کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از دستکاری جداول بودجه 1400؛

جداول منتشر شده فاجعه و شيطنت بود

9 ارديبهشت 1400 ساعت 11:03

مشاور رييس و دبير كارگروه مشورتي تحول مجلس گفت: واقعا عجيب است چنين ادعايي مطرح مي‌شود در حالي كه آن رقمي كه لايحه دولت است را به عنوان مصوبه مجلس نوشته‌اند و مصوبه مجلس را به عنوان عدد ابلاغ شده به دولت نشان داده‌اند و در نهايت مي‌گويند مجلس يك چيزي تصويب كرده و چيز ديگري به دولت ابلاغ شده در حالي كه اين ستون اولي كه نوشته شده، ارقامي هستند كه در لايحه اول دولت پيشنهاد شده و خود دولت در لايحه بعدي آن را اصلاح كرده است. اين جدول به واقع فاجعه و شيطنت رسانه‌اي است.


مشاور رييس و دبير كارگروه مشورتي تحول مجلس در پاسخ به موضوعات مطرح شده پيرامون تغيير جدول بودجه گفت: هيچ تعارضي بين عملكرد كميسيون تلفيق، هيات رييسه اين كميسيون و صحن در موضوع جداول بودجه وجود ندارد. حسين قربان‌زاده افزود: آنچه در مجلس اتفاق افتاده هيچ تفاوتي با روال سال‌هاي قبل نداشته بلكه نسبت به سال 99 بسيار دقيق‌تر انجام شده در حالي كه سال گذشته در اين خصوص حكم حكومتي گرفتند و صحن هم از اين موضوع اطلاع نداشت. در واقع صحن مجلس امسال با تفويضي كه به كميسيون تلفيق اختيارات داده، زمينه را فراهم كرده و اين كميسيون با توجه به ايراداتي كه شوراي محترم نگهبان گرفت براي رفع اين موارد وقت گذاشتند. تاريخ‌هاي همه اين مراحل روشن است. آنچه به روشني مي‌توان اشاره كرد در احكام و تبصره‌هاي بودجه كه مصوب صحن است و ارقام كلي همچنين تفويضي كه با جزييات جداول به تصويب صحن رسيده هيچ تعارضي بين عملكرد كميسيون تلفيق، هيات رييسه اين كميسيون و صحن وجود ندارد. ايرادات شوراي نگهبان هم در مراحل مختلف كه وارد شده به مرور در تعامل با اين شورا رفع شده و در نهايت به دولت ابلاغ شده است. مشاور رييس مجلس اضافه كرد: اين جدولي كه امروز برخي كانال‌ها و سايت‌ها توييت كردند، فاجعه است. واقعا عجيب است چنين ادعايي مطرح مي‌شود در حالي كه آن رقمي كه لايحه دولت است را به عنوان مصوبه مجلس نوشته‌اند و مصوبه مجلس را به عنوان عدد ابلاغ شده به دولت نشان داده‌اند و در نهايت مي‌گويند مجلس يك چيزي تصويب كرده و چيز ديگري به دولت ابلاغ شده در حالي كه اين ستون اولي كه نوشته شده، ارقامي هستند كه در لايحه اول دولت پيشنهاد شده و خود دولت در لايحه بعدي آن را اصلاح كرده است.


اين جدول به واقع فاجعه و شيطنت رسانه‌اي است. همه علاقه‌مندان مي‌توانند قانون بودجه 1400 كه در همه سايت‌ها ابلاغ شده و منتشر شده را ببينند و دريابند كه اين مصوبه مجلس نيست. مصوبه مجلس يك بار با يك امضا و آن هم امضاي رييس مجلس به دولت ابلاغ شده و اينكه بگوييم با امضاي رييس مجلس چيزي متفاوت از اين به دولت ابلاغ شده، صحت ندارد. فاصله بين احكام و تبصره‌ها در جداول و دلايل آن كاملا مشخص است. قربان‌زاده گفت: 14 ايراد شكلي به شوراي نگهبان گرفته شده و از 29 اسفند رسيدگي به اين مساله شروع شده است. تمام ايام عيد هم هيات رييسه كميسيون تلفيق فعال بودند و حضور داشتند تا ايرادات را رفع كنند. دوازدهم فروردين نمايندگان كميسيون با شوراي نگهبان جلسه داشتند و آن چيزي كه مهم است هيچ تناقضي بين آنچه كه صحن تصويب كرده در مورد ارقام كلي بودجه احكام و تبصره‌هاي بودجه و آنچه در جداول هست، وجود ندارد. اين مساله كه بگويند سازمان برنامه و بودجه مطلع نيست را نمي‌توان پذيرفت چراكه جداول توسط خود سازمان برنامه و در فايل ارسالي از سوي اين سازمان ابلاغ شده و بعد از آن چطور ممكن است سازمان برنامه مدعي مي‌شود كه مطلع نيست؟ اعضاي اين سازمان تا 22 فروردين از تمامي اين جزييات مطلع بودند و هيچ كس چنين چيزي نمي‌گويد.  او در پايان اظهار كرد: بودجه يك موضوع بسيار تخصصي است، اگر هدف بعضي‌ها پوشاندن فايل صوتي آقاي ظريف است بايد بگويم در اين فضا كار خودشان را كردند. در واقع مهم اين بود كه موضوع را مطرح كنند و در رسانه‌ها بچرخانند و ماموريت خودشان را انجام بدهند، دادند. كشور را به جنجال كشيدند و موجي كه مي‌خواستند عليه مجلس و رييس مجلس همچنين كميسيون تلفيق به راه انداختند. در مورد موضوع نامه نمايندگان هم بايد بگويم اين نامه هيچ ربطي به اين ادعا نداشته بلكه در هر دوره نمايندگان در خصوص جزييات جداول توضيحاتي مي‌خواهند و در همين راستا توضيح داده مي‌شود.


کد مطلب: 433573

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433573/جداول-منتشر-شده-فاجعه-شيطنت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1