کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

شهرداری چرام به محیط زیست رحم نمی‌کند ( + تصاویر )

21 ارديبهشت 1400 ساعت 0:26

رئیس محیط زیست شهرستان چرام هشدار داد در صورت عدم دفن اصولی زباله توسط شهرداری چرام در فرصت یک ماهه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.


رئیس محیط زیست شهرستان چرام هشدار داد در صورت عدم دفن اصولی زباله توسط شهرداری چرام در فرصت یک ماهه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
به گزارش کبنا از چرام؛ دفن نامناسب زباله در شهر چرام توسط شهرداری باعث مشکلات زیست محیطی و نارضایتی روستائیان اطراف شده است و علاوه براین سد کوثر هم د معرض خطر این زباله‌هاست.
  «علیمراد آخش» رئیس محیط زیست شهرستان چرام در گفت وگوبا «کبنا» در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی دفن غیراصولی زباله توسط شهرداری چرام  بیان کرد: امروز به اتفاق معاون عمرانی فرمانداری از سایت زباله شهر چرام بازدید به عمل آمد. 
وی افزود: این سایت دارای مشکلاتی است؛ اولاً جایگاه تا زمانی که طرح ساماندهی مدیریت (احداث کارخانه بازیافت در حوزه ۵ شهرستان گرمسیری) به صورت موقت می‌باشد ولی دارای مشکلات زیست محیطی می باشدکه با احداث دیوار بلند ومحصور کامل جایگاه؛ دفن بهداشتی با احداث ترانشه هر هفته حداقل یک بار؛ جلوگیر از سوزاندن زباله چون روش سوزاندن ممنوع است.

 رئیس محیط زیست شهرستان چرام بیان کرد: می‌شود با رعایت این چند مورد این مشکلات را کاهش داد
 آخش تاکید کرد: محیط زیست طبق قانون هوای پاک مصوب دولت یک ماه به شهرداری مهلت می‌دهد تا مشکلات موجود را رفع نماید در غیر این صورت طبق ماده ۱۹ و ۲۰ همین قانون شهرداری را به داسرا ومراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
همچنین  معاون عمرانی فرمانداری چرام در بازدید از محل دفن زباله‌های شهرداری چرام گفت: دفن زباله‌ها در شهر چرام بهداشتی و اصولی نیست و تنها در حد رها سازی و دپو کردن است که قطعاً دفن غیر بهداشتی زباله‌ها مشکلات جدی برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

 وی افزود: متاسفانه موضوعی به این مهمی که با سلامت مردم در ارتباط است جزء اولویت‌های شورا و شهرداری نیست زیرا شهرداری متولی جمع آوری و دفن زباله‌های شهری است اما محل دفن زباله‌ها بصورت اصولی و بهداشتی ساماندهی نمی‌شود.
به گزارش کبنا؛ در چند روز اخیر تنش‌های محلی در خصوص دفن زباله در سایت شهرداری چرام بوجود آمده است.


 


کد مطلب: 434013

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434013/شهرداری-چرام-محیط-زیست-رحم-نمی-کند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1