تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۷۰۸
یادداشتی از سید سعادت الله حسین پور ده بزرگ؛

حزب اللهی‌های خودخوانده بخوانند

سید سعادت الله حسین پور ده بزرگ
۹
۲
حزب اللهی‌های خودخوانده بخوانند
کبنا ؛سید سعادت الله حسین پور ده بزرگ در یادداشتی نوشت: امروز دوازده اردیبهشت سالروز شهادت دو معلم از دانشکده الهیات است. شهید ابوالحسن خانعلی در دوازده اردیبهشت 1340 در تجمعی مسالمت آمیز در میدان بهارستان به شهادت رسید.
 و هیجده سال بعد استاد شهید مرتضی مطهری ساعتی قبل از نیمه شب دوازده اردیبهشت توسط گروه فرقان که بظاهر مسلمانانی دگم اندیش بودند به شهادت رسید.
و این روز را به پاسداشت مقام این شهیدان روز معلم نامیدند
 این روز بهانه‌ای برای همه ماست تا از زحمات معلمین خود تقدیر و تشکر داشته باشیم. و به انها تبریک و تهنیت داشته باشیم. معلمین و اساتید عزیزم روزتان مبارکباد، و ممنون و سپاسگزار از همه خدمات و اگاهی بخشی شما هستم.
اما آنچه موجب شد امروز دست به قلم ببرم و چند خطی جهت روشنگری در سطح بضاعت اندکم بنویسم، سوا از تبریک به معلمین عزیز، تبریک و تسلیت برای شهادت بزرگمردی بی بدیل است که هنوز هم آنچنان که باید مقامش بزرگ شمرده نشده.
روی سخنم امروز با جماعت ضد انقلاب نیست،
روی سخنم امروز به جماعت بی دین و دین ستیز نیست.
روی سخنم امروز اول به جوانان بعد به کسانی است که خود را مدعیان حزب اللهی بودن می‌دانند.
خود را مرید و رهروی شهید مطهری می‌دانند.
اما بظاهر فقط ظاهر و سیمای روحانی شهید را دیده‌اند اما در مقام عمل باوری به گفتمانان شهید آگاه و دانشمند ندارند.
و هرکسی را که مثل انها نیندیشد با تهدید، تخریب و تکفیر از میدان به در می‌کنند.
امروز را که بنام این شهید بزرگ نام گذاری کرده‌اند، گفتیم چند کلامی کوتاه و مختصر از اندیشه ناب این تئوریسین انقلاب اسلامی را برای این جماعت بازخوانی کنیم تا بلکه تلنگری به آنان و انگیزه‌ای برای جوانان باشد تا با آثار این شهید انس و الفت بیشتری بگیرند.
با هم جرعه‌ای از چشمه زلال و مطهر دانش شهید بر می‌داریم و نوش روح و روان تشنگان اگاهی می‌کنیم.
(لازم به ذکر است است با توجه به گستره علم و اندیشه شهید مطهری چند کلام مختصر در مورد آزادی و آزادی بیان را خدمت عزیزان تقدیم می‌کنم و امیدوارم زمینه‌ای گردد تا خوانندگان محترم به تحقیق و پژوهش در سایر گستره‌ها بپردازند)
شهید مطهری: من اعلام می‌کنم که در رژیم جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای افکار وجود ندارد و از به اصطلاح کانالیزه کردن اندیشه‌ها، خبر و اثری نخواهد بود. همه باید آزاد باشند که حاصل اندیشه‌ها و تفکرات اصیلشان را عرضه کنند.»
از نظر اسلام، تفکر آزاد است، شما هر طور که می‌خواهید بیندیشید، بیندیشید، هر طور که می‌خواهید عقیده خودتان را ابراز کنید ـ به شرطی که فکر واقعی خودتان باشد ـ ابراز کنید، هر طور که می‌خواهید بنویسید، بنویسید، هیچ کس ممانعتی نخواهد کرد»
شهید مطهری: آیه «لا إکراه فی الدین قد تبیّن الرّشد من الغیّ» می‌فرماید: دین و ایمان اجباری نیست و این آیه می‌تواند خطاب به پیامبر، ناظر به این مطلب باشد که: تو از مردم ایمان می‌خواهی، مگر با اجبار هم می‌شود کسی را مؤمن کرد؟
در قرآن مجید خطاب به پیامبر آمده است: «فذکر إنما أنت مذکر، لست علیهم بمصیطر» ای پیامبر! وظیفه تو گفتن و ابلاغ و یادآوری است، تو که مسلط بر این مردم نیستی که بخواهی به زور آنها را مؤمن و مسلمان کنی. پس بعضی از موضوعات است که خود آن موضوعات زوربردار و اجباربردار نیست. طبعاً در اینگونه مسائل باید مردم آزاد باشند. اصلاً بشر را باید در این مسائل که باید در آنها فکر کنند، آزاد گذاشت تا به حدّ رشد و بلوغ اجتماعی برسند که از جمله اینها رشد فکری است. «اگر مردم در مسایلی که باید در آنها فکر کنند از ترس اینکه مبادا اشتباه بکنند، به هر طریقی آزادی فکری ندهیم یا روحشان را بترسانیم، این مردم هرگز فکرشان در مسائل دینی رشد نمی‌کند و پیش نمی‌رود. دینی که از مردم در اصول خود تحقیق می‌خواهد (و تحقیق هم یعنی به دست آوردن مطلب از راه تفکر و تعقل) خواه ناخواه برای مردم آزادی فکری قائل است»
شهید مطهری: رشد یک ملت به این است که آزادش بگذاریم ولو در آن آزادی ابتدا اشتباه هم بکند، صد بار هم اگر اشتباه بکند باز باید آزاد باشد و الاّ اگر به بهانه اینکه این ملت رشد ندارد باید به او تحمیل کرد، آزادی را برای همیشه از او بگیرند، این ملت تا ابد غیررشید باقی می‌ماند.
شهید مطهری: من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی، جلوگیری از ابراز عقیده دیگران است. از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود پاسداری کرد و آن علم است و آزادی دادن به افکار مخالف و مواجهه روشن و صریح با آنها»
خوب عزیز سوپر حزب اللهی که امروز یاد و خاطر شهید مطهری را گرامی داشتی، این قطره‌ای از اندیشه ان بزرگمرد انقلاب اسلامی است، با خودت اندکی خلوت کن بیشتر تأمل کن، چه اندازه این راه و مرام را قبول داری؟،
آیا جسارت این را داری که اگر این راه و مرام را قبول نداری، به صراحت بیان داری؟
آیا اگر شهید را الگویی برای خود می دانی، قبول می‌کنی من بعد تغییر و تحولی در اندیشه خود بوجود بیاری؟
و مطلب پایانی خطاب به جوانان.
عزیزانم، در عصری قرار داریم که اگر بخش‌هایی از قانون اساسی و سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی رحمه الله علیه و شهید مطهری را بدون نام انها کنار این بظاهر سوپر حزب اللهی‌ها بیان کنید ممکن است با دهها برچسپ مواجه شوید، اما شما را دعوت می‌کنم آثار شهید مطهری، اندیشه ناب امام خمینی را بدون روتوش مطالعه فرمائید و ذهن خود را بر فونداسیون قوی بنا سازید که خیر دنیا و آخرت همه ما در این است.
مخلص و خاک پای همه آنانم که بدنبال اگاهی یافتن و اگاهی دادن هستم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
په بگو یا او جدت،اون تیکه ریش زیر لب را از کی و چی وام گرفتی،
از سادات؟سادات ک این ریشی ندارند
از عربها،ک هم این چنین نیستن
از معلمان و شهیدان؟؟حاشا ک ن در اوصاف و ارمانشان چنین نیست چ ب ظاهر،
Iran, Islamic Republic of
حتی تاجگردونم اگه بش میگفتن ی . اینطوری بذار و بمون مجلس،بازم اینکارو نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
ببین یه خبری هم از معلم‌هاو...... بزار از حال خونوادشون بپرسین و ببینید بچه هاشون با این پول‌های پدرانشان چقدر آسوده تو اروپا دارم میگردن!!! گذشته رو کار نداشته باشین سال 1340 و......
Iran, Islamic Republic of
خودت هم ادب داشته باش اگر اعتقاد به آزادی بیان داری پس برا دیگران هم احترام قائل باش نه با بدترین ادبیات ممکن دیگران را خطاب کن
برادر دست امثال شما برا همه رو شده عشق شهرت و ....
اول خودت درست کن بعد بیا سخنرانی کن
باشت
Iran, Islamic Republic of
سی سعادت یادی هم میکردی از دهه ۶۰و اموزش وپروش باشت و معلم های ان سالها ...... واقعا میشود اونا معلم بودن و ادامه دهنده راه شهید مطهری ...‌ حالا کی حزب الهی خود خوانده هست
از مردم باست بپرس
چون معلم ها اون زمان حالا مدعی عدالت شدند و مقابله با تبعیض.....
Iran, Islamic Republic of
اینو برای برادرت بگو که دستور داده که تمام لیدرهای اصلی رقیبش را برای شوراها رد کرده وافراد بی لیاقت را تایید کردند یعنی هرکه با شما بوده تایید وبقیه ردصلاحیت .این تفکرآزاد که شما ازش دم می زنید ..
Iran, Islamic Republic of
بنابراین کسانی که آزادی تقلید و آزادی زنجیرهای روحی را به عنوان آزادی عقیده تجویز می‌کنند اشتباه می‌کنند. آنچه ما به حکم آیه‌ «لا اکراه فی الدین» طرفدار آنیم آزادی فکر است نه آزادی عقیده. باز هم در این باره بحث می‌کنیم.
استاد مطهری، جهاد، ص88
با سلام شما هم با ادعای آزادی سخنان شهید عزیز را تقطیع و به نفع عقاید خود تفسیر کردید.
Iran, Islamic Republic of
شما اگر تونستید یه نفر از دوستانتان را محاب کنید اون وقت بیایید ادرس مسیر متعالی رانشان مردم دهید
برادر جان عیب شماها اینه که به چیزی به نام تغییر معتقد نیستید
وهمیشه دنبال افکار خودتان را میگیرید
مردم از این مرید و مراد بازی های شما خیته اند...دوره ی تعلیم بدون عمل تمام شده.
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1