کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

هر گونه گمانه‌زنی در خصوص تایید صلاحیت کاندیداها مورد تایید نیست / رسانه‌ها خبر بدون مستند منتشر نکنند

18 ارديبهشت 1400 ساعت 15:52

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر گونه گمانه‌زنی در خصوص تایید یا رد صلاحیت‌ کاندیداها پیش از موعد، مورد تایید هیئت نظارت بر انتخابات نیست.


رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر گونه گمانه‌زنی در خصوص تایید یا رد صلاحیت‌ کاندیداها پیش از موعد، مورد تایید هیئت نظارت بر انتخابات نیست.
حجت‌الاسلام خرم‌روز رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تایید و رد صلاحیت‌ کاندیداها، اظهار داشت: طبق ماده ۵۱ و ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل این ماده و بر اساس جدول زمانبندی انتخابات اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات اولین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های گچساران و باشت همزمان در هیئت نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد و هیات نظارت مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی افزود: پس از کسب نظر هیات نظارت مرکزی نتیجه در هیئت نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد صورت جلسه می‌شود و به فرمانداری حوزه انتخابیه شهرستان گچساران و باشت جهت ابلاغ به داوطلبین اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام خرم‌روز گفت: هر گونه گمانه زنی و پیش داوری قبل از تاریخ ۱۹ اردیبهشت از سوی رسانه‌ها و یا در فضای مجازی مورد تأیید این هیات نخواهد بود.
رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: از فعالان فضای مجازی و سایت‌های خبری انتظار می‌رود، اخبار خلاف واقع و بدون مستند منتشر نکنند و باعث تشویش اذهان عمومی نشوند زیرا بار حقوقی به دنبال خواهد خواهد داشت.
علیرضا اتابک فرماندار شهرستان گچساران نیز در این باره گفته ۱۹ اردیبهشت ماه نتیجه بررسی تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهای میاندوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت از طریق فرمانداری‌ها به نامزدها ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات میاندوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت تعداد ۲۱ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۸ فروردین ماه لغایت ۱۴ فروردین ماه برگزار شد.
 فرماندار گچساران ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان 2 نفر از آنها حذف شد که یک نفر آنها احراز صلاحیت نشد و یک نفر هم از ادامه انصراف داد.
اتابک اضافه کرد: پس از انجام مراحل نام نویسی از نامزدهای میاندوره مجلس شورای اسلامی مراحل تأیید و یا رد صلاحیت افراد توسط هیئت اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن از تاریخ ۳۱ فروردین لغایت ۱۹ اردیبهشت ماه زمان بررسی صلاحیت در هیئت‌های نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ۱۹ اردیبهشت ماه نتیجه بررسی تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهای میاندوره مجلس شورای اسلامی از طریق فرمانداری‌ها به نامزدها ابلاغ خواهد شد و نتیجه نهایی بررسی‌ها در خردادماه مشخص می‌شود.
 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون در مرحله بعد کسانی که به نظر هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی اعتراض دارند شکایت می‌کنند و این شکایت ظرف چهار روز بررسی می‌شود و نهایتاً ۱۸ خردادماه شورای نگهبان لیست قطعی را اعلام کرده و ۱۹ خردادماه نیز از طریق اطلاعیه‌ها اعلام خواهد شد.
 


کد مطلب: 433911

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433911/گونه-گمانه-زنی-خصوص-تایید-صلاحیت-کاندیداها-مورد-نیست-رسانه-ها-خبر-بدون-مستند-منتشر-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1