تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۴۳۳۷۰۴
کارشناس سازمان هواشناس می‌گوید

بارش باران و تگرگ و وزش شدید باد در کشور / کهگیلویه و بویراحمد باران می‌آید

۲
بارش باران و تگرگ و وزش شدید باد در کشور / کهگیلویه و بویراحمد باران می‌آید
کبنا ؛کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید: امروز نیز شاهد تداوم بارش باران و تگرگ و وزش شدید باد در مناطقی از کشور خواهیم بود.
به گزارش کبنا، امیر سرکرده گفت: دیروز در بسیاری از نواحی کشور رگبار، وزش شدید باد، تگرگ و صاعقه را شاهد بودیم و در خیلی از نواحی باعث بروز خسارتی هم شد.
کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امروز یکشنبه در بعد از ظهر شاهد همین هوای بهاری باشیم به گونه‌ای که انتظار وزش باد شدید یا احتمال وقوع صاعقه، تگرگ و نیز بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را داریم.
وی گفت: احتمال وقوع این شرایط و پدیده‌ها بیشتر در استان‌های شمال غرب کشور شامل آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل و نیز استان‌های مازندران، زنجان، نواحی شمال استان تهران و سمنان وجود خواهد داشت.
  
سرکرده افزود: برای جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین شرایط را داریم و در شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی هم به نظر می‌رسد بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.
وی گفت: امروز و فردا غیر از استان‌های جنوبی غرب کشور در بقیه استان‌ها با شدت و ضعیف بارش را خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها بهاری و رگباری است و بیشتر بعد از ظهر رخ می‌دهد و برای دوشنبه هم پیش بینی می‌شود شدت بارش‌ها در شمال غرب و نواحی مرکزی کشور استان‌های یزد، اصفهان، شمال استان کرمان، خراستان جنوبی و سیستان وبلوچستان رخ دهد.
وی گفت: امروز غیر از استان‌های جنوب غرب کشور یعنی استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و لرستان، در سایر نقاط کشور بارش خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: آب‌های جنوبی و شمال کشور مواج پیش بینی می‌شود همچنین احتمال وقوع تگرگ را در استان‌های شمال، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد خسارت به باغداران وکشاورزان شود.
سرکرده اضافه کرد: وزش شدید باد موقتی و لحظه‌ای را هم امروز در برخی نواحی شاهد خواهیم بود.
وی گفت: بنابراین امروز احتمال بروز خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد و خطر صاعقه و برق گرفتگی را هم بیشتر در ارتفاعات شمال غرب و نیز شمال البرز و نواحی مرتفع البرز شرقی خواهیم داشت.
سرکرده افزود: تهران امروز بعد از ظهر آسمانی ابری دارد و در این شهر هم باید منتظر رگبار، رعد و برق وزش باد شدید و حتی طوفان هم باشیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سرعت وزش باد در تهران به حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.
وی افزود: امروز احتمال وقوع تگرگ هم در ارتفاعات تهران وجود دارد و پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوای تهران به حدود ۲۷ درجه سانتیگراد برسد.



براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته جاری به دلیل عبور متناوب امواج ناپایدار از جو استان کهگیلویه و بویراحمد در ساعاتی افزایش ابر، رگبار پراکنده و موقت بهاری همراه با وزش باد (گاهی شدید) و رعد و برق برای پاره‌ای از مناطق به ویژه شرقی، جنوبی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با صدور هشدار زرد از رشد ابر‌های همرفتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت خبر داد.
در هشدار هواشناسی آمده زمان شروع سامانه بارشی اواخر وقت یکشنبه و پایان آن اواخر وقت روز دوشنبه پیش‌بینی شده و رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید از مخاطرات این سامانه بارشی است.
این سامانه پاره‌ای از مناطق استان به ویژه نوار شرقی، جنوبی و ارتفاعات را در برمی‌گیرد، آورده امکان برخورد صاعقه و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد لذا عدم صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت کوهنوردی، حفظ احشام و دام‌ها در مناطق مرتفع و دره‌ها توصیه می‌شود.
بر اساس گزارش وضعیت هوا در 24 ساعت گذشته دهدشت، لیکک، امام زاده جعفر (ع) با بیشینه دمای 34/6 درجه گرم ترین مناطق استان و یاسوج با دمای 8/4 درجه سانتی گراد خنک ترین نقاط استان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1