تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۳۴۰۵۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

راهکار رفع کمبود گوشت مرغ از زبان آقای رئیس

۰
راهکار رفع کمبود گوشت مرغ از زبان آقای رئیس
کبنا ؛یکی از مشکلات اساسی مرغ داری‌ها که باعث کمبود مرغ در بازار شده عدم جوجه ریزی‌ها و نبود جوجه‌های نهاده است، در صورتی که جوجه‌های نهاده مورد نیاز به مرغ داری‌ها داده شود، شاهد کمبود مرغ در بازار نخواهیم بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (21 اردیبهشت ماه 1400) رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۳ واحد مرغداری گوشتی در  استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۲ واحد فعال و نیمه فعال است.
الیاس تاج الدینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۱۵ هزار قطعه بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۳۱۶ هزار قطعه بوده ۷۱ درصد افزایش داشته است.
تاج الدینی اضافه کرد: پارسال میزان تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۸۱۸ تن بوده این در حالی است که نیاز استان ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن است و حدود ۴ هزار تن کسری گوشت مرغ در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه برای صدور مجوز جدید راه اندازی مرغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: وزارت جهاد و کشاورزی به  متقاضیان راه اندازی واحد‌های جدید مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعطاء مجوز ایجاد، تسهیلات نیز پرداخت می‌کند.
تاج الدینی افزود: چنانچه ۲۵ مرغداری گوشتی جدید در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود، مشکل کمبود گوشت مرغ در این استان برطرف خواهد شد.  

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1