تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۰۲۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد چه رشدی کرد؟

۰
اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد چه رشدی کرد؟
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد 72 درصد بودجه این استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش کبنا، علی شهابی‌نسب در جلسه روز گذشته ( دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400) شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد، به تشریح عملکرد بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹ و وضعیت بودجه در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۹، کل اعتبارات عمرانی ۹۳۲ میلیارد تومان ابلاغ شد و در پایان سال به ۹۴۳ میلیارد تومان رسید و از این عدد ۴۹۱ میلیارد تخصیص پیدا کرده که ۲۸۰ میلیارد نقد وارد خزانه‌ی استان شده و مابقی به صورت اسناد بوده و تا پایان تیر باید این اعداد تحقق پیدا کنند.
وی افزود: کل پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۲۹ مورد بوده که در حال اجرا هستند.
شهابی نسب در خصوص اعتبارات هزینه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۲۳ دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشند، گفت: در ابتدای سال ۲۷۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایای و سایر هزینه‌های اداری به استان کهگیلویه ابلاغ شد که در پایان سال ۹۹ این عدد به ۳۶۵ میلیارد تومان رسید.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان سال ۹۹ بحث اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی بوده که استاندار در این خصوص سنگ تمام گذاشتند و دیداری با معاون سازمان برنامه و بودجه و خوشبختانه این دغدغه اصلی ما حل شد و ما شرمنده‌ی مدیران نشدیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کل اعتبارات هزینه‌ای سال ۹۹، ۳۶۵ میلیارد تومان برای ۳۸۶۶ نفر نیروی انسانی بوده که ۹۲ درصد پرسنلی بوده و ۸ درصد غیر پرسنلی بوده است.
وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ عددی که در ۵ اردیبهشت تحت عنوان جدول قانون و بودجه ابلاغ شده است، ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارت عمرانی تعریف شده و باید گفت در لایحه ۵۶ درصد رشد اعتبارات داشتیم و با زحماتی که در مجلس کشیده شد، رشد اعتبارات به ۷۲ درصد رسیده است.
شهابی‌نسب گفت: ۲ ردیف ویژه در قانون بوده که برای استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده که خبر خوبی است. برای آب روستایی و عشایر یک بخش جدا حدود ۳۴ میلیارد تومان، برای راه روستایی ۶۰ میلیارد تومان و ۲۱ میلیارد تومان جدا بازهم برای آب روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته بخش‌های دیگری نیز اعتباراتی گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده است. یکی از این بخش‌ها اختصاص ۴۹۵ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در قانون بودجه پیش بینی شده که البته هموز ابلاغ نشده است و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده سی سخت پیش بینی شده است. اعتبارات هزینه‌ای ما در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی خواهد داشت و حدود ۴۳۸ میلیارد تومان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1