تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۳۳۷۴۶
یادداشت؛

آغاز ایران جدید با سیاستمدار نوظهوری به نام سعید محمد

سید وحید موسوی
۸
۹
آغاز ایران جدید با سیاستمدار نوظهوری به نام سعید محمد
کبنا ؛ظهور صاعقه وار شخصیت های سیاسی در صحنه سیاسی ایران و پیروزی های خارق العاده آنها به هیچ وجه غیرمنتظره نیست. از پیروزی سیاستمدار کمتر شناخته شده ای همچون رئیس دولت اصلاحات در سال 76 تا احمدی نژاد و حتی روحانی که به راحتی همتایانش را در جبهه رقیب شکست دادند نشان می دهد مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری علاقمند هستند شانس خود را برای غلبه بر مشکلات با مهره های جدید آزمایش کنند.این چکیده ای است از 20 سال تاریخ سیاسی ایران  که بسیاری از نخبگان و مردم را بارها غافلگیر کرد و احتمالا دوباره غافلگیر کند.
همه صحبت از لزوم آغاز «مرحله جدیدی» می کنند. مرحله ای که می رود با تشکیل دولت «جوان انقلابی» در ایران آغاز شود.سعید محمد اگر چه سابقه اش بیشتر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اما این جوان ترین نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به واسطه حضورش در قرارگاه سازندگی سپاه از واقعیت های سیاسی و اقتصادی ایران به دور نیست، به ویژه نسبت به آن چه در مدیریت پروژه های کلان سازندگی می گذرد، حوزه ای که ایران شدیدا به آن نیاز دارد و تاثیر به سزایی در وضعیت زندگی مردم، آن هم با وجود تحریم های اقتصادی می گذارد. تحریم هایی که به نظر نمی رسد هیچ گاه آمریکا بخواهد از آنها دست بکشید هرچند با پیمان هایی مانند برجام ادعای پایان یافتن آنها را داشته باشد و سعید محمد در طول مدیریتش بر قرارگاه سازندگی ثابت کرد می تواند کارهای نشدنی را به سرانجام برساند.
در صورت تشکیل دولت جوان انقلابی، سعید محمد باید فکری برای حل پرونده های سخت و پیچیده و در هم تنیده قدیم و جدید کشور کند. پرونده هایی که هم اکنون نیز برای حل و فصل آنها چند دهه دیر شده است. دلسوزان ایران که پشت سر خود چند ده سال تجربه های ناموفق دولت های لیبرال در کشور را دارند بر این نکته اتفاق نظر دارند که تشکیل دولت جوان انقلابی باب را برای رسیدن به راه حل مسائل اساسی کشور و در صدر آنها پیشرفت اقتصادی درونزا باز می کند. دولت هایی که آمدند و رفتند اما کارگزاران آن در طی 40 سال کوچکترین تغییری نکردند و شاگردان رفوزه سازندگی ایران بودند.
سعید محمد که می تواند بهترین نامزد برای تشکیل دولت جوان انقلابی باشد باید به مردم ایران اطمینان دهد راه چند ده ساله دولت سالارهای لیبرال و فرسوده ایران را نمی رود و قرار هم نیست در میانه راه در مقابل شیطنت های آنها کوتاه آید. در مقابل، مردم ایران نیز باید بتوانند به این تفاهم برسند که یکبار برای همیشه دندان لق دولت های لیبرال و فاسد را از دهان جمهوری اسلامی ایران کنده و دور بیندازند.
بنابراین مردم ایران باید به این توافق برسند که فرصت تازه ای به وجود آمده است. در طول این فرصت (سیاسی و زمانی) نشانه های حل چالش های در هم تنیده ایران در بسیاری از حوزه ها نمایان خواهد شد یا این که که همه آرزوهای ایران قدرتمند را به حالت تعلیق در آورند تا رئیس جمهوری جدید راه اشتباه گذشتگان را تکرار کند.
کاملا روشن است که هر رئیس جمهور اصلاحطلب لیبرال یا اصولگرایی که در ایران به قدرت برسد ناگزیر است راهی که دولت های مختلف تا کنون پیموده اند را ادامه دهد، به ویژه که بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری ایران اعم از اصولگرا و اصللاحطلب عملا بر تکرار راه گذشته تاکید دارند. اما مسیری که دولت جوان انقلابی انتخاب خواهد کرد راهی است که تاکنون تجربه نشده است و بسیاری به این راه امیدوارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تحقیق کنید ببینید چند هزار پیمانکار رو نابود کرده...
عادل
Iran, Islamic Republic of
فقط سعید محمد
حسینی
Iran, Islamic Republic of
دست امیر المومنین علیه السلام همرات
به حق این شب های قدر موفق باشید
Mohsen
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمد حداقل گذشته بسیار پاکی داشته. بسیار زحمتکش و دلسوزه. مطمئن باشید از همه بهتره
Iran, Islamic Republic of
ریاستجمهوری را با جاده سازی و دورهمی دوستانه قیاس نکنید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
سعید محمد
تشکیل دولت جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
با محمد کارها دشوار نیست ، خانه تکانی در ایران شدنی است
Russian Federation
بپرسید ببینید طی دو سال حضور نحسش در قرارگاه چند هزار سهامدار صدرا را به خاک سیاه نشوند
در طلایی ترین دوران بورس این صدرا سهم را و زندگی سهامداراش را نابود کردن
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1