تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۳۳۵۶۹
با ارسال متنی انجام گرفت

جوابیه‌ی معاونت بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز + توضیحات کبنانیوز / آقای بانشی 34 درصد تخلف جزئی‌ محسوب می‌شود؟! + نمودار نگران کننده

۱۵
۰
جوابیه‌ی معاونت بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز + توضیحات کبنانیوز / آقای بانشی 34 درصد تخلف جزئی‌ محسوب می‌شود؟! + نمودار نگران کننده
کبنا ؛معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خبر پایگاه خبری کبنا نیوز در خصوص واکسیناسیون کووید 19 در استان پاسخ داد که در ادامه ضمن درج جوابیه معاونت بهداشتی دانشگاه، کبنا نیوز توضیحاتی را در پاسخ به جوابیه این معاونت آورده است.
به گزارش کبنا نیوز، روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پی درج خبری با تیتر «افشاگری کبنا از تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ آمارهای آقای معاون با سامانه سیب مطابقت ندارد/ ۳۷۵۵ واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به چه کسانی تزریق شد؟/ آقای وزیر بهداشت لطفاً پاسخ دهید» در سایت کبنا نیوز این معاونت جوابیه‌ای در پاسخ به این خبر ارسال کرد.
 در جوابیه معاونت دانشگاه آمده؛ بازگشت به درج خبر غیرکارشناسی و مشوش کننده افکار عمومی مردم و مسئولین در این شرایط حساس که پاندمی کووید ۱۹ به عنوان مشکل اول جهان، کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تمام برنامه‌های ملی و جهانی را دچار چالش و تغییرات بسیار ناخواسته نموده است متاسفانه محدود افرادی که نه دغدغه سلامت مردم را دارند و نه در مقابل مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد احساس مسئولیت می‌نمایند، همواره به دلیل مشکلاتی شخصی خود با سیستم یا نداشتن توان مدیریتی و برداشتن از پست‌ها سعی دارند با ارسال و درج اطلاعات ناصحیح و اخبار کذب از سیستم بهداشت و درمان استان که در این شرایط حساس بنا به تأیید مقامات طراز اول کشور در برنامه کووید ۱۹ یکی از دانشگاه‌های موفق و توانمند کشور بوده است را زیر سؤال برده و افکار مردم را تشویش نموده و سعی می‌نمایند در همراهی مردم با سیستم سلامت اختلال ایجاد نمایند.
 همه نیک می‌دانیم در سیستم بزرگی که بالغ بر ۸۰۰۰ نفر کارمند در سطوح مختلف دارد ممکن است به صورت سهوی و حتی عمدی خطایی هم وجود داشته باشد یا اشکالی ایجاد شود و امروز در تمام دنیا برای تمام کارها خطای نرمال تعریف شده است گرچه تمام تلاش مدیران و پرسنل شریف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بر این است که این خطا به صفر یا حداقل ممکن برسد.
 در خبر درج شده در تاریخ چهارشنبه ۸/ ۲/ ۱۴۰۰ در ساعت ۳ بامداد با کد مطلب ۴۳۳۵۱۵ اعلام شده است که ۷۴ مورد واکسن به افراد بالای ۶۰ سال، 21 مورد به افراد بالای ۷۰ سال، ۱۷ مورد به افراد بالای ۸۰ سال و ۴ مورد به افراد بالای ۹۰ سال تزریق شده در حالی که واکسیناسیون عمومی هنوز شروع نشده است.
باید به عرض آن سایت محترم برسانم اگر سوء نیتی در کار نبود از یکی از مسئولان دانشگاه یا مسئولان برنامه واکسیناسیون استان سؤال می‌شد در فاز اول چه گروه‌هایی در حال واکسیناسیون می‌باشند و بعد اقدام به درج خبر می‌شد که متاسفانه هدف تخریب مدیران دانشگاه می‌باشد و سلامت مردم هدف آن سایت خبری نبوده است.
 در فاز اول برابر دستور ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه، اعضای و کارمندان خصوصی مراکز تحت پوشش سازمان نظام پزشکی، تعدادی از جانبازان بالای ۷۰ تا 50 درصد جانبازی، بیماران خاص، سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان مورد واکسینه قرار گرفتند که همه استحضار داریم افرادی که در سرای سالمندان هستند تماماً افراد بالای ۷۰ سال یا مجهول‌الهویه هستند و تعداد زیادی از متخصصین و کارکنان نظام پزشکی افراد بالای ۶۰ سال حتی تا ۸۰ سال هستند.
 تعداد قابل توجهی از جانبازان جنگ تحمیلی (کارکنان، بازنشستگان و غیرشاغلین) بالای ۶۰ سال حتی تا ۹۰ سال سن دارند و همه این افراد در فاز اول واکسیناسیون واکسینه شدند.
 پس تعجب آن رسانه خبری از کجاست اگر بین این گروه‌ها ۱۱۶ نفر بالای ۶۰ سال باشند پس چنین نتیجه خواهیم گرفت که هم مخبر محترم آن سایت خبری و هم متولیان سایت مغرضانه اقدام به چاپ این خبر نمودند و هم اینک دانشگاه علوم پزشکی دقیقاً برابر دستورات ملی انجام وظیفه نموده است.
 لذا برابر قانون مطبوعات استدعا دارد با توجه به تأثیر آن خبر در تشویش افکار عمومی دستور فرمایید جوابیه این معاونت در همان صفحه سایت درج و به مردم اطلاع‌رسانی گردد.
 توضیحات کبنا نیوز:
پایگاه خبری کبنا نیوز نکات زیر را در پاسخ به جوابیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد معروض می‌دارد.
- در بخش اول این جوابیه؛ خبر کبنا نیوز را مشوش کننده دانسته، در صورتی که پرسش و شفاف سازی حق رسانه است، متأسفانه برخی از مسئولان به جای پاسخ دقیق به ابهامات خیلی سریع با محکوم کردن رسانه‌ها از پاسخگویی فرار می‌کنند. کبنا نیوز از شفاف سازی استقبال می‌کند و بجای فرافکنی، بهتر می‌باشد، همه چیز شفاف به اطلاع مردم برسد. بی شک این مردم هستند که نیت افراد را بهتر تشخیص خواهند داد.
 -محمد مهدی بانشی در آخرین نشست خبری خود (6 اردیبهشت ماه 1400) با رسانه‌ها گفته بود «در هر سیستمی خطای وجود دارد و من نمی‌توانم، قسم بخورم در سیستم من هیچ خطایی نیست و خطا در حالت معقول در هر سیستمی وجود دارد و اگر این خطا از حد معقول خارج شود می‌گوییم، سیستم مشکل دارد.» بنا براین احتمال انحراف وجود دارد که مسئولان باید چتر نظارت خود را بیشتر و دقیق‌تر کنند. تا رفتار یک فرد یا کارمندی بی‌اعتمادی را در جامعه ترویج ندهد. حدود 34 درصد از افرادی که واکسیناسیون شده‌اند در سامانه سیب به ثبت نرسیده است، آیا این خطای جزئی محسوب می‌شود.
 -آیا در استان کهگیلویه و بویراحمد فقط این تعداد فرد سالمند وجود دارد، این افراد چه کسانی هستند؟ ملاک انتخاب آنها برای تزریق واکسن کووید 19 چه بوده است؟ آقای بانشی باید این را بدانند، مردم خواستار شفاف سازی هستند، لطفاً به جای پاسخگویی، فرافکنی نکنید.
 -مسئولان شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد اگر برابر دستورالعمل ستاد کرونا تزریق کرده‌اند، اسامی افراد را منتشر نمایند.  آیا فقط ۷۴ جانبازان و افراد سالمند و داری بیماری زمینه‌ای در استان داریم؟ طبق گفته خود وزارت بهداشت و درمان از سه شنبه این هفته افراد بالای ۸۰ سال شروع به واکسینه شدند، طبق اطلاعات سامانه سیب ۱۷ نفر بالای هشتاد سال حداقل یک تا دو ماه قبل از اعلام برنامه زمانبندی واکسینه شده‌اند و بجای فرافکنی بهتر هست، اسامی آنها منتشر شود. معاونت بهداشتی دانشگاه هیچ توضیحی درباره اختلاف آماری واکسینه شده و آمار ثبت شده در سامانه سیب که مستندات آن موجود هست، نداده است. بهتر هست، آقای محمد مهدی بانشی بفرمایند، این ۳۷۵۵ نفری که واکسینه شده‌اند و هنوز در سامانه سیب ثبت نگردیده‌اند، چه کسانی هستند؟ آقای بانشی باید به این سئوالات هم پاسخ دهند.
 آقای بانشی توضیح ندادند، وقتی دکتر حریرچی معاون وزارت بهداشت و درمان در شبکه خبر رسماً اعلام می‌نمایند که در سه شاخص استان کهگیلویه و بویر احمد در رتبه‌های آخر هست و نظارت و برنامه ریزی بر این شاخص‌ها بعهده او می‌باشد، چه کاری انجام دادند؟ بهتر هست، بجای متهم کردن دیگران، توضیح دهند، چرا در شاخص‌هایی که باید اقدام می‌کردند کوتاهی نمودند؟ مگر طبق قانون وی اختیار نداشتند، جاهایی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نمی‌نمایند را پلمپ و برخورد قاطع نمایند؟
  طبق مصاحبه (۶ اردیبهشت 1400) آقای بانشی بیان کردند که ۱۰۷۷۰ نفر تا کنون واکسینه شده‌اند و طبق آمار سامانه سیب تا تاریخ ۷ اردیبهشت یعنی یک روز پس از اظهارات معاون بهداشتی تنها ۷۰۱۵ نفر در سامانه سیب واکسن دریافت کرده‌اند یعنی ۳۷۵۵ نفر تکلیف آنها مشخص نمی‌باشد. (۳۴ درصد واکسن گیرندگان مشخص نمی‌باشند). به نظر می‌رسد این میزان خطا، انحراف جزئی نیست.


روند بستری در کهگیلویه و بویراحمد به طرز نگران کننده‌ای همچنان صعودی است. آقای بانشی این را توضیح دهد؟ دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دقیقاً چه چیزی را مدیریت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای بانشی، اگر افراد خانه سالمندان تزریق شده، چطور چند روز قبل در نشست خبری تان این را نگفتید! چرا الان یادتان آمده که به سالمندان و جانبازان هم تزریق شده! آیا باید جوابیه هم . باشد؟ واقعا جای تاسف دارد ... کاش مسئولان ما حداقل اشتباهاتشان را می پذیرفتند.
Iran, Islamic Republic of
چطور قبل از شروع واکسیناسیون سالمندان در سطح کشور اینها در سطح استان تزریق را اغاز کرده اند؟ از پشت کوه که نیامده ایم
Iran, Islamic Republic of
خودش داره اعتراف به بروز خطا میکنه و بعد میگه ذهن مردم رو مشوش نکنید. در ضمن اسم این کارها که خطا نیست
Iran, Islamic Republic of
با کلید واژه مجهول الهویه میخواهید بفرمایید واکسن را به یک سری افراد تزریق کردیم که خودمون هم نمیدونیم چه کسانی بودند؟ این مسخره کردن مردم هست نه پاسخ. از کبنا خواهش میکنیم روی این قضیه کوتاه نیاد. فقط بحث واکسن نیست، اینا جواب دادن هم بلد نیستن
Iran, Islamic Republic of
واکسیناسیون افراد سالمند که افراد بالای 80 سال هست و اون هم دو روز هست که در سطح کشوری شروع شده. واکسیناسون جانبازان 50 تا 70 درصد هم تازه شروع شده، شما این افراد رو کی تزریق کردید؟ این هم لینک سایت های کشوری که خبر اغاز واکسن این افراد رو درج کردن که مربوط به دو روز پیش هست:

https://www.mehrnews.com/photo/5197996/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DB%B5%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B7%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF


https://www.farsnews.ir/news/14000207000234/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C
Iran, Islamic Republic of
با یک سرچ ساده در گوگل هم میشه فهمید واکسیناسیون افراد سالمند از کی شروع شده نیازی نیست حتما کبنا خبر بزنه. عصر اطلاعات هست به جای این حرفها مسئولین پاسخگو باشن
Iran, Islamic Republic of
گفته: همه استحضار داریم افرادی که در سرای سالمندان هستند تماماً افراد بالای ۷۰ سال یا مجهول‌الهویه هستند.
نخیر هیچ هم استحضار نداریم. اخه کدوم مدیر عاقلی افراد مجهول الهویه را واکسیناسیون میکنه؟ خب افغان ها هم اکثرا مجهول الهویه هستن در این کشور. یعنی رفتین به کسانی واکسن زدین که کارت ملی شناسنامه و هیچ مدرکی برای شناساییشون وجود نداشته؟ همین رو حاضر هستین به وزارت بهداشت گزارش کنید که ما همچین کاری کردیم؟
Iran, Islamic Republic of
حرف شما بیشتر اذهان رو مشوش کرده جناب معاون. منظورت از جمله افراد مجهول الهویه چیه دقیقا؟ این همه ادم با هویت وجود داره که بالای 80 سال هم هستن یعنی شما کسانی رو واکسن زدید که نشه هویتشون را در سامانه ثبت کرد؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بآ تشکر از کبنا واقعا دستگاههای نظارتی باید ورود کنن و اگه کوچکترین تخلفی صورت گرفته مثل استان خوزستان با خاطیان برخورد کنند
ننننننن
Iran, Islamic Republic of
ما واکسن نمی‌خوایم اولا بانشی و همکاران وخانواده وقوم وخویشان بزنن بعدا اگر اضافه آوردن بقیه بزنن
کوروش
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها اگر اینقدر به فکر مردم هستند چرا نمی‌گویند دلیل ورود قطره چکانی واکسن در کشور از کجاست نشریاتی هستند پورسانت مطالبه میکنند
Iran, Islamic Republic of
قطره چکانی را اینقدر حیف و میل می کنن اگه کامیونی بیاد که بیرون ازاد می فروشندش مگه صاحب هست یا وجدان بیدار
یک کارشناس
Iran, Islamic Republic of
جالب این هست آقای بانشی نه تنها شفاف سازی نکردند بلکه با فرافکنی و متهم دیگران دارند از این قصور خود میگذرند اولویت آنهاست نه سلامت مردم و ۳۷۵۵ واکسن را معلوم نیست به کی تزریق کردند و اونوقت به جای پاسخگویی افراد دلسوز استان که دل در گرو سلامت مردم دارند را دارند متهم میکنند . نهاد های نظارتی کجا هستن که رسیدگی نمی کنند .
مراقب سلامت
Iran, Islamic Republic of
لطفا اول سری به خانه سالمندان در سروک و سرابتاوه بزنید و بعد برای خودتون بگید سرای سالمندان همگی از اسفندماه به صورت کم کم به دلیل کمبود واکسن واکسینه شدند و افراد مجهول الهویه هم داشتند.. جانبازان هم به همین شکل از اسفند ماه به صورت کم کم دارند واکسینه می‌شوند و از افراد بالای 70 درصد جانبازی که خود بنیاد جانبازان لیست می‌داده شروع شده قضاوت بی جا نکنید همه ی افراد در سیستم دارند زحمت میکشند واقعا جای تاسفه برای مردم قدرنشناس
Iran, Islamic Republic of
این تعدادی هم که این سایت زده که ثبت نشدند به دلیل کمبود نیرو بود واکسن هایی که بیمارستان‌ها برای پرسنل تزریق کردن و همگی در اکسل موجود هست و الان دارن میدن به مراقبین که ثبت بشن در سامانه بترسید از قضاوت بی جا وقتی هیچ آگاهی ندارید
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1