدای-سیزدهم-دفتر-رئیسی-کاندیداتوری-او-تکذیب-بهروز-وثوقی-ظاهری-عجیب-وزارت-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1